Masanın üstündeki dâhili telefon yanmaya başlayınca kaldırdı.Raportör’dü:

-Kılıç Bey toplantıya çağırıyor.

Ofiste her sabah toplantı yapılır. Bağlı ofis sorumluları Ejder Bey, Kaya Bey ve Raportör her gün bu toplantıya katılırlar. Ofisin rutin toplantısı saat 08,00’da yapılmıştı. Bu ekstra bir toplantı olacak. Yusuf ilk defa toplantıya katılacağı için tedirgin oldu. Beş dakika sonra Kılıç Bey’in bürosunun bitişiğindeki büyük toplantı odasındaydılar.Toplantı odasının ortasındaki büyük toplantı masasında ofisin iki kıdemli müfettişi vardı. Çekik gözlü operasyon şefi Ejder Bey ve personel sorumlusu kolyeli müfettiş Kaya Bey. Müfettişleri görünce Yusuf’un tedirginliği arttı. Sabah saat sekizde ofisin rutin toplantısı yapılmıştı. Her gün olduğu gibi. Bu toplantı ekstra bir toplantıydı. Ofiste herkes bilir ki Çekik gözlüyle Kolye’li Kılıç Bey’in en güvendiği müfettişlerdendir ve bu ikisinin aynı anda katıldığı toplantı çok önemli toplantıdır. Masanın etrafında karşılıklı 20 koltuk vardı.Her koltuğun önünde ofis ağına girmeye yarayan küçük tablet bilgisayarlar vardı. Kılıç Bey odaya girince ayağa kalktılar. Kılıç Bey’ in işaretiyle oturdular. Masanın başındaki büyük koltuğa oturan Kılıç Bey karşısındakilere baktı.

-Evet, Müfettişler dedi. Sizi Dinliyorum.

-Başmüfettişim diye söze başladı Çekik gözlü müfettiş.

İnce tahta çubukları elindeydi yine.

-Sabahki toplantıda tüm personeli ilgilendirmediği için gündeme getirmedim. Çünkü daha önceki talimatınızın gereği olarak İmtiyazlıların ve İgor-İvanov ortaklığının tüm hareketlerini özel olarak takip ediyorum.Kolonilerdeki ve şehirdeki bütün muhbirlerim bu iş için çalışıyor. İgor-İvanov ve İmtiyazlılar’ın her hareketini takip altında tutmaya çalışıyorum. Her iki grupta şehir halkının canını çok yaktığı için kısa sürede müthiş bir bilgi akışı başladı.Bilhassa kolonilerden gelen bilgiler beni çok şaşırttı.Nasıl başardığını bilmiyorum ama Şahin Bey’in parmağı var diye düşünüyorum. Kolonilerden gelen bilgilerin hepsi doğru çıktı. Verilen bilgilerin karşılığında ücret talep etmediler şu ana kadar. Kolonilerde bizi sevenlerin olacağını düşünmemiştim hiçbir zaman. Bilgiler ayrı kişiler tarafından ve değişik şekillerde ulaştırılıyor. Bize bilgi ulaştıranlar eğer suç örgütü ise kolonilerde İmtiyazlıların ve İgor-İvanov’un nüfuzunu kırmak üzere olduklarını tahmin ediyorum.İmkân olursa bu durumun araştırılmasının gerektiğini düşünüyorum. Yakın zamanda başımıza yeni bir suç örgütü musallat olabilir.

Ejder elindeki çubukları okşarken fark ettirmemeye çalışarak Yusuf’a baktı.

-Şehir ağında müthiş bir hareketlilik başladı yine. Yakın zamanda bir eylem yapılacak galiba. Muhalif sitelerden gelen haberlerde bu hareketliliği doğruluyor.Kolonilerden bu yönde bazı haberler ulaştı. Ayrıca bir kaç gün içerisinde büyük bir sevkiyat yapılacağını haber aldım. İnsan-Uyuşturucu ve içki sevkiyatı yapılacağını kolonilerdeki adamlarımız bildirdi.

-İmtiyazlılar mı yapıyor sevkiyatı?

-Hayır, efendim bu seferki İgor-İvanov ikilisinin. İmtiyazlıların sevkiyata el koyacaklarını düşünüyorum.Ardından İmtiyazlılar ve İgor-İvanov ikilisi arasında bir çatışma bekliyorum. Pazarı paylaşmak için devamlı mücadele içerisindeler. Emrederseniz bu sevkiyata müdahale edebiliriz. Kimliğimizi açık etmeden tüm mallara el koyacak gücümüz var. Mallar işimize yaramaz ama devamlı takip altında olduklarını bilirler en azından.Nasıl uygun görürseniz, diye bakışları Kılıç Bey’de sözlerini bitirdi.

-Takip altında tutun, müdahale etmeyin. Operasyon yapacakmış gibi hazırlıklı olun. İmtiyazlılar ve İgor-İvanov ikilisinin çatışmalarını istiyorum. Bilgi işlemdekilere söyle şehir ağına İmtiyazlılar’ın sevkiyata el koyacaklarına dair dedikodu girsinler. Bizim operasyon yapacağımız tahmin edilmemeli. Haklısın Ejder çalışma kolonilerinden bize gelen istihbarat akışı benimde dikkatimi çekiyor. Kontrolüm altında olmayan bilgi akışından her zaman şüphe ederim. Ancak şu anki bilgi akışı bizim işimize yarıyor. Kolonilerde yeni bir örgüt oluşumuna dair bir bilgi gelmedi bana. Hepinizin bildiği üzere kolonilerde gücümüz yok sayılır. Bu konuyla ilgili araştırma yapmanızı istiyorum. Yeni bir suç oluşumu varsa mutlaka güvenlik ofisleri ve yönetim binası işin içindedir. Hazırlıklı olmak lazım.

Ejder Bey çubuklarıyla oynamayı bırakıp göğüs cebine yerleştirdi.

-Başmüfettişim kolonilerden bilgi akışı yeni bir konu değil. Şahin Bey cezaya gitmeden istihbarat Şahin Bey’e geliyordu. Şu ana kadar yanlış bilgiye rastlamadım.Şahin Bey’den sonra İstihbarat akışını ben kontrol etmeye başladım. Gelen tüm bilgileri çapraz teyit ediyorum sürekli olarak.

-Başmüfettişim dedi Kolyeli boynundaki kolyenin boncuklarıyla oynarken.

-Bizim yani ofisin bu çatışmadan yararı ne olabilir ki? Ateş arasında kalmayalım. Sonuçta İvanov bağlı olduğumuz Başmüfettiş.

-Bizim faydamız şu olacak dedi Kılıç Bey.İmtiyazlılarla İgor-İvanov ikilisi birbirlerine düşecek. Kötülerin birbirlerine düşmesi kadar hoşuma giden başka bir şey olamaz.

Hafifçe gülümsedi.

-Bu iki suç grubu birbirine düşünce ortalık rahatlar biraz, bizde bu arada dokunamadığımız bazı suçlulara dokunuruz dolayısıyla şehirdeki sıradan insanlar rahatlar.İşte menfaatimiz bu. Dediğin gibi İvanov bağlı olduğumuz başmüfettiş ama suç işleyen cezasını çeker.Çekmeli!

Kılıç Bey kendisine bakarak konuşmasını tamamlayınca Kaya Bey yeniden konuşmaya başladı:

-Bana göre bizimle pek alakası yok ama Başmüfettişim bana ulaşan bir bilgiyi paylaşmam lazım, dedi kolyesiyle oynarken.

-Dün sabah İmtiyazlılardan Bay Martin sahibi olduğu gece kulübündeki odasında saldırıya uğradı.

-Kaç kişi saldırmış?

-Bir kişi saldırmış. Parmaklarını kırmış.

Bunu söylerken yan gözle fark ettirmemeye çalışarak Yusuf’a baktı bir an.

-Eylemi kimse kabul etmedi henüz ama herkes Yirmi Dört’ten şüpheleniyor. Çok hızlı ve temiz bir iş olmuş. Martin kimin saldırdığını görememiş bile.

-Hiç iz yok mu?

-Yok, başmüfettişim. Hiç bir iz işaret yok geride. Sadece Martin saldırganın kendisine “Yirmi Dört Seni seviyor ” dediğini söylemiş. Teyit edemedim ama yanağında yıldız işareti varmış. Yirmi dört köşeli bir yıldız. Kendisine saldıranın müfettiş olduğunu söylemiş ama arkadaşlarıma inandırıcı gelmemiş. Güvenlik kameralarında adam üniformalı biri gibi görülüyor ama kendisini iyi kamufle ettiği için kim olduğunu anlamak mümkün değil. Görgü tanığı yok.

-Bilgiye nasıl ulaştın Kaya Bey?

-Soruşturma Başmüfettiş İvanov’un ofisine verildi efendim. Arkadaşlarım var orda çalışan. Eylem haber yapılmayacak. Açıklama yapılmadı.

-Konuşmandan eylemi beğendiğin anlaşılıyor Kaya Bey.

-Evet, efendim temiz bir iş. Çok uzun bir araştırma yapıldığı açıkça belli oluyor. Martin’in tüm hayatını kontrol edip gece saat 4–4,5 da yatak odasını basıp eylem yapmak. Takdir etmek lazım.

-Bu arada Kaya Bey. Yirmi Dört eylemi üstlendi. Dediğin gibi eylemin doğrudan bizimle ilgisi yok ama Martin ve bu saldırı hakkında araştırma yapmanı ve ulaşabileceğin bilgileri istiyorum. Eğitim Merkezi’nden kaybolan kızlarla bağlantılı olabilir.

Kılıç Bey bakışlarını masanın etrafında oturanlarda gezdirdi bir süre.

-Başka bir şey?

-Başka önemli bir şey yok Başmüfettişim dedi Çekik gözlü Şef.

-Şahin Beyin geri geleceği doğru mu?

-Doğru Ejder birkaç gün içinde gelecek. Yetkisiz ve silahsız çalışması şartıyla cezası affedildi.

-Eskisi gibi mi olacak?

-Bilmiyorum Ejder buna gelince Şahin karar verecek. Şahin’in sağı solu belli olmaz eğer eskisi gibi isterse eskisi gibi olacak. Bekleyip göreceğiz. Toplantı bitmiştir.Herkes görevinin başına gidebilir.

Toplantıdan çıkan Yusuf Kafe’ye indi acıkmıştı. Karnını doyururken düşünceye daldı. Toplantıda konuşulanları yorumluyordu içinden. Toplantıda kendisine söz düşmemişti. Başlangıçta toplantının önemini anlamamıştı. Toplantıdan ziyade dedikodu yapılıyormuş gibiydi. Ofis’in rutin sabah toplantıları bu şekilde geçmediğini biliyordu. Bir kaç kez katılmıştı. Bazen şiddetli tartışmalar yaşanırdı toplantılarda.Katılan herkes bütün detayları konuşurdu toplantıda. Kolyeli galiba eylemi kendisinin yaptığını anlamıştı anlamadıysa bile şüphelenmiş olmalıydı. Gerçi ne kadar şüphelenirse şüphelensin kimseye söylemeyeceğini biliyordu. Kaya Bey’ in Örgüt’le bağlantısı yoktu ancak sır sakladığı ve sadık olduğu için Kılıç Bey kendisine çok güvenirdi. Ejder Bey’in konuşmasından sanki kendisinden bir şeyler beklenirmiş gibi bir hisse kapılmıştı. Akademi’de okurken Kılıç Bey’in bir özelliğinden ısrarla bahsetmişlerdi. Kılıç Bey çalıştırdığı müfettişlerine özellikle talimat vermezdi. Müfettişlerin kendiliklerinden araştırma yaparak karşısına hazır soruşturma dosyalarıyla gelmelerini beklerdi. Çalıştığı müfettişlerin gereğinden fazla meraklı olmalarını beklerdi. Gereğinden fazla meraklı olmayan müfettişlerle ilk fırsatta yolunu ayırırdı.

" Yetkisi olan için talimat gerekmez " Kılıç Bey’in meslek hayatındaki en önemli kurallarından biriydi.Çekik gözlünün anlattıklarını araştırmalıydı. Şehirde sık sık eylemler yapılırdı. Yönetim Binasının üst düzey çalışanlarına ya da Başmüfettiş’lere suikast teşebbüsleri olurdu ama Çekik Gözlünün dikkatini çektiyse eylem çok daha büyük olmalıydı. İki ay içinde iki önemli olay vardı. Yönetim Konseyinin iki numaralı ismi A-Riel ve Konsey başkan’ı Di-Ke’nin doğum günü kutlamaları yapılacaktı. Başkan yardımcısı A-Riel doğum gününü genellikle Yönetim Binasının yakınlarındaki kulüplerin birinde kutlardı. Kutlamanın arkasındanda kısa bir şehir turu atıp Konsey üyeleri ve Baş Müfettişler kurulunun üyeleriyle yemek yerdi.Konsey başkan’ı Di-Ke farklıydı. Başkan’ın doğum günü kutlamaları halka açık yapılırdı. Eğlence düzenlenirdi. Tören sırasında başkan’ın şahsi bütçesinden halka bedava "Kredi" transferi yapıldığı için kutlamalara katılım fazla olurdu. Konsey Başkan’ı şehirde en sevilen yöneticiydi. Kutlamalar süresince Başkan Di-Ke halkın içinde olurdu. Şehri sarsacak büyük bir eylem ancak bu olabilirdi. Başkan’ın vurulması şehrin tüm düzenini alt üst ederdi. Başkan’a suikast mantığa aykırı bir eylem olurdu. Şehirdeki suçlular bile başkan’ı severlerdi. Başkan güvenlik ofislerinden sorumlu olduğu için bütün soruşturma dosyaları başkan’ın onayıyla yürürlüğe girerdi. Pek çok suçlu başkanın dosyaları çok detaylı incelemesi ve danışmanlarından görüş alması yüzünden affedilirdi.Başkan Di-Ke çok uzun zaman düşünür bütün dosyaları çapraz teyit ettirir ve mümkün olduğu kadar insanlara “Suçlu” damgası vurmaktan kaçınırdı. Şehir halkına karşı aşırı müsamahakâr olan Başkan Di-Ke elinden geldiği kadar müfettişleri korumuştu. Denilebilir ki Yönetim binasında müfettişleri seven belki tek kişiydi.

Başkana suikast yapmanın tek hedefi kaos düzeni istemek olabilirdi. Böyle düşünmesi için başka sebepler vardı. Bir haftadır bilgisayarına bazılarının Yirmi Dört kaynaklı olduğunu düşündüğü yüze yakın mesaj gelmişti. Mesajlar şifreliydi. İlk gelen mesajlarda sahibine ihanet eden hayvan hikâyeleri anlatılıyordu. Dün ve bugün gelen mesajlar sahibinin komşusuyla anlaşıp sahibini ortadan kaldırmak için plan yapan bir çoban köpeğinin hikâyesini anlatıyordu. Hikâyeye göre çiftlikte çok rahat bir hayat süren Çoban köpeği emir almaktan bıktığı için sahibinin komşusuyla anlaşıyordu. Sahibini yanına topladığı sokak köpekleriyle ortadan kaldırdıktan sonra evin sahibi olacaktı. “Sahip” muhalif grupların yönetim binasına taktıkları isimdi.”Komşu’yu” ve “çoban köpeği’ni” çözememişti.

Yeni yılın başında çok büyük bir eylemden bahseden yarı şifreli mesajları araştırmıştı. Yaptığı yüzeysel araştırmada böyle bir eylemin yapılacağına kanaat getirmişti. Şehir ağındaki bazı sayfalarda üstü örtülü konuşmalara rastlamıştı. Derinlemesine araştırmayı düşünmemişti. Yirmi Dört kaynaklı mesajlar yeni yıl öncesinde veya yeni yıl sonrasında bir eylemden kesin ifadelerle bahsediyordu. Yirmi Dört eylemin şehri sarsacak bir eylem olduğunu düşünüyordu. Şehirde her gün bu tür eylemler olurdu. Ancak mesajların hepsi yeni yılın ilk haftasını işaret ediyordu. Yeni yılın ikinci günü Yönetim Konseyi Başkanı’nın doğum günü kutlamaları başlayacaktı. Kutlamalar için kurulan platformda Yönetim Binasının üst düzey bütün görevlileri bulunurdu. Ama bu gün Çekik gözlü bu konuyu açmıştı. Yusuf kendi kendine “Çoban köpeği” kim diye sorup duruyordu. Komşuyu merak etmiyordu. Sahibi ve çoban köpeğini bulursa komşuyu bulacağına emindi. Kafası çoban köpeğine o kadar dalmıştı ki masanın başından kalktığı gibi ücret ödemeden odasına çıktı.Bilgisayarı açıp muhalif siteleri araştırmaya başladı. Birkaç gün önce araştırma yapmak için girdiği sohbet sitesinin sayfalarını açtı. Sayfanın arşivinden aradığı mesajı buldu. Sohbet sırasında müfettişlerin ismi geçince “müfettişlerin hepsi sistemin çoban köpeği” diye yazmıştı birisi. Şehir ağında kelime taraması yapmaya başladı. İçinde “Çoban köpeği” kelimesi geçen mesajları aramaya başladı.Bir saat sonra aradığını bulduğunu düşünüyordu. Çoban köpeği muhalifler tarafından müfettişler için kullanılan takma bir isimdi. Asıl görevleri suç ve suçlularla mücadele etmek olan müfettişler muhalifler tarafından sistemi korumak için yönetime köpeklik etmekle suçlanırdı.Çoban köpeği müfettişse… Yönetim binasının ve dolaylı olarak şehrin sahibi ancak Konsey Başkan’ı olabilirdi. O zaman Konsey Başkanı’na bir suikast yapılacaktı. Bu suikastı yapacak kişide bir müfettişti. Aklına gelen en mantıklı düşünce bu olmuştu. Böyle düşünmesi için geçerli sebepleri vardı. Çünkü yönetim binasında ölümüyle kaos'a sebep olabilecek bir kişi vardı.Konsey Başkanı Di-Ke.


( Yirmi Dört 5 başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 11.09.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.