Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 8.06.2017
Okunma Sayısı : 1229
Yorum Sayısı : 3




Hayatımın  ilk  ve  en  sarsıcı  olayını  hayal  meyal hatırlıyorum.  Ya  da  hatırlamıyorum  ama   büyüklerim  anlata  anlata  aklımda  öyle  yer  etmiş.  Neyse..İşte  bu  olay  1961  de Adnan  Menderes'in  idam  edilmesiydi.   Babam  '' Hakketmişti.  Cezasını  çekti''  Diye  düşünürken  annem  ''  Yazık  oldu.İyi adamdı.  Allah  rahmet  eylesin.''  Diye  üzülüyor,  hatta  göz  yaşı  döküyordu. Ancak  çok  sonraları  öğrendiğime  göre  Adnan  Menderes'in  arkasından  üzülmek,  onunla  ilgili  güzel  bir  şeyler  söylemek  yasak  olduğundan  annem  üzüntüsünü  pek  dile  getirememiş bile. 

1964  Yılında,  yani  10  yaşındayken  artık İstiklal Marşımızda  ya  da  Çanakkale  Şehitlerine  şiirimizdeki şehit  kavramı  da  benim  için  hayali  bir  kavram olmaktan  çıkmış,  ete  kemiğe bürünmüş bir  kavram  haline  gelmişti.  Çünkü  yeni  yeni  aklımın  kesmeye  başladığı o  yıl  Cengiz  Topel  şehit  edilmişti.

Daha sonra  Kıbrıs  mücadelesi  sebebiyle  daha  pek  çok  şehidin  resimlerini  gördüm  gazetelerde. Artık  ''Şehit ''  denilince  gözlerimin  önüne  bir  banyo  küveti  içinde  kanlar  içinde  yatan  çocuklar  ve  onların  annesi  geliyordu 

Vatanı  için  savaşırken  ölenlere şehit  denir...   Şehitlik  işte  bu  hükümdü benim  için.  Lakin  sonra  gördüm  ki  doğum  yaparken  ölen  kadından,  görevi başında  kalp  krizi  ya  da  bir  kaza  sonucu  ölen de şehit  oluyormuş.

1970-1980 Yılları  arasında  sağ-sol  çatışmalarında  pek  çok  vatandaş  öldürüldü.  Bu  vatandaşların  bir  kısmı  '' Ülkücü  Şehit''  olarak,  bir  kısmı  ''  Devrimci  şehit '' olarak  toprağa  verildi.  

İşin  ilginç olanı  devrimcilerin  büyük  bir  kısmının  mezar  taşlarında  Allah,  din,  iman,  Fatiha,  Hüvelbaki ( Baki  olan  Allahtır )   ve  dini  tek  bir  satır bile  olmamasına  ve  dahası  mesela  idama  giderken ,  o  son  anda  bile  dini  telkin ya  da  din  adamı  görmek  istememeleri, atıldıkları  mücadelenin  hiç  bir  evresinde  Allahın rızası  gibi bir  kavramı  dile  getirmemelerine;  öldükten  sonra  da  arkalarından  bir  Fatiha  bile  okunmamasına  rağmen  her  nedense  dini  bir  kavram  olan şehitlik  kavramına  dört  elle  sarıldılar.

Mesela  1999 da  bir  gözaltı  sırasında  işkence  edilerek  öldürüldüğünü iddia  ettikleri  Süleyman  Yeter'in  mezarını  ele  alalım.  (  Bu  mezar,  annemin  de  mezarının  olduğu  İstanbul-  Alibeyköy  mezarlığında  olduğu  için  iyi  biliyorum.)  

Mezarda  Allahı,  İslam  dinini  ya  da  bir  başka  dini,  imanı  çağrıştıracak  en  küçük  bir  işaret, mezar  taşında  bu  konuyla  ilgili  tek  satır  yok.  Oysa  aynı mezar taşında  Süleyman  Yeter'in  nasıl  yaman bir  devrimci  olduğunu  izah  eden  adeta  bir kitabe  var.  İşte  o  mezar  kitabesinde  Allah  yok, din  yok,  iman  yok  ama  ''Şehit ''  var.  Yani  Süleyman  Yeter'den  şehit diye  bahsedilmiş.

2016 Yılının  5  Mart  Günü  Süleyman  Yeter'in  mezarı  başında,  aynı  aileden  Kadri  Yeter  konuşuyor:   

“Partine, yoldaşlarına layık bir sıra neferi olduğunu gösterdin. Ve sen şimdi bizimle Cizre’de, Sur’da, Kürdistan’ın her bir şehrinde yine bizimlesin. Türkiye’nin geleceği çelikten yoğruluyor, belki biz olmayacağız. Ama bu çelik aldığı suyu unutmayacak. Daima bizimlesin daima seninleyiz”

Peşinden  de  Limter-İş Sendikası Genel Sekreteri Hakkı Demiral: “Elbetteki yoldaşlarımızı, şehitlerimizi, yiğit önderlerimizi mezarı başında anacağız.''  Diyor.

Evet...Bu  bana  oldum olası  ilginç  gelmiştir. Çünkü  bu  insanların   pek  çoğunun  (  Hatta  neredeyse  tamamının)  nokta-i  nazarında  Allah  diye  bir  şey  yoktur.Öteki  dünya  diye  bir  kavram  yoktur.  Cennet-cehennem  diye  bir  kavram  yoktur ,  esas  itibariyle  şehit  olmak  diye  bir  kavram  da  yoktur,  hatta  dahası  sehit  olmak  ve  cennete  gitmek  tamamen  bir  safsatadır,  hurafedir,  insanları  uyutmaktan  başka  bir  şeye yaramayan  dinin  uydurduğu  masallardır.   O  halde  bu  ''Şehidimiz''  ifadesi  neyin  nesi?  Ya  da  ''Şehidimiz''  derken  kastettikleri  nedir?  İşin  doğrusu  bunu  ciddi  bir  şekilde  merak  ederim  hep. 

Mesela  Mehmet Ayvalıtaş'ın  mezar  anıtına  bakalım.  Ne  yazıyor  orada?  

''Bu  anıt  mezar  31  Mayıs  2013  tarihinde  tüm  Türkiye'de  bir  halk  hareketi olarak  başlayan Gezi  Parkı  direnişinde  2  Haziran  2013  günü  hayatını  kaybeden  Mehmet  Ayvalıtaş  ve  şehit  oğlunun  acısına  dayanamayarak  13  Aralık  2013  de  hayata  gözlerini  yuman annemiz  Fadime  Ayvalıtaş anısına  heykeltraş  Deniz  Cantürk tarafından  yapılmıştır.''

Bu  mezar  taşında  da  Türkiyedeki  klasik  Müslüman  mezar  taşlarında    var  olan  ''  Hüvel Baki,  ''Ruhuna  el  Fatiha    gibi  İslam  dinini  çağrıştıracak  hiç  bir  şey  görmüyoruz.  Hatta    mezar  taşı  bile  Müslüman  mezarlığının  mezar  taşına  benzemiyor.  Ama  gelin  görün  ki  ''Şehit''  kelimesi anıt  mezardaki  taşa  kazınmış.  

Efendim,  elbette  bir  kişinin  şehit  olup  olmadığına  karar  verecek  olan  merci  ben değilim.  Dolayısıyla da  Yüce  Rabbim  Son  nefesinde  bile kelime-i  şehadet  getirmeyi  reddeden,  dini  telkin  ve  din  adamı  görmeyi reddeden,  devletin  polisiyle    girdiği  çatışmada  ölen,  hayatını  bu  ülkeyi  Kürt-  Türk  diye bölmeye  adayan   ve  cennete,  cehenneme,  öteki  aleme,  hatta  kendisine  inanmayanların- şu  ya  da  bu  şekilde -  ölmeleri  neticesinde onları şehit kabul  eder  mi  etmez  mi  tamamen  O'nun  bileceği  iş  olmakla  beraber  eldeki  verilere  göre  pek  de  ihtimal  dahilinde  görünmüyor. 

Peki  hiç  bir  zaman  bir  cenazelerini  dualarla,  tekbirlerla  kaldırmıyan,  ölülerinin  mezar  taşına  ''  Aman  Allah'ı  işe  karıştırmayın''  dercesine  ''Huvelbaki ''  yazdırmayan.  Başlarında  bir  sayfa  Kur'an,  bir  Fatiha  okumayan  bu  insanlar  iş  şehitlik  mertebesine  gelince  neden böyle  İslam  dininin  en  fazla  değer  verdiği  ve ''Cennete  ilkk  girecekler ''  diye  nitelendirdiği  bir  kavrama  dört  elle  sarılırlar?  İşte  bunu  anlamak  zordur.  Hayatı  boyunca  bir  kez  olsun  Cuma  namazına  bile  gelmeyen  bazı  arkadaşlarımın,  anne ve  babalarının  ölüm  yıldönümlerinde  Mevlid  ya  da  Kur'an  okutmayı  asla  ihmal  etmemesi  gibi  bir  olay  bu...  Ben  işte  bu  ''  Bu  ne perhiz  bu  ne lahana  turşusu''  Vaziyetleri  hiç  anlayamam.  

Bu  arada  ''  Bedir şehitlerinin,  Uhud  şehitlerinin  bir  mezar  taşı  bile  yokken  sen  hangi ''  Hüvelbaki ''  yazısından,  ''  Ruhuna  el  fatiha''  yazısından  bahsediyorsun?  Her  şehidin  ille  de  bir  mezar  taşı  olması  mı  gerekiyor?''  Diyen  olur  mu  ki  acaba?  Pek  sanmıyorum.  Ama  diyen  olursa  onlara  da  ''  Biz  Türkiye'den bahsediyoruz.  Vahhabi  köpeklerinin  idaresi  altındaki  Suudi  Arabistan'dan  değil''  Diye  cevap  verebilirim.

Evet...Bu  kadar  yazdım  ama  daha başlıktaki  kısma  gelmedik  değil  mi?  

1984 de  pkk  şerefsizlerinin  ilk  kanlı  eylemlerinden  bu  yana  geçen  otuz  üç  sene  içinde Kurtuluş Savaşımızın  toplam  cephelerinde  verdiğimizden  çok  daha  fazla  şehit  verdik. Ancak  şu  son  bir  iki  seneye  kadar  bu  şehitlerimizin  hiç  birinin  hangi  siyasi  partiye  mensup  olduğunu  merak  etmedik,  sormadık,  araştırmadık.  Madem  ki  söz  konusu  vatandı  o  halde   parti  dediğin  neydi  ki.  Basit  bir  teferruat.  

Ancak  15  Temmuz  2016  günü  artık  şehitlerimizin  hangi siyasi  partiden  olduklarının  da  önemli (!)  olduğunu  hem  de  bu  ülkede  en  fazla  okunan  bir  gazeteden  öğrenmiş  olduk.

O  gazetenin  -yılların  usta  gazetecisi-  yazarı  Saygı  Öztürk ,  15  Temmuz  darbe  girişiminin  seyrini  değiştiren  kahraman  Astsubay  Ömer  Halisdemir'in  CHP  li  olduğunu  yazıyordu  26  Temmuz  2016 da...

Bizim  nazarımızda  kahraman  bir  şehit  olan Ömer  Halisdemir,  en  çok satan  gazetelerimizden  birinin  nazarında  ''CHP  li  Ömer  Halisdemir'' idi. Şehadet  kavramının ne  anlama  geldiğini  bilenler  nazarında  Ömer  Halisdemir'in  partisinin  hiç  bir  önemi  yoktu.  Tıpkı  daha  önce  şehit  edilen  binlerce  vatan  evladının  hangi  partiden  olduğunun  önemi  olmadığı  gibi.    Kaldı  ki  Ömer  Halisdemir'in  ailesi daha  sonra  bu  haberi  yalanladı.  

Peki  yalan  olduğu halde  neden  26  Temmuz  2016  da  böyle  bir  havadis  yapıldı?   Çok  kısaca  anlatayım.

Yazı  çok  uzadı.  Gelecek  bölümde  inşallah  hem  bu  soruya  cevap  vereceğim  hem  de  Şehit  yarbay  Songül  Yakut  ile  ilgili   söyleyeceklerim  olacak. 

RESİMLER:

1- Süleyman  Yeter'in   İstanbul-  Alibeyköy  Mezarlığındaki  mezarı
2-  Mehmet  Ayvalıtaş  ve  Annesi  Fadime  Ayvalıtaş  adına  yaptırılan  anıt  mezar. 
3- Mehmet  Ayvalıtaş'ın  mezarı.

( Şehit Hangi Partidendi Acaba? - 1. Bölüm - başlıklı yazı Sami Biber tarafından 8.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.