Cumburu Lop Rutin 4

Her diline dolayanin istismar serveti talan yagmasi ve sür saltanat kaynagi niteligindeki en kolay zahmetsiz- sorunsuz sömürü alani olan kimlikleri inanclari ve hayati ihtiyaclar yoksunlugunu korku kusku endise karanlik bilinmezlik hiclik baski tehdit acziyet yetersizlik zavallilik yenilmislik sucluluk degersizlik kundakciligiyla kiskirtip kudurtarak ortak yasamin hic bir hayati bilesenlerinde konusup anlasamayan yarilmalari bölünmeleri  ayrismalari ve düsmanlasmalari patenti yalnizca kendilerine mahsus kullananlarin kendi menfaatine kurumsallastirdiklari cinnet-cinayet mahaline dönüstüren; ve kendinden baska hic kimseye izinsiz müsadesiz kendine özgün özgür iradeli kimligini kisiligini inancini aklini vicdanini karakterini hayatini ve dünyasini mümkün kilmayan korunakli konfor ve lüks haydut haramilerin sahsina özel telif hakki gibidir.

 Mükemmeliyetci yarislarin hep cok kazanani ve asla hic kaybetmeyeni olma ugruna en basta KONUSARAK kendini duyurma, ifade etme, anlama ve anlatma toplamiyla irdeleyip sorguladigi ve her seyi ön yargisiz,  pesin hükümsüz, aklin fikrin gözlemledigi mantik cikarimlariyla tartisarak acikyürekliligin seffaf dilinde uzlasip anlasabilmeye insanligi cagdaslastiran ve insanligiyla gelismis büyümüs TOPLUMSALLASMAYA zengin kilan hakkin hukukun sevginin sorumlulugun paylasimin özgürlügün özgüvenin bütün kazanim degerlerinden sönüp soguyarak yilmis yozunmus aciz ezik yoksun  sorunlu travmali ve hep sucluluk duygusuyla kendini icsel iltihap dolgularina kilitleyip kapatmis pisiko manyakligin kendini biriktirdigi ASOSYAL  galya kuyularindan DISA VURACAGI tutum ve tavir bicimi elbetteki ve hic kuskusuz kendini aldatip yönlendiren SEKiLCiLiGE adanip tapinmak;  ve beraberinde markalasmis tabutunu tasidigi  bütün ilgisini merakini egilimini cabasini hünerini ugrunda harcanarak tükenen TÜKETIM bagimliliginin azdirip saptirdigi SiDDET DiLiYLE  yasayamagigi hayati ölümle besleyen ve insanliga kan kusturarak kutuplastirip ayristiran kin nefret fitne aci cile sabir öfke tohumlarinin müsterisi saglam virüs tasaronu ve kendilerini kutsanmis tanrilar kalibinda göstereren istismarci isaretlerin sekline göre kaliba girip cikani olur, toplumsuz dünyasizliga kovulmus kabullenmis insanlik.

 Burada sekil icabinda kendilerine korunakli alanlar olarak cöküp cöreklendikleri kimlikler inanclar korkular karanliklar gericilikler kuskular güvensizlikler gecimsizlikler kutuplasmalar ve kayitsizliklar bilinmez belirsizligini oldugundan daha derinlestirip bulandirarak makas mesafesi sosyal kanamali ölümcül yikim ve ucurum olan kalabalik yoksullugun bütün terkederek kullanim hakkini MUTLU AZINLIKLARA terkettigi sonsuz bozulusun yagma yikim süreclerini „ bakara makara sallayarak veya mülk Allah`indir , size  öldükten sonra huzur diplamasi alacaginiz kahir cile aci sefalet kaygi keder hir gür kavga nizah sabir; bize liste siralamasi cüzdana tapuya deftere haritaya kagida sigmayacak büyüklük ve coklukta gösteris ihtisam lüks mal mülk servet cevher kaynak villa saray yali  kondu arsa parsel fetva ve furya ..“ vurgun soygun rampasinda diline doladigi degerleri kendi sahsina her hakka haiz istismar mülkü sayan BOP patron tanri  feristahlarindan kul kölelerine  ferman eden direk ve dolaysiz operasyon kiyametleri isler calisirligi vitrine konulur.

 Kontrollü bozgunlarla kontrolsüz erozyonlarin agirlik ve etkinlik sarsintisi insanlik ölümüyle bas basa giden ve götüren bu tezgahta ölüm cebellesmesiyle kalabaligi artal yoksul sefillerin tasinmaz faturalari karsiligindaki üste cikip üstün baskin ayricalikli ve imtiyazli gelen AZINLIGIN her yolu maksadi niyeti ugruna mübah gördügü yüzsüz haysiyetsiz onursuz saygisiz sevgisiz soysuz ruhsuz duygusuz paylasimsiz bencil ve her türlü diger yaratikliligin en mahluk tarafindan sadece kullanisli caresizligi kendilerinin en konforlu alani olarak gördükleri teslimiyet kaybomusluguna gücünü ve kudretini ispatlamis kendilerine kimsenin itaatte asla karsi cikip kusur hata yanlis isleyemeyecekleri sembol ve sekilcilikten sindirilmis ve güdümlü kölelerine kutsanmis ve hatalarini dahi yargilanip sorgulanamaz Tanri yüceliginde gösterenler; kundaklayan gerilimlerin catismalarin kutuplasmalarin zavalliligi ve zaafiyetinden imar ve icat olan toplumsal enkaza kendilerine özel  ARPALIK GÖZÜYLE bakar davranirlar. 

Türkiye Cumhuriyeti degerliliginin yapi taslari olan varlik birlik zenginlik kazanim ilke kanun kural dag orman insan kültür dil ilim yol iletisim ulasim gida barinma iletisim egitim bilim toprak tohum hak hukuk üretim kültür sanat gibi  KONUSARAK dünden miras bilinen;  ve yine hic bir  önyarginin   pesin hükümlü hurafe buyurganligina kelepcelenmeden irdeleyip arastirip akil vicdan sorumluluk bilinciyle gercekte varolanlara somutta bilinmeyen yarinlarin aydin becerikli cesaretli ferah huzurlu ve güvenceli ortak yasam kazanimlarina dair emek caba ve gayretini sayisiz sinirsizliga toplumsal zenginlikler bina ettigi sirada, bütün yagmaci yikimci ihmal ihanet ortaklarinin isbirlik ettigi özel siparisli koalisyon, kurgulanmis madalyonlu- ödüllü darbelerle  Bop Esbaskanligi güruhu ve sultasi seklinde cogaltilmis sefil yoksul  kalabaliklara kosulsuz itaati mecbur kilarak seckin mutlu azinligin kutsanmis tanrilari formatiyla böyle bir facianin kurumsallastigi örgütlenmedir.

 Her türlü sapkinlik ve istismar bu cark cevriminde erisilmez sorgulanamaz dokunulmazlikla mübah kilinir. Mülküne her yoldan ARPALiK anlayisiyla cöken bütün maddi manevi  toplumsal kazanimlar disardaki gerceklik her ne gerceklikte azap gazap viran vahset dehset ve SIDDET DiLiYLE kendini ancak duyurup ifade eden enkazdaki felakei gösterirse göstersin, hayatin gercekliginden kopuk kendi SÜR SEFA saltanatindaki FANTAZiLERDE dünya insan toplum bakip görenlerin illizyonist hokkabazliginin bütün figür ve figüranlari ayni karaktersiz kisiliksiz tek tip maskelenmis suret ve birbirini doguran – yapanin yanina kaldigi ruhsuz duyarsizik- türevdendir. En basta BELEDIYELERi sicrama rampasinin en kullanisli tezgahi olarak görür bilir malina mülküne haram dokunmadik hic bir temizligi olmayan  bu sür saltanat güruhu. Istismarin hammaddesindeyse hep korkulan yere sürülen karanligin CÖZÜMSÜZ veya SABIR SALACASINDA CÖZÜM bekletilerek kontrollü kulluk kölelik bagimlilik ve muhtacligina bogulmus kaybolmus insanlik sefaletini uydurulmus totem ve tanrilarin sekillendirildigine kolayca aldanip yiten hayatin sayisiz tarikatlari arasinda Adnan Okyar`i bile mevcut ve vardir orada.

 Mülteci isgallerine sus pus olarak, ugruna yemin ettigi ANDIMIZ`in tümüyle kayiplara karismasina ittifakci,Hizbul ve eski MC´nin Türk -Islam formatiyla temelli  Araplasmastirilmaya  güncellesmis kompozisyonu seklindeki BOP yedegi ve siyasi ortagi, „ bizden gidersen sonumuz fena olur „ fetva ferman ve feveranli, istismar ettigi degerleri aslinda ne denli unursamayip zerre kadar bile hice saydiginin kendiliginden ihbar eden; ve hamasetten bagirip cagirdiklarini kendine en kullanisli telif hakki olarak görüp bilen   ülkücü milliyetci pozuyla bagirip sürekli dönen vizirdagin Mehepe`si bile tam takir vardir orda.

Sucluluk, sebepli sebepsiz utangaclik, acizlik, yetersizlik, yokluk, eziklik, eksiklik, yoksunluk ve kaybolmusluk duygusu insani herseyden sogultup kopararak hic birseye cesaret merak istek talep ilgi ve yakinlik isteyip duymayacagi kapanmalara ve pörsümelere yol acarak her zorbalik gösterene icinden kurtulamayacagi derinligin yoksullugunu sefaletini cilesini acisini yozlasmasini cürümesini kolayca iman edip tapinacagi ve kendi hayati degerlerinden vaz gecerek  bütün bozulmusluklarini taklit edecegi kayitsiz sartsiz KABULLENiSLERiN KULU KÖLESI olmaya evrilir.

En basta dil sanat kültür gelen, damarindan ve dilinden konusmayarak terkettigi tüm degerlerini ancak SiDDET patlamasiyla eve daga doruga zirveye Artik sekilleri rsahile yola caddeye sokaga carsiya  kente köye kasabaya düze yokusa pazara sagliga gidaya markaya markete hatta sipora dökülüp sacilirken, ayristirip kutuplastiran her zafiyetten hükümranlik gösteris buyruk ve zorbalik zenginligini yikilmaz yenilmez servete tahvil edenlerin yönlendirip yönettigi travmali sorunlu cinnette, artik tümüyle  icerigi disindatam tersine kullanilan hic bir sembol sekil levha imge isaret ekol dekor format cizgi hat serit cerceve kivrim simge grafik detay ayrinti pilan dekor rakkamlar bile yolunu yönünü insandan cevirmis kitlik kiranarin suikast silahi durumunda. Konusma dilinin yerini yanis kullanildigi ve cagdaslikta karsiligi olmadigi icin sekilsellikler alir, sürekliligi halindeyse sekilsel soyut yüzeysellikler dahi yozlasir cürür kokusur, hic bir anlam ifade etmeyen ve hep yalan yanlisa kullanildigi sebeplere insaniyla beraber paslanir kirlenir cürür tedavülsüz teminatsizliga  telef olur.

 Oysa dil tarih cografya sanat ilim bilim inanc kültür toplum ve hayat, bizzat gercekligine yakinen taniklik ettigi sayginlik ve samimiyetle, hic bir emek yorgunluk zahmetlerinden cekinmeyen aklin fikrin cesaretin ortak üretip ortakca paylasim gücünü esas alan yöntemlerini görgü gelenek ahlak vicdan birikimlerinde demleyip süzerek CAGDASLASMA denen olgunlugu karsiar yetisir ve erisir. Dilinden susarak soyan sömürenlerin buyurdugu ölümden sonrasina hayal bile edip dilemedigi kadar huzur saadet mülk mal ve hizmetin sahibi olacaginin salacasinda susup kolaylikla istismarlar icin kimsesizlige koydugu insanligindan kopup uzaklasmak, taki merasimi sirasinda bütün yoksul rezil rüsva gösterisli sefilligi icinde barindiran  gösterisli ve purpurlu salonlarda ne denli seyrettigi dizi ve magazin furyalarin hepsi icinde dahil INCI TANELERI GALERiSi taklit  tekrariyla, ceyrek altin ugruna her tarafini yara bere icinde birakan özendigiden kendilesip benzesen SIDDET DiLiNiN disa vurumlulugundaki „ kinayi getir aney, bugün burda misafireeem, yüksek yüksek tepelere ev bark bina villa saray kurmasinlar holdiri holdiri hoooooy da hooooy „ kurak ve cöl gürültüleri, zaten dogal dengesi ve dünyasi coktaaan bozulmus cag disiliginin simsiyah lackalasmis cürümüs ve gercek hayatta artik hic bir sosyal siyasal kültürel ekonomik gercekligi olmayan kimliksizligiydi. Cünkü gelisen dönüsen disardaki hayatin gercekligine ice kapanarak kilitlenen ve ancak siddetin diliyle konusan hic bir olgu, görenek gelenekler en basta olmak üzere kurgulayanlarin okkali isini gören SEKil ICABI kokusmus yozlasmisligin tezgah ürününden baska hic bir islevi yoktur.

Onun icindir ki artik üzüm üzüm degildir. Adalet Saraylari Boptur. Cakil taslari kum taneleri kiremitler tuglalar insan akli fikri vicdaniyla hic bir saglikli ifadesi anlami icerigi yorumu emegi cikarimi olmayan ne kenttir ne köy ne kasaba. Fidanliklar baglar ve bostanliklar zehirli kimyasal bidonlardan sulanip beslendigi ne muzdur ne cilek ne kiraz ne nohut ne fasulye ne ekmek ne bulgur ne tursu ne pekmez pekmez degildir. KImyasal zehirlerden beslenen insan da artik kendi bildigi tanidigi degildir  Kiskirtmalara tetikleyenlerin her ayrismadan soygun sömürü düzenegini hic degismez devamliliga saglam almadaki bölük pörcük dagilmis bozgun yemis yikimlara ugramis sürgün edilen bagimliligin güdümüyle kullananlarinin istismar servet kaynagindan ve her hakki kullanisli kulluk kölelikleri icat edene mahsus konforlu korunakli talan tarumar kuklasidir.

Ilahlarin mafyalarin patronlarin medyalarin borsalarin tüm diger alanlarda oldugu gibi cöreklendigi ve üzerinde ÜST ve ÜSTÜN-SECKiN GÜRUH halinden fatura fiyati belirlenen yoksullugun ödedigi ve milyarlarin döndügü zevk sefa moda marka reklam ulasim iletisim eglence gida enerji gibisine  Futboldan Siportototif büyük kümede yalnizligini tatmin etme kahir küfür sayma sövüsme hat serit alan saha galeri afis hat ve gladyatörlügünde siddet dilinden baskasi olmadigini kanitlayan Fener-Trabzonsiporaktif..hic sasirtmayarak yerlesik aliskanligin hayat gercekligini görmezden gelen ve ayrisarak bütün sorunlasmis intiharliga biriktigi yerden bosalan toplumsal delirmislikte takvimsel rakkamlara boy gösterip not düstü.

Her gösterime giren ciglik feryat figan gürültü ve izdiham, bu BOP arac gerecleriyle modernize edilmis ve caresi kurtulusu yok keyfiyet sahibinin lutfuna telif hakkiyla cepe cevrelenmis gladyatör kaptirmacasi, siddet dilinden baska hic bir iletisim yolundan bilip anlamayan hayatin bütün ortak yasam  alanlarina kendi kaderine terkedilmisligin hortlak düdükleriyle kavgalasip homurdasirken, BELEDIYE ARPALIGINA kilidi kafayi takmis bütün BOP siyasi figüranlari gibi ümügünden bogunuk sesler döküp sacan her sekil uygun ortam ittifakcisi ÖZGÜR ÖZEL´de tüyü telegi dökük yok horoza benzer susus sadirvan kenarindan okkali cukkali havuzun etrafina `memleket kurtaracaginin vaad ve vaizciligini yapa duruyormus ´ iy mi..!??????

 

Seyfi Karaca…………Mart / 24

( Cumburu Lop Rutin 4 başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 20.03.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.