Insan Ve Devridünyayı Kalem Kitaba Okur Yazarken 2

Herseyin kendinden farklilik veya benzerlik gösteren bir digeri ,sonrasi, ilerisi, gerisi, ayrisi, devami, cesidi, türevi, aykirisi, tezati, celiskisi, bütünleyeni, benzesmeyeni, baskasi, ötekisi vardir.

 Icerigi ve islevi olmayan hic birseyin yasamda tutunacak devamliliginin asla söz konusu olmadigi,  yasam denen büyük baslikli konunun kisa özetine son sözün söylendigi ucsuz bucaksiz sessizlikler, bosluklar, durgunluklar ve kayitsizliklarda dahi, kürsüsüz törensiz salacasindan dinlenerek okunan cikarimli özetin en dokunakli bilgelik ögretisinde dahi hayatin ve insanligin konusma dilini, sanat kitabini ve yasam döngüsünü örgütleyip kaplayacak toplumsal büyüklükte degerler dolusu bitmez tükenmezligin güvenilir inanilir gerceklikte itibari ve kaynagi vardir.

 Metinsel cikarimlarin Anafikrini ve mantiksal- matematiksel muhasebelerin faturasi yüksek getirili SAGLAMASINI hic bir bagnaz bagimliliklarin dürtüsel güdümlülügüne itibar etmeksizin olup biten her icraat, görünüsü ambalaji fiyakasi pozu forsu ve gösterisi cafcafli iceriksizligin tedarik temin ve tedavül itibarinda kalitesi sifiri bile dengelemeyen ALISKANLIKLAR ve BAGIMLILIKLAR uyusumuyla insanini cezbettiren KISIR DÖNGÜLERiN ahmak tüketiciligini endüstrilestirdigi dilden haktan izden yoldan hukuktan adaletten sorumluluktan özgürlükten vicdandan duygudan düsünceden idrakten iradeden yoksun, hic bir halde dilde sartta biri digerinin ötekisine konusmayarak birbirine siddetli salginlari ve saldirganliklari  kudurup köpürttügü düsmanlik bileyici kindarligin kalitesiz itibarsiz ve inanilir güvenilirligi olmayan küslügünü hortlaklastirir.

 Breylerin ve toplumlarin neyle nerde ne zaman nasil ne kalitede veya kalitesizlikte yasadiginin en baslica eldesi ve göstergesi olan FELSEFE-SANAT; icinde ilk siralarini listeleyen EDEBIYAT´in her isledigi konu basliginda ne denli kimsenin buyurdugu siparisin boyali kalemsörü olup olmadigiyla inanilir güvenilirlikte devamliligi sonsuzlugu kotaracak olan akil fikir algi mantik gözlem irdeleme cesaret bilgi dayanisma katilimcilik paylasim gibi bilesenlerle birikimini tanikligini ve katilimciligini kisiye özgün verimlilige dönüstüren sorgulamalarin kilavuzluguyla olusup gelisen; ve esirgenmez emeklerle vadesiz süresiz zamana yorularan elenmis süzülmüs degerler bütünüdür.

 Nasil ki herseyin kendinden bir sonrasi ve ötekisi vardir, perdelerle paravanlanmis bütün oynak ve degisken yanar döner „ kellem kellem ya fellem `türünde nanik yaparak insan avanaklayan seylerin de yüzeysel igreti tutarsiz sembolik yahut sekilci, görünür olandan farkli ve derinlemesine maskesi özü yüzü arkasi gerisi esasi anlami degeri ve icerigi veya SAHTEKARLIGI vardir.

 Bilinir ki bütün olusumlar durmaksizin tümden gelip tüme vararak; veya tam tersine; olusumunu yahut gelisimini eskisinin yeralti kayitlarindan ele veren doku YAZIT veya hücre arsivleriyle sonsuz bir enerji kaynagiyla yeniyi olusturan bulgulari ve belgeleri iletir sunar insanliga. Bilinir ki, kendini üretemeyen her DENGESiZLIK; yipranir yozlasir eskir cürür cöker ve gercekligini ihmal ettigi duyum körlügü ve sosyo bozukluk intihariyla kendi MUTASYONUNA ugrayarak  yikilir.

 Bilinir ki bu sebeple degisim-dönüsümünü EN SON kalibina oturtmak sartina göre uyarli ayarli degildir kurulan kainat, kainata fotomodellik eden dünya ve dünyaya fotomodelcilik eden insanlik. Bu birbirini zincirleyip baglayan kroniklesmenin adaptasyon, evrim veya mutasyon sürecinde her canli cansizlar gibi insan da, yapi taslarini kodlayan gerek korudugu bagisiklik birikim aktarim veya kendi türünün hayata tutunabilme devamliligini saglayan asal bilesenleriyle her zitlasan celiskileri emek zahmet isteyen gayret caba üretim gibi samimiyet ve gerceklik gerektiren sorumluluklarla hayata tutunmanin direncini kazanirken, sözün icini dolduran kadardir ALTYAZISIZ anlam ve degeri olan servet ve cevher kaynagidir dil kültür denge düzen  insan ve Sanat.

 Ve ANAFiKRi onurlu liyakatli kaliteli sevgi saygi özgürlük özveri paylasim dayanisma ahlak vicdan  baris ölcütleri icinde kisiyi kendi gercekligiyle sorgulayip sorumlu tutan ilgi ve  itibarla, her özgün varligin dünyasinda yer buldugu mutluluga herkese paydas dogayla bütünlesik, hic birseyi kendi keyfiyetine göre dislamayan ayristirmayan yabancilastirmayan yadirgamayan ortak ürettigi kadar herkesin birbirini kabullendigi birlikte tüketen ilkeselliginde SAGLAMASiNI bulan bu denge -düzen enerjisi ve hareketliligi hic bitmeyen toplumsal pilatolari tipki yeryüzü kabuk ve katmanlarinin hep birbirinin üstüne binerek son halini hic bir zaman tamamlayamayacak olan sürekli ayrismalari ve kopuklugu,  YENI DÜNYA DÜZENI mayinlamasiyla dinamiti fitillenmis olan küresel GLOBALLESME kiyametiyle yerle yeksan oldu.BOP miladiyla beraber özellikle isaretlenmis ve özel kuruluma uygun kullanisli ajan- piyonlar seckisiyle Medeniyetle Catismasi rumuzlu ILIMLI iSLAM COGRAFYASINDA korku karanlik sefalet cehalet acizlik muhtaclik ve kabusa dayali vurgun talan isgal yagma istila soygun sömürü tecavüzcülügünü kaniksatip kurumsallastiran; ve toplumlari hic bir özgün farkliligi olmayan aidiyetsiz inancsiz güvensiz itibarsiz dilsiz kültürsüz sanatsiz edebiyatsiz cöllesmeye yikip dönüstürüp bozarak birbirine benzesen ve üsttüste ölümcül gecimsizliklerle yiginlasmanin siparis gerilimleri bunalimlari ve savaslari reforme ve deforme edildi.

 Kosulsuz yetkiyle kendini cöreklendikleri insandan bozma yapilasmalara kutsanmis özel TANRILAR olarak ezen sömürenlerin, emeksiz zahmetsiz ZÜMRELER ARASI tüm olumsuzluklari derinlestirerek sefil fakirligini kendine bagislanmis ve lütfedilmis FUKARA-GURABA acizligi üzerine en duyarsiz ruhsuz ve doyumsuz yaratiklik kayitsizliginda cöküp cöreklenen dogustan ölüme lüks lagimindaki sürsaltanat ihtisami degismez kutsallikla garantili VARSILLIK imtiyazciligina ve ayricalilikligina tüm dünya toplumsal PiLATOLARI farksizliga goloballeserek bozguna ugradigi baskalasmaya yozlasti  eridi kaynasti hiclesti ve tanrisinin gönüllü kölesine Hindistanlastirildi.

 Ikinci YENi ile yakit tanki doldurusa getirilen TÜRKIYE gercekligiyse, eskiyenlerinin üstüne hic bir tazeleyen yenilerini üretemeyen ihmaller ve ihanetler bindikce tüm ekonomik siyasi sosyal kültürel akil fikirliligi duyup gösteremeyen tüketim tezgahina bagimliligin kundaklayip param parca ettigi toplumsal doku, gerekli CAGDAS DEGiSiMLERiNi herseye hazirliksiz yakalandigi GERiCiLiKLE örüp örgütleyerek her harami haydutlugunu kolayca mülküne hükümran oldugunun Köy Kasaba Kent kozmopolit yapilasmali ve herseyi kendi kaderine terkedilmis toplu intihar sayilacak nitelikteki  üst üste binik stoklamaya sehirlesme kavramini cözememisligin her damari icinde barindiran ARABESK varosculugu gecekondulandirildi.

Herseyin KAYIT DISI iliski ve iletisim bicimiyle,birbirini kiskirtip tetikleyen TOPLUMSAL BOZULMAYI ve KESiNTiSiZ CÜRÜMEYi kayitsizlik karamsarlik kötümserlik duyumsuzluk yetinmezlik güvensizlik yenilmislik umursamazlik vazgecmislik lliyakatsizlik ruhsuzluguyla doyurup besleyerek, yoruldugu ve yordugu katiksiz YOZLASMAYA mayalanmanin korkusunu kabusunu kahrini endisesini kederini acisini siddetini doyumsuzlugunu ve mutsuzlugunu yasadigi hayatin DÖNSüM DOLASIM kaynagi olarak kabullenen her kendi kaderine terkedilmislik ; isgalcisine ve tanrilastirdigi haramilige TANRI gözüyle bakan kulluk köleligi üretir ve tüketir. Sorunsuz arizasiz her türlü yagma vurgun talan ve yikimlar icin herseyden önce kisiyi ve toplumu itibarsiz güvensiz mutsuz gecimsiz kilarak SEFALET bogusmasi muhtacligina zavallilasmis itibarsizlastiran ve kimliksizlestiren ALGI YÖNETiMIYLE bilinir ki bireylerin mayasini sekillendiren KENDI DEGERLERINE YABANCiLASMA insansizligi, en basta ezik soyut sinik batak sönük bikkin yilgin KAYIT DISI kanunsuzlugu YASAL dogal ve kutsal kilan kültürel YOZLASTIRMA OPERASYONLARIYLA bütün deger birikim kazanim ve zenginliklerine el konulan insanlik topyekün teslim alinir.

Ilerleyen yillarda akil fikir hukuk sanattan yoksunlugu asilayip aktaran; ve sergiledigi örnekle hic bir maddiyatta yetinmeyen sürekli FAKiR FUKARACiLiGiN sabirla kutsandigi, haydut harami milyarder vitrininin bütün sarkilari ve sinamalari ayni soyut suskun dilsiz duvar resmi gibi kara gri renklerde bogunuk ezik acizlige öykünen bulantili saplantilari sorunlarini kabullenmisligin depresyona cekip cevirdigi metrak makaralarla güldür güldür bir oldugu, parasini yüksek fiyattan ödeyen piyasalara özel holding kanallarindan uygun insana uyusturan dizilerinin kusturularak her sekil salaklastirma okulu ögrettigi `Inci Taneleri ` formatli toplum calistirip isleten emsal karariyla, herkesin donuk sönük butik bitik hayatina ilgisiz bagsiz SAHTEKARLIGIN afyonlayip avuttuguna tüccar kesilerek,   kim ki boguldugu karabasanlarini kurdeleyip süsleyerek acligi bile bile kamcilanan doyumsuzlugu  anlamsizligi tarafgirligi caresizligi zavalliligi vazgecmisligi bos vermisligi karamsarligi bilinmezligi umusamazligi umutsuzlugu bencilligi aciya kedere küslüge yalana tahvil eden yüzeysel yapaylikta her kesimin ayni sentez icinde eridigi, profosörlere doktorlara avukatlara yargiclara ilim bilimcilere hosteslere pilotlara yazarlara sairlere sarkicilara ayni servis pansiyon ve pansuman ettirildi.

Yazmak….

Sinirsiz sartsiz vadesiz mühletsiz enerjisi hic bitmeyen ve hareketliligi sürekli olan dünya gibi her toplumun kendine özgün ve aklin fikrin vicdanen öncülük ettigi cesaretle sevginin saygiya ulastigi insan yürekliliginin duyan gören bilenlerince, resim sinema mimari hekeltraslik …adi her ne olursa olsun cogalan zenginlikle sanattan beslendigi, sanatin insanla özgünlesip katilimci dolaysiz icrasiz etkinlikte degisen ve gelisen herseye liyakatli yetkiyle cagdasligi düzenleyip derinlestigi kazanimlar bütünüdür. Bu incelik övsünler desinler begensinler mührüyle acilip kapanan iflas ürünü degildir. Siirden yazidan filimden ETER KOKLATARAK insan avlamanin afyon türevi ve  mamülü olmayan seyse bir toplumun ne denli inandigi ve ait oldugu degerlere bagisikli direncli ilkesellikte titizlik duyarlilik ve hassasiyet göstererek güvenilir inanilir kalitede barisi sevgiyi huzuru hakki adaleti onuru sagligi egitimi bilimi ulasimi iletisimi itibari itibar dengesinde tuttuguna dair gösteren kültür sanattir.

Bu yüzden de calan söyleyen sarkicilar dinlettigi sürekli toplumsal salacaya herseyi her an her yerde her sartta hicbir akil fikir hüküm aidiyet sorgulama bilinc bellek duygu düsünceleri uyandirip seslenmeden „ o da olabilir, bu da olabilir bende üzülebilirim sen de üzebilirsin , ölüm var sonucta „ sinemasiyla resmiyle reklamci piyasa pazarciliginin her lüks marka bagimlisi süper markalasma gösterisliligine tarz ve türevli perdenin önünden bakan önyargilariyla hayatin sesi solugunu kendi kaderine terkedisi yedirip kandirirken herkese, diziler kandirilan insanlarin kimliksizligini din iman diye tüketicisi insan kalabaligi büyüklügündeki sefil fukara fakir piyasaya tezgahlayarak hep gücü gücüne yetenin herkese üstün seckin baskin hakli yetkili  ilah saydirildigi siddetli mafyatik polisiye repligi, edebiyatsa sarktigi ve sarkintilik ettigi toplumu soyan sömürenlerin itirazsiz kayitsiz kulu kölesi olarak islah imar imal ve terbiye eden Ikinci Yeni`den modernize olmus KAYIT DISI cehalet gericilik korku karanlik iliski aglarinda intiharin tüm toplum katinda özellestiriltigi, üsretli-emekli maasinin kira bedelini bile karsilamayan; fakat kanun ve kayit disi haramlarla sür saltanatlarini saglama alarak herkesten ayricalikliligin tanrisal üstünlük vasfiyla kabul görmüs milyarderlerinin varsil -yoksul arasi makasini kendi ihtiyac ve keyfiyetlerine  büyüttükce HINDISTANLASTIRDIGI cöküs ve cürüme süreclerinde, pandomimsi nanikcilikle Didem Madak ve Nilgün Marmara´ gillerin ahmak avutucu döktüklerinden iKiNCi YENi`ye sacak süren ardillari takviyesi, ortama uygunlugun her alaninda uyusturarak alistiran Bop günlügüne YAPAY ZEKA nesilleri olarak devre daim olmakta.

 

Seyfi Karaca……..Mart / 24

( Insan Ve Devridünyayı Kalem Kitaba Okur Yazarken 2 başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 9.03.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.