Gerçek ismini kimse bilmezdi ama "Öncü"dendiğinde herkes onu  tarif ederdi:kabadayı,tos bıyıklı ve geniş omuzlu,koca gözlü,uzun boylu,kepçe kulaklı ve kır saçlarını gizlemek için taktığı siyah kasketli,elli -elli beş yaşlarında bir adam.

Sofraya ilk o oturacak ve ilk o başlayacaktı yemeğe.
Camiye ilk o girecek ve en ön safta  o namaz kılacaktı.
Düğünlere ilk o davet edilecek ve ilk o oynayacaktı çifteteliyi.
Biletini hep ön koltuktan alırdı.
Gençliğinde işe  en erken o gelirdi.
Hatta akranlarına göre en erken yaşta evlenmiş,çoluk çocuk sahibi olmuştu.
Tuhaf adamdı  Öncü,sırada beklemeyi sevmez bütün işlerini ivedilikle yapardı.

Onun hep önde ve gözde olma hırsı hiç bitmedi hayatı boyunca,belki de insanlardan ziyade kendisiyle rekabet halindeydi.

Öncü,ilk ve son kez  öndeydi işte musalla taşında  imamın önünde sessiz sedasız:
"Er kişi niyetine..."
( Öncü başlıklı yazı berberce tarafından 17.07.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.