Değişen Ve Değişmeyen İnsan Profili


Yazmak ve yazılanın okunulması için kendimce odamda sizleri de okurken hayal ederek yazıyorum. Uzun ömürlü olabilmesi için eserlerimin sizlerin okuması ve katılımıyla daha anlaşılabilir dille yazılması için çabalıyorum. Etrafımıza bakınca sürekli toplumun değişmelerine bakılınca, uzun yıllar sonra şimdiki halinde kalacağını hiç sanmıyorum! Zaman ömür istemeden her gün elimizden kayıp gidiyor, dün çocukluğumu yaşarken, bugün ihtiyarlığa adım atarak yaşadığım yıllar içinde her şey tamamen değişti. Şimdi artık olgunlaştım desem de, her yaşın yaşanmışlığın kendi dili içinde bambaşka bir yolu dili vardır, istemesen de yürüsün yürümek zorundasın. İşte istemese de değişen insan, birde bunca değişimle değişmeyen, hala içindeki nefreti kini atamayanların dünyasında yaşıyor insan!

 

Gördüğüm birçokları gibi ben çok doğruyum demiyorum, içimde nefreti kini besleyerek büyütmüyorum herkesi kararınca seviyor, içindeki kini kendine diyerek selamlıyorum ha baktım ki zararı var topluma, ilişkilerimi kesiyorum… Kimseye böyle yaşardı; şunu ister, bunu istemezdi diye yargılamak yerine, az olsa da acıyorum içinde taşıdıklarından kurtulamadığı için. İnsanın eğilimleri onu terk etmiyor, kendi istemedikçe biliyorum sevgimi gösterirken, sevmenin nasıl olduğunu bilmek isteyene sözlü olarak daha da serbestçe ve içtenlikle duygu ve hislerimi, bakış açımı açıklıyorum. Ama
duygu ve hislerinin kapısını açmayana bir şey anlatmam mümkün değil, lakin açmasını bilene bu anlamda karşılıklı çıkarımız, toplumun gereği olarak bir şeyleri söylediğimi görür ve bu bakış açısıyla bende de varsa eksiklik, söyler çekinmeden. Anlamaya çalışana kısa bir söz yetiyor zaten, anlamayana aylarca söyle boş geliyor.

 

“O güzel saçlarına hercai tak demedim

 Gönül verdimse sana gönlümü yak demedim

 Elimde aşkın sazı başımda kara yazı

Bırak dedimse nazı beni bırak demedim “

Beste: Emin Ongan Güfte:

 Hilmi Soykut

HERCAİ: Hiçbir şeyde kararlı olmayan veya konudan konuya geçiveren, (kimse)

 

Yazarken bir şeyler bulmak için yazıyorum, bende eksik olanı tamamlamak için yazıyorum. Kendimde eksik olanı ortaya çıkarılması için, kapıları hep açık bırakıyorum, kapatmak ne haddime ki? Övünecek bir dururumum öylesine çok değil, bende sizler gibi etten kemikten bir varlığım gayem toplumun iyiliği için, bir şeyler ifade edebilmek çabası, değişimle toplumun yarasına bir parmak basmak, değişmeyerek toplumun gönlünde derin yaralar açan insanlarla yaşadığımız bir hayat ve benimde bu konuda söylediğim, bir çift laf söz, vesselam.

Mehmet Aluç
( Değişen Ve Değişmeyen İnsan Profili... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 10.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.