Renk Değiştirse De Gündüz Gece Gelişiyle Gidişiyle

 

Ramazanlık geldi, nefsi terbiye etmek Rabbimizin emri olan oruçla yaşarken, artık daha durgun ağır başlı telaştan uzak yaşıyoruz. Hasta olupta tutamayanlar, ben gibi hüzünlü olsa da derdi veren Rabbim şükürler olsun, devasını da verirken hastalıkla, oruç tutamamanın ezikliği içinde Rabbine şükürler ederek yaşamaya devam ediyor Ramazan’ın nurlu atmosferinde. Otuz yıllık oruç tutmanın sonunda, son on beş yıldır hasta olan vücudum yüzünde bundan mahrum kalsam da, derdi verenin halimi bilenin Rabbim olduğuna, iman edenlerdenim şükür. Kolum kırık olsa da Rabbim kanat takmış Rabbimin kapısına uçuyorum şükürle…

 

İçimdeki hastalıkla, bundan şikayetsiz şükürle gülüşle, karşıdan gıpta ederek sizlere bakarken Rabbimin nurlu rüzgarları, rahmetiyle hepimizi sarmasına şahidim bu mübarek Ramazan ayında. Rabbim gönül bahçelerini, gülsüz bırakmaz bakın gönüllerinizde cennet çiçekleri açıyor ,elbet benimde gönlümde açıyor azıcık birkaç tane eksik olsa da Rabbime şükür. Telaştan uzak olan gönüllerimiz sevgiye rahmete muhtaç bu ayda, doyasıya rahmetle doluyor Rabbime şükür…

 

Renk değiştirse de gündüz gece gelişiyle gidişiyle, bizler aynı renkle imanla rabbimizin huzurundayız her dem her vakit, bunun bilincindeyim şükür…Ramazan ayı ki nuruyla büyük bir değişimle bizleri değiştirirken hep aynı kalmamız dileğimle duamla Rabbim huzurundayım, Ramazan’dan önce gönüllerde boşlukları açarken şimdi doldurmanın zamanı diyen Rabbim emriyle inşallah dolduranlardan oluruz niyazındayım…Güzel bir şiirle gönülden sevmelerin bol olduğu günlere ulaşmamız dileğimle.

AHMEDÎ (Gazel)


GAZEL 1

Günümüz Türkçesiyle

1. İlet benim selâmımı dildâra ey sabâ
Arz eylegil peyâmımı ol yâra ey sabâ

Ey sabâ rüzgârı! Benim selâmımı o gönül alan sevgiliye ilet ve durumumu o sevgiliye haber ver.

2. Dağıt benefşe saçları gül yanağ üstüne
Saçgıl abîr ü anberi gülzâra ey sabâ

Menekşeyi andıran saçlarını gül gibi yanakların üzerine dağıt. Güzel kokuları gülbahçesine (sevgilinin yüzüne) saç,

 ey sabâ!

3. Pinhân var yârin tapusuna varır isen
Gösterme kendözünü sen ağyâra ey sabâ

Sevgilinin huzuruna gideceksen gizlice git. Kendini başkalarına, yabancılara gösterme, ey sabâ!

4. Çün gizli râzıma seni ben mahrem eyledim
Billâh eytme râzımı deyyâra ey sabâ

Madem ben seni gizli sırrıma ortak ettim, Allah aşkına sırrımı hiçbir kimseye söyleme, ey sabâ!

5. Bîçâreleğimi benim ol yâre arza kıl
Bâşed ki bula derdime bir çâre ey sabâ

Ey sabâ, çaresiz hâlimi o sevgiliye arz et! Ola ki derdime bir çare bulur.

6. Vuslat gülüne ermez elim pes niçesi ben
Bunca tahammül eyleyem ol hâra ey sabâ

Vuslat gülüne, yani sevgiliye ulaşmaya elim ermiyor. Öyleyse ben ne zamana kadar bu şekilde o dikene katlanacağım,

 ey sabâ!

7. Degil ki Ahmedîye niçe zahm urasın
Gammâz gamzeli gözü mekkâra ey sabâ

Ey sabâ, git ve ona “Gammaz, nazlı bakışlı, güvenilmez ve hileli gözlerle bakan (sevgili)! Daha ne zamana kadar

 Ahmedî’yi yaralayacaksın?” de.

 

Gönülden sevenlerin ve sevildiklerini candan bilenlerin çok ama çok olması dileğimle Ramazanınız mübarek olsun, selamlarımla.

Mehmet Aluç

( Renk Değiştirse De Gündüz Gece... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 14.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.