Gövdemiz Yaptıklarımızla Yıktıklarımızla Ruhumuza Ağır Gelirken!

 

İçinde duramadığım dört duvar içinde bu pandemi günlerinde, kendi günahımızın vebalini çekerken, günahsızlarında bizler gibi hapis kalması beni ziyadesiyle üzüyor. Buna bizler müdahale edemezken, Rabbim mutlak ve güç kudretiyle müdahale eder iman etmişim bu musibetten kurtulmamız için dua ediyorum, ederken de kendini bilmezlerin bunu fırsata çevirerek yüksek zamlarla ürünlerini satarak vatandaşı ezmemesi içinde dua ediyorum, bir günah ve arkasında gelen bunca eziyete sebebiyet vermemizin sancısı hiçbir acıyla boy ölçüşemez!

 

Gittiğimiz yol meçhule gitmiyor ki yapayımda yanıma kar kalsın, hakka doğru istesekte istemesekte yürüyerek varacağız en sonunda. Kendi gölgemizi peşimizde kovamazken, nerenin hangi uzaklığın uzaklığına kaçacağız ki? Hücrelerimiz Allah C.C.Zikrederek her gün çalışırken, nerede huzuru bulacağız?

 

Gövdemiz yaptıklarımızla yıktıklarımızla ruhumuza ağır gelirken, hafifletecek güzelliklerle kolaylaştıracak adımlarla hafifletecekken neden ağırlaşması için çabalarız anlamıyorum. Geziyorum işte evde bu dört duvar arasında düşünceler merkezinde… Bulunduğum boyut insanlığın huzurla yaşamasına müsait iken, gel gör ki üç beş utanmaz bunu çok görürken, milyarlarca insan mani olamıyor ne yazık ki!

 

Ah nice bir uyursun, uyanmaz mısın?

Göçtü kervan kaldık dağlar başında.

Çağrışır tellallar inanmaz mısın?

 Göçtü kervan, kaldık dağlar başında.

 

Emir Hac göçeli hayli zamandır,

Muhammed cümleye dindir, imandır.

Delilsiz gidilmez, yollar yamandır,

Göçtü kervan, kaldık dağlar başında.

 

 Bülbül olup dost bağında öte gör

İyi amellerle yükün tuta gör

Efendimin kervanına yete gör

Göçtü kervan kaldık dağlar başında

 

Yunus sen bu dünyaya niye geldin?

Gece gündüz Hakk'ı zikretsin dilin.

 Enbiyaya uğramaz ise yolun,

Göçtü kervan, kaldık dağlar başında.

 

 Makam: Hicaz

Usul: Sofyan

Beste: ?

Güfte: Yunus Emre

Farkındaysanız eskilerde yaşayan insanların ceplerinde gönüllerinde iyilik vardı bu da yoksa gülümsetmenin çabası vardı, bazen dalıyorum hayallerle içlerine günlerce geziyorum onlarla. Gönüllerinde ellerinde cebinde taşanlarla gezerken dağıtırlardı kendisin de var olanla yoksa tatlı bir sözle yanında olmayla yarasını sarardı, şimdi aralarında aramızda olan uçurumları hissedebilirsiniz… Hissederek varanlardan saranlardan olmamız dileğimle, selamlarımla.

Mehmet Aluç

( Gövdemiz Yaptıklarımızla Yıktıklarımızla Ruhumuza Ağır Gelirken başlıklı yazı kul mehmet tarafından 25.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.