KADERi BiR
IKI LIDER 
IKI ÜLKE....
        SSCB,AB/D destekli olarak ortadan kaldırılınca ,yerine bağımsızlıklarını ilan eden,13 ülke cıktı.Ortaya devasa kaynakları olan ve fakat Başsız kalan güvenliği olmayan rant topluluğu kaldı.Öyle rantlar var dı ki içinden tren geçen dev fabrikaların demi hurdalarından bile bir kaç şehrin zengini çıkıyordu
        Bu ülkelerde KGB gizli servisinde görev alan üst Düzey yöneticiler ,bagımsızlık sonrası ,kendi egemenliklerini kurunca ortaya çıkan korkunç ranttan önce bu yöneticiler ve Yakınları ile kgb den ayrılıp mafyalaşan kimseler parsayı toparladılar Gemi istersen gemi kereste istersen Sibirya kerestesini anahtar teslimi sana teslimler ticaretin şirazesini kaydırmıştı .
           Batı,Bu tarz Güvenli olmayan ticaretten rahatsızdı..Putin ayrışan ve her Şehirde ayrı güç merkezi Oluşan ülkeler benzerinin  başına getirilerek bir disiplin oluşturması için ortaya çıkan bir liderdir .
           Ülke nin toparlanma Sürecinde BDT diye federatif bir yapı oluşturmuş güvenliği sağlamış ,usulü olarak da KGB modelinden vazgeçmemiştir 
          Kendi egemenliğini oturttuncaya kadar Baglantılı Baas partisinin Egemen olduğu Irak da devre dışı kalmış ama Rus ideallerinden asla vazgeçmemiştir ..          İdeallerdeki devamlılık Gereği olarak Surıye dekı yerini almıştır..Irak da Gücü olmadığı için 1.ve 2. Körfezde pozisyon alamamıştı..
          Krizin beri yanında yer alan Tayyip Erdoğan ,90 yıllık cumhuriyet in Egemen sınıfını ortadan kaldırıp ,mafyalaşmış sistemin yerine  değiştim diyerek cumhuriyetin kuruluş mağdurlarını insan kaynaklığı olarak kullanmış ,anayasa mahkemesi kararları ile önü kesilen özelleştirmeleri toplu iğneye kadar gerçekleştirmiş ve hukuki güvenliği batı acısından Uluslarası SÖZLEŞME ,tahkim gibi kurallarla etkilemişti ..
         Batı'nın hazmedemeyeceği iki guruptan birisi Türk Milliyetçiliği ayaklarımın altına aldım derken diğer korkulan gurup radikal islami kesimlere hem değiştim söylemleri hemde karşı  operasyonlarla batı gözünde Gücüne güç katmıştır..
Türkiye de ,Solun içinde Rusya klkleşmiş haliyle her zaman vardı.Esad dan görüşme yi herhangi bir muhalefet partisi ayarlayamazken sol oluşturduğu ekiple Makamında ziyaret etmişti..
Rusya nın yine Türkiye de illegal solun içinde olmayacağını Söylemek abesle iştigaldir...Okmeydanı'nda Karşınıza örtülü olarak bir taksi şoförü olarak çıkarken Tunceli de örtülü bir öğretmen olarak Çıkabilir ..  Ya da dağlar da ,sosyalist -partiyi Kürdüstan i Kalkare - Kürt işçi partisinin Rusya ile ilgisi yoktur demek safsidillilik olur..
      Birleşen menfaatler bazen ABD ile Rusya nın aynı anda aynı örgütü desteklemesi kafaları karıştırmaması gerekir..5000 peşmergeyi, ABD ye götürüp ,eğitip ,getirmek ABD nin bölgede tek basına güç haline geldiğini gösterir ..ya da bir zamanlar Barzani Rusya da babasından itibaren bağlantılı olarak bulunması orada hukuk eğitimi alması Turgut ÖZAL la beraber Türk pasaportu alarak ABD bağlantısı kazanmış Güçsüz kalan Rusya ile beraber 90 lı yıllarda amerıkan güdümüne girmesi de kafa karıştırmaması gerekir 
       Şimdi bu bölge de Batı'nın gelip hazırladığı iki lider ,Rus uçağının düşürülmesi ile karşı karşıya kalmış gibi gözüküyor..Ama Rusya, aktif olarak Akdeniz e askeri olarak varlığını yerleştirmiş ve doğrudan yönetimde insiyatif sahibi olmuşken Erdoğan ,Atatürk Türkiye sinin tarihsel Ömrü için güç toparlamış başbakan bile pazartesi günü olacak toplantıda Putin Erdoğan görüşmesi istemiştir..Kendisini ihtiyar heyetinin BAŞINDA gibi göstermiştir..
SONuÇ ..:Batı yazarlığındaki senaryoda Rusya yerini zorlayarak  almış, Türkiye'nin gerek orta Asya daki gerekse bölgedeki güç merkezi olma arzusu sonlandırılırken, Erdoğan ın güç merkezi olarak algılanması ve başkanlık sistemi ile Türk Cumhuriyet tarihi sıfırlanmış olacak..Sıfırlanmış hukuk tarihi ile sıfırlanmış siyas i tarihi eşitlenmiş olacaktır..Olan Düşen uçağa olmuştur.

( Kaderi Bir İki Lider İki Ülke başlıklı yazı HALİLİ tarafından 28.11.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.