................

..............................

..............................................

Hürem kız küçük bir kasabada dünyaya gelir .. köylü kızıdır!.. Babası işszis güçsüz biri. Anası yine öylesine iş bilmeyen gün bulup gün yiyen.. yani geçimlerini neredeyse zorla idam etdiren bir ailenin Kızı!.. Bunlar bayağıda bir kalabalık aile korunma olmadığı içinde ailelerde bayağı çoğalıyorlar!..
 Tabiyat verdi diye  eğitimin az olduğu yerde anneler bilinçsiz olduğu için habire ürerler.. Helede kız olupta erkek evlat olmazsa o kadını  dışlarlar habire bir erkek zürüyet vermedin diye kadının  başının etini yerler!.. Bu kızın anasıda habire doğurduki ola ola hep kız oluyor aradada erkek oluyor böyle bir aile yapısındanda gelince!...
Ailenin durumu kendilerini kıt kanat geçindiren taşralı.. Kızlar büyüyüp serpilince bu aile kızlarını  nerede variyetli aile var hele 'Baba yeterki onun elinde para olsun!  Sigara parasına kızlarını  bir bir variyetli ailelere dengide olmasa, hele birde kızları seçersede hayır demez. Yeterki babanın cebine para girsin sigaramı alayımda kime giderse gitsin! Onun umurunda bilene değil!!.. Bu kızlarda kendi kafalarına göre kendileri seçerler kocalarını, bunlar bir türlü dikiş tutmazlar bu kadarda  kader olamaz! Alayının  kocaları bayağı var!  Birtek evlliklleri olmaz, habire geçim yapmazlar ve başka kocalarda hayat ararlar! Kendilerininde eğitimleri olmadığı  için gitdikleri yerlerde fazlaca aile olma kavramını  yakalamazlar... pireyi yorgan yaparlar.. hele birde adamın durumu kiritikse o adamı  kızlar kendi elleriyle idam fermanını  hazırlarlar!. 'Baba öylede kızlar pekmi akıllı! Alayı  anlayacağın vermişler zırtoları, pişkinliklerini üzerlerinden Öküz Kağnısı  bilene geçse  hiçmi hiç tınmazlar, bırakmazlar  Avlarını!.. Bunlar insanmı yoksa kakalak yavrusumu halende soru işaretdir!!?? .. Hürrem kızda öyle kendi elleriyle seçtiği kaderine yürür.. "Yeni "zelandada çalışan bir gençle köy ortamında tanışırlar "ahır yada "samanlık veya çeşme yolunda suya giderken helede köy yerlerinde öyleydi eskilerden kızlar ellerine helke alır su yoluna giderler!! Köyün "erkeleride yani "Gençlerde  onlardan "aşağı kalmazlar, onlarda habire tabanlara kuvvet  holta atarlar, kendilerini beğendirmeleri için ne güzel duygular safça yalın vede temiz yaşanmışlıklar! Oralarda kızları  görmek için kekillerini yağlarlar gıcır gıcır kızları avlamak için "Su yollarından "Çeşme yakınlarından hava atarlar, kızlara poz yaparlar! Helede orada beğendigi bir "Kız varsa aynı  yerden günde  on kere geçmezsede şaşarım öylede temizdirler!.. "Köy "sevdaları işte nasıl köylü diyorsak sevdalarıda öylece temiz vede sade ve sadece seyrederek aşklarına holta atarak sevgilerine kavuşurlar!.
  Bu Hürrem`de ceşme yolunda tanışır bu geleceğini adadığı bir erkeğe gönlünü verir  yolda kavuştuğu yetmezmiş gibi samanlıktada buluşurlar bir birlerine saman alevi gibi yanıp tutuşmuşlar aralarında köy gibi yerde böyle buluşmakta fazladan denebilir bayağı bir ileri gitmiş olmalılarki bu kızı oğlan tarafı  istemeye gelirler Babadan.."Baba hiç hayır demez adamlar "variyetliler!..
 "Babada "variyetli ama "tembel kim "uykusunu bırakıpta  ..... sigarasını vs.  gibi bırakıpta çalışsın!?  "Adam  "Kadını  tarafıda bayağı variyetli olduğu için... kendi ailesinden  "Eşi tarafından birazda kendi kattığı "bütçeyle ara,  ara calışarak üç kuruşla geçimini harbiye sürdürür!.. "Köylerde  doğuştandır meslekler özel okulları olmaz bu insanların  ellerine ne geçerse, hangi iş  yatkınsa eli iş tutarsa o gelecekte erkek yada kadın diyelim ... onların işi olur!..  "Hürrem'in  "Baba'sı  bu aileye hayır demez.. zaten kızla oğlan  önceden işi pişirmişlerdir, biribirlerini gönül rızasıyla haklamışlar bayağı bir tanışırlar evleneceği  "Erkekle.. "Kızın  isteği olur "Yeni Zellanda'lı "Oğlana bunu verirler!  "Kocamanından eğlenceler yapılır.  "Köy yerlerindede bir kız almak..? Oğlan tarafına bayağı bir kız tarafı  büyük bir servet harcatırırlarki!  "Sevdikleri "Kıza  "Oğlanlar  kavuşsunlar..  bu nasıl bir anlayış ! Sonrada mutsuzlukların arka arkaya gelen dıramaları yaşanır... Başta yapılan çıkar evllikleri bu kezde sakatlanır!* Mahşer yeri gibi veya bir deprem enkazı  gibi  hüzünlü  sonuçlar ortaya çıkar ... Ah şu çıkarlar!!  Baş yakan  zora geldimi Kaçanlar gibi!.... Oysa sevgiyle kenetlenseler bu gibi sonuçlarda  doğmaz. Kendi kuyularını taaki  başta kazıp  harabeye dönüştürülen evliliklerin sonuçları ortaya çıkmaz.. hatalar hatalar! Oğlan tarafı büyük bir servet dökerler bu Kızın ailesine .. iyi herşey yolunda, "Kızın isteği olmuştur sevdigi gençle evlenirler!. Geşmişi geride bırakırlar bütün işlemden geçtiktden sonra bunlar artık düğün dernek derken çift olurlar!.. 
Bu "Oğlan; "Eşini yine "Yeni Zellanda'ya götüremez "Vize uyulamasından dolayı  uzaktan uzağa arar  "Eşini ara, ara kendisi    "Köye bıraktığı  "Hürrem  Kızı"  görmeye gelir  onunda "Vizesi olmamıştır,  gidemediğinden  dolayı  bukezde "Kocası gelir  görmeye yeni evli çiftler!.. Eşi hep gelir gider geçen zamanlarda Kızda  şansını  bekler.  "Onunda kaderi kaderini yaşar!  "Kocasının  "Vize "işlemini "üç "dört "sene bekler,  onun bunun yanında.. "Kızda iş bilmediği için orada yapılan bu işkenceler bayağı bir ağrına gider yapacak! Veyahutda  yapmazsada  hakettidiği saygıyı  göremez malesef!.  "Baba ocağında gölgede otururken bu "Kıza eline Çalı   Süpürgesi verip  Hayvan  Ahır'ı  bilene süpürtürürler, kız bilmesede yapmak zorunda!.. Bayağı  buda bir gitdiği aile  tarafından işkenceye tutulur.. Ikinci bir kimlik diyebilirim.. Bu  "Kızın burnundan getirirler onların kurallarını  adan  zeye bilmek zorundadırlar!..  Ya ..a ..a öylede bir Hürrem  Kızın geçmişi var.. kendisi pekte becerikli diyemem gölge insanıda diyebilirim. Gençlik hayatlarını  kendilerine görede Baba evinde
sefalarını  bol bol sürdüler!.  Yani gidemeyincede  "Yeni "Zellanda'ya bayağı ikinci ailesindede   onların yaşam koşullarının öğretileri sunulur.. "Oda olur. Onuda öğrenmiştir.  Artık  "Eşinin ailesidir"!..  zamanla beklemede olan Vize işi gerçekleşir,  YURTDIŞINA  alınır,  "Eşinin olduğu  "Ülkeye aile
birleşmiştir,.. Hürrem`in  günü doğmuştur bunca yaşadıklarından sonra dahada özgür olur bol kepçe herşey elinde paraya bilene para demez.. kader bunların ağlarını örer,  uzun süre Çocukları olmaz!.   Kendilerini dokdor doktor gezindirirler öylede bir zor koşullar altında aradan geçen "uzun zamandan sonra "tıp yoluyla "Çocukları olur.. bunlarda özledikleri  anne bababa isteği´ isteklerine kavuşurlar, her İnsanın denediği gibi bunlarda tadar.."anne  vede baba duygularını!  Daha "Çocuklar büyümeden bu ailede parçalanır onca sene beklerlerken bir "Çocuk  için bukezde çoluk çocucuğa kavuşurlar ama aile mutlu değiller! Dışarıdada  yeni hayatlara bakınırlar!.  Adam yoldan çıkar. Kadının gözünün yaşına bakmaz, kendine bir sevgili edinir "Hürrem KIZI ortada bırakır, ne yapsın bu "Hürrem

 Kızda bayağı  aileyi toparlama mücadelesine girersede nafile adam kararlıdır sokakda bulduğu bir  "Kadınla  "gönül ilişkisini sürdürür vede bunu bayağa ilerleterek kendi eşini vede Çocuklarının varlığını  unutarak "Hürem'in varlığını  siler!   Adam yeni bir hayata giderken Hürem'de  ortada kalır yıllarca Kocasını  bekler belki düzelirde aile yeniden toparlanır diye!. Bekler bekler adam elinden ucmuştur!. Bukezde  oda kendi şansını dener bana yapılanı bende artık kendi Şansıma yürüyüm der ve öylecede ilerlerler!..  "Hürrem  Kocasını  ekmiştir.. Kocasını yaptığından oda yani  aynı yolu takip eder!..
Yeni bir hayata yelken açar  "Hoca  nikahıyla  bir "EŞ bularak yaşar ..cicim ayları  geçer buda artık alışmıştırya devam folgaz tabanlara kuvvet adamın ipliğini pazara asar  fazla dayanmazlar adamlar! 
Neden? Adamın maddiyatı yoksa adamı sokak ortasına atar yeni arayıştadır öyle böyle derken bulduğu erkeklerle işin kolayına kaçar hep hoca nikahıdır resmiği evllikleri olmaz,   marifetmiş gibide ortalıklardada bayağı bir poz yaparlar.   İkinciyi  erkeğinide eker .... gelir ücüncüdedir bakalım buda hoca nikahı daha ne hadar dayanacak Hürrem Kıza. Hürrem bu Kocanında  şimdiden ipliğini pazara asmış gibi tehditleriyle göz dağı veriyor bak benim dediğim olmazsa hele birde para olmazsa bununda ona yar olacağı malum!?   "Hürrem kız yolunu bulmuştur yüzünü, astarını  yırtmış hep paraya pula tapmış, kendi öz güveninden uzaklaşmış, pula tapmış değerlerini hemide hiçe sayarak!! ..Bol bolda şımarık tavırla  elimi sallasam ellisi der gibi!   Bu Hürrem kız ne olacağı  belli değildir!?  Bakalım.. kimin ipliğini bu kezde pazara asacak!..  Kimi albukasına alacak işi gücü paraya  tapmış menfat!. Bune ya degerlerini hiçe sayarak hemide allah akıl fikir versin ...buda Hürrem`lerin kaderleriymiş..bütünüde aynı kaderleri yaşarlar Hürremin yolundan giderler bacılar.. gecimsizliklerinden vede bilinçsizliklerinden.. hep erkek avlarlar .. kendi ayaklarımızın üzerinde duralım demezlerde! Başka erkekler midemizi doyursun diye onların  üzerinden kendilerine gelecek hazırlarlar, gitdikleri yerin kamburudurlar anlaşılan!.. Buda böyle bir akıl fikir nasıl anlayışsa!..avları  zayıf ise yeni avın peşine takılırlar.. bakalım Hürrem' inde bu kez elindekini uçurursa yeni avu kim olacak!?  Kimin para için canını yakacak!  Hürrem adı üzerinde onun kaideleri olması lazim!.. Kimse onu engelleyemez böylede bir kararını  veren  tipdir!  Korkusu olmayan astarını yirtmiş artık folgaz ver yansın can yakmaya
devammmmmmmmmm buda böyle bir hikayeydi!...
12.03.2015. wederath'dan  "Dönüş Korkmaz"



( Hürrem........ Kız başlıklı yazı Mosell 07 tarafından 24.03.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.