1 Sıgara Ve Zararları
Sıgara ve zararları 

İnsanoğlu yaşadığı sürece doğada bulunan her türlü insanlara faydalı veya faydasız şeyleri tatmak ister ve onu hayatı boyunca devam ettirrir.İşte bu faydasız tat ve zevklerin başında alışkanlıkların en fazla olduğu sıgara ilk önce akla gelebilecek olanların başındadır.Sıgara ,Diğer adıyla " tütün" Dünyada ve bizm ülkemizde en çok yaygın olan alışkanlıkların en başında gelenidir.Gün geçtikçe sıgara içenlerin yaş ortalaması devamlı aşağıya  düşmektedir.
Onun için Dünyada ve ülkemizde sıgara ile ilgili çeşitli caydırıcı kanunlar çıkarılmakta ve zararlarını anlatıcı yayınlar yapılmaktadır.Örneğin;parklarda çocukların yakınında sigara içilmemesi kanun teklifi ile karara bağlanıp yasaklanacağı yetkililerce açıklanmaktadır.Çocukların büyüklerine özenmeleri bir nevi engellemesi düşünülmektedir..Sıgara;normal şekilde içildiği gibi,puro,enfiye , pipo ile içilmekte ve ayrıca çiğneme ile de kullanılmaktadır.
Sigara dumanında yüzlerce kimyevi  madde tesbit edilmiştir.Bunların hiç biri insan bedenine faydalı olmayıp bilakis hepsi de zararlıdır.
En zararlıları ise ;Nikotin,zift (katran)Karbonmonoksit(co) ve kanser yapabilen (kansorejen )maddeleridir.Nikotin siyanürle mukayese edilebilecek bir zehirdir.
100-120mg .Nikotin Bir anda şahsın damar içerisinden verilse şsahsın ölümüne yol açar.
Sadece tek bir sıgara içen bir şsahsın vücudunda 1,5-2mg .Civarında nikotin geçmektedir.Dolayısı ile sigarayı bagımlılık yapan uyuşturucu ve uyarıcı maddeler arasında saymak yanlış olmasa gerekir.
Zira sigara ,alkol ve uyuşturucuya geçişte ilk adımdır.(1)
Bu cümle,her sigara içen,kullanan mutlaka uyuşrurucu kullanır anlamına gelmemelidir.
Ancak her uyuşturucu kullanan sigara ve alkol kullanıyor.Ve her alkol kullananda sigara kullanıyor,tabiki istisnalar genel kuralı bozmaz.
Bağımlılık yapan maddelerin başında alkol gelmekle beraber onu uyuşturucu (esrar,afyon ve bunlardan türüyenler)
Uyarıcı  (kokain,uyku ilaçları)  Uçucu   (tiner,bali,yapıştırıcılar gibi)   maddeleri ilave etmeliyiz.
Sigaranın sebeb olduğu hastalıklar; Ağız yemek borusu, mesane ve pankreas kanseri ile ilgili laenskanserine neden olmaktadır.
Akciğer ve gırtlak kanseri vakalarının yüzde doksanın sebebi sigaradır.
Sigara damar ve kalb bozukluklarını,baş dönmesini,mide ve bağırsak hastalıklarını doğurur.
Nefes darlığı uykusuzluk ,yarım başağrısı,el titremesi gibi belirtilergösterir.
Sigara içenlerde göz bozulması, beyin damarlarında pıhtılaşma ve hatta felç durumu görülmektedir.
İştahsızlık, hazımsızlık ve sık sık balgam tükürmek sigara ile doğar.
Sigara içen kişinin dumanını içine çekmesede  aynı zarar ve tahribatı yapması söz konusudur.
Sigara içenlerin yanında oturanlarda zarar görmektedirler.(2)
Hatta çocuklar Anne ve babaları evde sigara içiyorsa ;günde 4-5 sigara içmiş gibi zarar görmektedirler.
Her yıl bütün dünyada yaklaşık 4-5 milyon insan hayatını kaybetmektedir.
Bu ölümleri azaltmak ve sonlandırmak için toplum olarak sıgaradan uzaklaşmanın yollarını aramalıyız.
Sigarayı nasıl bırakırız sorusuna cevab aramalıyız.
Sigarayı bırakmak mümkünmü? Sigarayı bırakanlar 10 yıl içerisinde kalb ve akciğer ölüm riskinden sigara içmeyenlerin seviyesine çıkarlar.
Bazı kimselerde geçici bir süre sıgarayı bırakmada muvaffak olurlar..Ancak ,sigarayı bırakmanın en emin ve sağlam yolu
azim ve sabır göstererek bir daha içmemek üzere bırakmak olmalıdır..
Zira bir tek sigara eski tiryakiliğe döndürebilir.

M.Ali ünsal.

30.03.2013

Açıklama:
Bu sigara ile ilgili yazı çalışmasının bazı yerleri aşağıdaki kaynaklardan yaralanılarak hazırlanmıştır
(1)"Gençlik ve uyşturucu"Sağlığımız sayısı Ömer akil Özer .Mart 1977sh.21   .27.12.2011
(2)Alkollü içkler ve sigara ve diğerleri Prof.Dr.Alparslan özyazıcı. d.işleri Bşk.yay.Ankara1997.sh.110.








Sigara ( tütün)
( Sıgara Ve Zararları başlıklı yazı M.Ali Ünsal tarafından 30.03.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.