Gülü koklarsan gül gibi mis kokuları duyarsın, dikeni koklarsan burnuna batar acı verir

TOPLUMUN VE KİŞİLERİN SANCISINI DERDİNİ DUYMAK İÇİN KULAĞI, GÖZÜ. VE DİLİNİ KISACASI BU DUYU ORGANLARINI YARATILIŞ GAYESİ OLARAK AÇMAK, DUYMAK GÖRMEK VE SÖYLEMEK VE GEREKENİ YAPMAK İÇİN KULLANMAK ZORUNDA OLDUĞUMUZU UNUTMAYALIM.
Bu duyu ve duyularımızı kullanmadığımız zaman bu duyu organlarımızın bir anlamı ve manası olmaz; ferdi olarak değil toplumsal olarak da bu duyu organlarımızı kullanmak zorunda olduğumuz bilincinde olalım


Engel teşkil eden engelleri yaşamda yok saymak mantıksızlıktır. Görüneni de yok saymak hele hiç olmaz. Yaşamlardaki engeller bariz bir şekilde görünüyor, gözümüzü kapatıp yok demek inkârdır çünkü gözümüzü açtığımızda inkâr ettiğimiz gerçek hala yerinde duruyor. ALLAH(C.C)İnsanı en güzel surette eksiksiz olarak donattı ve yarattı. Lütfü ile kendinden de olandan da katarak yarattı. ALLAH görüyor, bizlerde görüyoruz. ALLAH duyuyor, bizlerde duyuyoruz. ALLAH istiyor, bizlerde istiyoruz. ALLAH ın, görmesi, duyması, istemesi başka, bizimkiler başkadır; ALLAH âlemdeki her şeyi görüyor, duyuyor ve istiyor. Biz insanlar yanımızdakini veya bulunduğumuz ortamdakiler ini görüyor ve duyuyoruz ve bizim için en iyi olanı ihtiyacımız olandan istiyoruz. Bu vermiş olduğu duyu organımızı sadece kendimiz için kullanmak için bize vermedi. Yaşadığımız toplumdaki, sorunları, acıları, engelleri ortadan beraberce el ele vererek kaldırmak için verdi. Kulak verdi ki; feryatları, sızıntıları duyalım. Göz ver diki yaşamlarımızdaki engelleri görelim. Dil verdi ki; feryatlara, sızıntılara ve engel olunan engelleri ortadan kaldırmak için gönül, gönül'e konuşalım, sessizlerin; sessiz çığlıkların sesi olalım diye-ALLAH- verdi bu duyu organlarımızı.

 

Hele bir seyret,

O, Hay’dır. Diridir; sen de dirisin.

O, Âlim’dir. Bilendir; sen de bilirsin.

O, Mürid'dir. Diler, ister; sen de dilersin, istersin.

O, Kadir’dir. Güçlüdür; senin de gücün var.

O, Semi’dir. İşitir; sen de işitirsin.

O, Basir’dir. Görür; sen de görürsün.

O, Zat’tır.. Kendi başınadır. Benzeri yoktur. Sen de kendi başınasın. Esasta bir benzerin yoktur.

O, Cami’dir. Toplayıcı bir vasıf taşır. Sende öylesin. Her şey sende saklı;

Derli toplu.

O, Mevcud’tur. Vardır; sende varsın.

 

-----------------

Şurada bir ayna var. Öbür yanda da, cisim halinde yapılı bir heykel.

İşbu heykel, o aynanın karşısına düşmeseydi.. elbette o aynada görünmesi imkânsız olurdu..

Bir başka yoldan girelim.. Şöyle ki;

Verilen bir hüküm var..

İşbu hüküm ise: Herhangi bir suretin aynaya karşı durmasını yok bilir.. Böyle bir durumda, suret nasıl olur da, aynaya çıkar?. Durum böyle olunca: Aynada, karşılığı olmadığı için, bir varlık yüzü görmek imkânsız olur

AYNA, KARŞISINDA DURAN BİR CİSİM VEYA BİR OBJE, VARSA OLDUĞU GİBİ GERÇEKLİĞİ NE İSE ONU GÖSTERİRİR. SENDE TOPLUMA AYNA OLKİ; TOPLUM SENİ GÖRDÜĞÜNDE AYNAYA BAKAR GİBİ KENDİSİNİ GÖRSÜN; BU GÖRDÜĞÜ EKSİKLİK VEYA FAZLALIKTIR. SENDE KENDİSİNDEN FAZLA FAZLALIK GÖRÜRSE UTANIR HATSINI DÜZELTİR. YOK, SENDE EKSİKLİK KENDİSİNDE FAZLALIK GÖRÜRSE SENİN ACİZLİĞİN ,KUSURUN MEYDANA ÇIKAR, KUSURA BAKMA "AYNA" KARŞISINDA NE DURUYORSA ONU GÖSTERİR. BAŞAK HİÇBİR ŞEYİ GÖSTERMEZ

 

Gülü koklarsan gül gibi mis kokuları duyarsın, dikeni koklarsan burnuna batar acı verir. Karşındakinde seni. Karşındakinde kendisini sende görürse ve sende bu güzel gören gözde seni güzel olarak görürsün. Böylesine coşkun akan berrak sular gibi Mutluluktan coşarsın çağlarsın. ALLAH BİR KIRPINTI OLARAK NURUNDAN bir nur verirse kuluna, kulu o anda ilime vasıl olur. İlimde kalbin gıdasıdır. KALP GÖZÜ İLE GERÇEK OLAN HAKİKATI GÖRÜRSÜN

İşine geldiği gibi anlarsan kargaşa çıkar. Herkes yapması gereken ne ise düşünüp onu yapacak ki insan olarak; yaradan Mevla'mızın yaradılış gayesi olan gayeyi, amacı anlasın, yaşasın ve yaşayanlarda saygı ve ile davransın. ALLAHIN KENDİSİNE VERMİŞ OLDUĞU MERHAMETİ, KARSINDAKİNİDE MERHAMET GÖZÜ İLE BAKARAK, İNSANLIK OLARAK, İNSANLIĞIN,I YAPMIŞ OLASIN.

( Gülü Koklarsan Gül Gibi Mis Kokuları Duyarsın. başlıklı yazı kul mehmet tarafından 23.03.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.