Erkeğin Beyni  Nasıl  Çalışır?



Efendim yazının başlığındaki soruyu eğer yüz kadına sorsanız en az doksanı size ‘’ Ayol erkek milletinde beyin mi var ki nasıl çalıştığını soruyorsunuz.’’ Diye cevap verecektir.

Aslında tabii ki çok yanlış bir kanaattir bu. Elbette ki erkeklerde beyin vardır. Yani muhtemelen var olması gerekir.

Evet evet.. Erkeklerde beyin vardır ama erkek milletinin beyni elbette ki kadınlardan daha farklı çalışır.

Çeşitli olaylarla izah etmeye çalışalım. Ama önce bir kadının beyni nasıl çalışır işe oradan başlayalım.

ADAMIN BİRİ YENİ ULAŞTIĞI OTELE KAYDINI YAPTIRIR.ODASINA GİRDİĞİNDE MASADA BİR BİLGİSAYAR GÖRÜR VE KARISINA E-MAİL ATMAYA KARAR VERİR.FAKAT YAZDIĞI MESAJI FARKINDA OLMADAN YANLIŞ BİR ADRESE GÖNDERİR.TAM BU SIRADA FARKLI BİR ŞEHİRDE KADININ BİRİ KOCASININ CENAZE TÖRENİNDEN EVİNE YENİ DÖNMÜŞTÜR.MASANIN ÜZERİNDEKİ BİLGİSAYARINDA YANLIŞLIKLA KENDİSİNE GELEN MAİLİ GÖRÜR.TAZİYE İÇİN ARKADAŞLARINDAN GELDİĞİNİ DÜŞÜNDÜĞÜ MAİLİ OKUYUNCA,OLDUĞU YERE YIĞILIP KALIR.ODAYA GİREN ANNESİ YERDE YATAN KIZINI VE EKRANDAKİ MESAJI GÖRÜR.


KİME : SEVGİLİ KARIMA
KONU :YENİ ULAŞTIM
TARİH :16 MAYIS 2004


‘’BENDEN BU ŞEKİLDE HABER ALDIĞINA ÇOK ŞAŞIRACAĞINDAN EMİNİM.BURADA BİLGİSAYAR VAR VE SEVDİKLERİMİZE E-MAİL GÖNDEREBİLİYORUZ. BURAYA HENÜZ YENİ ULAŞTIM VE KAYDIMI YAPTIRDIM. BURADA HERŞEY,YARIN SENİN DE BURAYA GELECEĞİN DÜŞÜNÜLEREK HAZIRLANIP PLANLANMIŞ. SENİNLE BULUŞMAYI DÖRT GÖZLE BEKLİYORUM. UMARIM BENİM GİBİ RAHAT BİR YOLCULUK GEÇİRİRSİN.’’

Kadın düşünemez böyle bir mesajın yanlışlıkla gelmiş olabileceğini.

Ya da şöyle bir durum:

Bir iş için şehir dışına çıkan erkek bir kaç gün sonra karısına bir mesaj gönderir:

‘’Karıcığım ! Sana hemen yazamadığım için üzgünüm. Ben burada çok kötü bir kaza geçirdim. Bu kaza sonucunda kaburga kemiklerimden biri kırıldı, dalağımda ağır bir yırtık olduğu için dalağımı aldılar. Kolumun biri kırık, gözümün biri kapalı, bir ayağımı neredeyse kesiyordu doktorlar. Allah razı olsun Ayşe Hanım beni hastaneye zamanında iletti de mutlak bir ölümden kurtuldum.’’

Kadın hemen cevabı yapıştırır:

‘’Ayşe Hanım da kim? Ne  işi  var senin  yanında?

Evet.. Kadının derdi o an için ne kırılan kol, ne de alınan dalaktır. Onun tek düşündüğü Ayşe Hanım’ın kim olduğu ve kocasının yanında ne işi olduğudur.

Erkek Milletine gelince:

Dediğim gibi erkek milletinin beyni de çok farklı çalışır.

Mesela kadın, evdeki kocasına telefon eder.

-Hayatım ! Masanın üzerindeki poşette patates var. Ben gelinceye kadar onların yarısını soyup bir tencerede haşlar mısın?

Tabii ki çocuk oyuncağıdır bu istek. Erkek ‘’ Hay hay hayatım.’’ Diye cevap verir ve aynen resimdeki gibi tüm patateslerin yarısını soyar. Hatta soyarken ‘’ Allah Allah.. İlginç. Acaba nasıl bir yemek yapacak bundan?  Şimdiye kadar hiç yemediğim sürpriz bir şey olacak galiba?’’ Diye düşünmektedir. Yani gördüğünüz gibi erkek de düşünebilen varlıktır aslında.

Mesela:

İki adam büyük bir alışveriş merkezinde karılarını kaybetmiş hararetle arıyorlarmış. Ortada koşuşturup dururken birbirlerine çarpmışlar. Ne oluyor birader demeye kalmamış birisi; "Kardeş kusura bakma karımı kaybettim de onu arıyorum." demiş. Diğeri; "Sen de kusura bakma ama ben de karımı arıyorum" demiş.

Adamlardan birinin aklına bir fikir gelmiş ve demiş ki; "Arkadaşım, madem ikimiz de karılarımızı arıyoruz, karılarımızın tipini birbirimize tarif edelim ve ayrı ayrı yerlerde aramaya başlayalım. Eğer rastlarsak saat 12 ’de falanca pastanenin önüne gitmesini söyleriz’’ Diğeri ‘’Tamam’’ demiş ve başlamış karısını tarif etmeye; "Benim karım sarışın, mavi gözlü, 21 yaşında, 1.75 boyunda, 60 kg, topuklu beyaz ayakkabı ve kırmızı mini etekli tek parça elbise giyiyor" Sonra diğer adama "Senin karın nasıl biri ?" diye sormuş. Diğer adam; "Boş ver benimkini seninkini arayalım..’’

Bilindiği üzere gerek erkek gerek kadın olsun insanların dertlerini dinleyerek onlara çözümler üreten bir Güzin Ablamız vardı. Allah rahmet eylesin, nurlar içinde yatsın, o öldükten sonra maalesef erkek milletinden de bu işe soyunanlar olmuş. İşte onlardan biri ve erkek milletinin beyninin nasıl çalıştığına dair çok çarpıcı bir örnek:

Dert ortağımız bu sefer Güzin Abla değil, Erkan abi.

‘’Sevgili Erkan Ağabey

Bana yardımcı olursunuz diye size yazıyorum..

Geçen gün işe giderken kocamı her zamanki gibi evde TV seyrederken bıraktım. Arabamla daha 500 metre gitmedim ki motoru stop etti. Hayli uğraşıp çalıştıramayınca kocamdan yardım almak için eve geri döndüm. Eve girince gözlerime inanamadım.. Kocam komşunun kızı ile yatağımızda...

Ben 32, kocam 34 yaşsında komsunun kızı ise 22.. Biz 10 yıldır evliyiz.

Yakalanınca resmen çöktü ve itiraf etmek zorunda kaldı. 6 aydır birliktelermiş.

Ne yapmalıyım lütfen bana yardım eder misiniz?..
Sevgilerimle

Ayşe..’’

**********
Sevgili Ayşe

Hava soğuksa, hele bu tip kısa mesafelerde motor ısınmadan bastıysan, arabalar genelde bunu yapar.

Kaputu aç, yakıt borularına şöyle bir bak, ezilme, çöküntü gibi bir şey var mı?.. Manifolt bağlantılarını ve karbüratörü gözden geçir.

Eğer bunlar sorunu çözemezler ise sorun yakıt pompasında olabilir. Bujilere yeterli benzin gelmiyordur. Araban tüplü mü, benzinli mi, dizel mi yazmamışsın. Yoksa daha da yardımcı olabilirdim. .

Erkan ağabey’in.


Evet..Erkeği ilgilendiren şey arabanın stop etmiş olmasıdır. Kadının kocasının yatağa attığı 22 yaşındaki komşu kızı oldukça önemsiz bir teferruat olup ‘’Allah arabaya zeval vermesin.’’ dir olay.
***
Kadın, kapıda karşıladığı kocasını ışıkları açılmamış eve alırken bir sürprizi olduğunu söyler, ‘’Gözlerini aç.’’ deyinceye kadar açmamasını ister...Adam salonun ortasında başlar gözleri kapalı soyunmaya. O an  için  aklına  gelen  en  büyük  sürpriz bu  olmalıdır. Çünkü  erkeğin  beyni böyle  çalışır.

 Kadın "Gözlerini aç." dediği anda ışıklar da açılır...Erkek, bir  sürü davetlinin karşısında çırılçıplak kalmıştır. Neden?  Çünkü  erkekler  doğum  günlerini  unutur  giderler  ama  kadınlar  daha  bir  kaç  ay  önceden  hazırlıklara  başlamış  hatta  bir  sürü  de  komşu  ve  akraba  davet  etmişlerdir o  özel  gün  için.

****
Erkek beyninin oldukça farklı bir düşünce yapısına sahip olması hayvanlar alemi için bile geçerlidir.


Aşağıdaki  videoda da  göreceğiniz  gibi  kadın  seçicidir.  Oysa  erkek  için  böyle  bir  durum  söz  konusu  değildir.   

Veeee.  Bir  erkeğin  beyninin  nasıl  çalıştığına  dair  en  veciz  örnek... Bu yazıyı  ilk  yayınladığımda bir  erkek tarafından  yapılan  yorum:

‘’ Değerli kardeşim
,
üzülerek belirteyim ki, çok basit ve bilimsel olmadığı gibi, mizahi yönü de zayıf. Beyin ve İnsan olgusu ele alındığında, önce bilimsel olmalıdır. Arkasından mizah ve özel deyimlerle desteklenebilir.  
&autoplay=1" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen>
( Erkeğin Beyni Nasıl Çalışır? başlıklı yazı Sami Biber tarafından 21.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.