Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 25.10.2022
Okunma Sayısı : 677
Yorum Sayısı : 13
Nazım  Hikmet’i Asıl Sen Oku  Himmet  Aygüt



Daha  dün bu  sitede  bir  şiir yayınladım.  Şiirin  konusu  ise  Peygamberimizin  kör  sahabesi  İbn-i  Mektum’du.

İbn-i  Mektum’un  kim  olduğu  herkes  tarafından  bilinmeyebilir  düşüncesiyle  onu  tanıtan ufak  bir  yazıyı  da  Şiirin  Hikayesi  olarak  yayınladım.

Sağ  olsun  var olsun  arkadaşlardan  olumlu  geri  dönüşler  oldu.  Bir  kişi  hariç.

Beni  bilen  bilir.  Ben  öyle  lafı  ortaya  atıp  ‘’ Üzerine  alınan alınsın’’ diyen  bir insan  değilim.  Muhatabım  kim  ise  direkt  söylerim  adını.  Evet... O  bir  kişi Himmet  Aygüt  adlı  üyemizdi.

En  son  2015’de  siteye  uğramış.  Yani  yedi senedir  piyasada yokken  birden  nasılsa  aklına  bu  siteye  üye  olduğu  gelmiş.

Neyse  efendim  gelir  elbette.  Kapımız  her  gelene  açıktır  edebiyle  geldiği  müddetçe...

Gelmesine  geldi  ama  gelir  gelmez  başladı  şair/ yazar  arkadaşları  rencide  etmeye... Evet  rencide  diyorum.  Zira güne getirdiğimiz  şiirlerin  şairlerine  eleştirinin  çok  çok  üzerinde  sataştı.

Önce  Nuri  Baş  Kardeşime  ‘’ Nazım’ı oku,  Halikarnas  Balıkçısını  oku’’  Filan  gibi  yazıp güne  gelen  şiirini ‘’  İlkokul  seviyesinde  bir  şiir.’’  olarak  niteledi.

Sonra  Hasan  Özaydın’a  sataştı  ve  onun  güne  gelen  şiirine  ‘’  Biz  bunlara  şiir  demeyeli  yıllar  oldu.’’  Diye  yazdı.

Daha  sonra Murat  Özden’e ( Çerkezoğlu )  doğrudan  doğruya  ‘’Gerici’’ dedi. ( Bu  tip papağanların  ezberinde  olabilen  400- 500  kelimenin  başında  ‘’ Gerici ‘’  kelimesi  gelir.  Sık  sık tekrarlar  bu  kelimeyi.  )   

Son  olarak  bana  da  bulaştı  ve  yukarıda  bahsettiğim  şiirime  iğrenç  bir  yorum  yapıp  ‘’ komik bile değilsiniz, bu ne ya?! insan yoruluyor sizden tanrı inancına böylesi tevatürleri gerçekmiş gibi okudukça ! hocammmmmmmmmmmm! burası edebiyat sitesi ya diyanetin bir kuruluşu değil !’’  Diye  yazdı.

Şimdi sözü  fazla  uzatmayalım.  Değerli  arkadaşım  Nuri  Baş’a  ‘’ Nazım  Hikmet’i  oku ‘’  Diyen  Himmet  Aygüt, Nazım  Hikmet’in  aşağıdaki şiirini  okumuş mu  acaba?  Bu  şiiri  sitede  yayınlamış  olsaydım (ki şimdi  yayınlıyorum ) yine  ‘’  Burası  Diyanetin  bir  kuruluşu  değil  bir  edebiyat  sitesidir.’’  Diyebilecek miydi?

Evet... İşte  Nazım  Hikmet’in ‘’Ağa  Camii’’  Şiiri.

AĞA  CAMİİ

Havsalam almıyordu bu hazin hali önce
Ah, ey zavallı cami, seni böyle görünce


Dertli bir çocuk gibi imanıma bağlandım;
Allah'ımın ismini daha çok candan andım.


Ne kadar yabancısın böyle sokaklarda sen!
Böyle sokaklarda ki, anası can verirken,


Işıklı kahvelerde kendi öz evladı var...
Böyle sokaklarda ki, çamurlu kaldırımlar,


En kirlenmiş bayrağın taşıyor gölgesini,
Üstünde orospular yükseltiyor sesini.


Burda bütün gözleri bir siyah el bağlıyor,
Yalnız senin göğsünde büyük ruhun ağlıyor.


Kendi elemim gibi anlıyorum ben bunu,
Anlıyorum bu yerde azap çeken ruhunu


Bu imansız muhitte öyle yalnızsın ki sen
Bir teselli bulurdun ruhumu görebilsen!


Ey bu caminin ruhu: Bize mucize göster
Mukaddes huzurunda el bağlamayan bu yer


Bir gün harap olmazsa Türkün kılıç kınıyla,
Baştan başa tutuşsun göklerin yangınıyla!



 Haydi  buna  da  ‘’ Bu  ne  yaaa.  Burası  Edebiyat  Sitesi, Diyanetin  bir  kuruluşu  değil.’’  De  Himmet  Aygüt.  Nazım  Hikmet  dedin  al  sana  bir  Nazım  Hikmet  şiiri.


( Nazım Hikmet’i Asıl Sen Oku Himmet Aygüt başlıklı yazı Sami Biber tarafından 25.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.