KIZIM SANA EMANET ANNE


Bu gün günlerden Cuma İş yok güç yok. Cuma Namazına gider miyim bilmiyorum.Her Cuma arar sorarsın namaza gittin mi oğlum diye. Bu gün giderim merak etme anne.Sığınmışım odamın ücra köşesine.Dışarıda zemheri ayazı ,Kar tanecikleri uçuşuyor yüreğimde Poyrazın gizemli yörüngesinde.

Ceplerim boş, cüzdanım olmadı zaten. Kafamı gömmüşüm klavyemin uğultusuna Dalıp gitmişim acılarıma anne. En çok da Evde şefkat bekleyen kızıma…

Ben mahsur kalacağım bu yazıya anne. Gebermiyorum da kurtulayım, Nasıl dayanabilirim bilemiyorum. Tütün kokan yüreğini özledim anne .Ayda bir aldığın yaş pastanın tadını Karadeniz’in Hırçın dalgalarını ve Bahçemizdeki Hanım ellerinin kokusunu özledim anne. Ekmek bedava, su bedava, hava bedava Babamın nasırlı elleriyle yaptığı yemekleri özledim anne.

Söyle be anne ben tek başıma ne yapabilirim bu köhne dünyada .Kızıma bir beyaz gelinlik alabilecek miyim .Ellerim ekmekle onun evine gidebilecek miyim.O kadar zamanım kalmadı anne.
Dindirebilir miyim O masum bebeğin acıya boyanmış göz yaşlarını ,Gülerken okşayabilecek miyim ceylanımı .
Tekrar duyar mıyım Baba diye seslenişini.Bebekken yaptığı gibi ben giderken ağlar mı ki peşimden.

Ben bu garip yurdumda mahsur kaldım anne
Dinlemedim ben seni , bilsen ne kadar acı çekiyorum.
Bu gavur ölüsü akşamlarda Islak bir melodi yuvarlanırken dudaklarımdan Açtığı derin çizgileri, sevginle taşındığını anlayamadım Anne...
Ah anne ah.. güldüremedim yüzünü
Hep acı oldum kalburunda, dert oldum yüreğinde
Yarım kalan bir beste oldum dudaklarında
Ben senin sevgini hak edemedim belki ama artık anlıyorum seni anne Taşıdığın kalbin büyüklüğünü ve ağırlığını biliyorum anne
Ölürsem eğer anne, kızıma bana baktığın gibi bak .
O yavru ceylanımı, senin beni sevdiğin gibi seviyorum.
Her şeyi öğrettiğin gibi sevmeyi de sen öğretmedin mi bana. Bilirsin biz az sevemeyiz anne. Ne yemek de elimizin ayarını ne sevmek de gönlümüzün kantarını tutturabiliriz.

O sana emanet anne.
.ve Allah’ın merhametine. Beni özlediğinde anne onun gözlerine bak
Bak ki anne, kızımın gülüşlerinde gülücüklerimi, Acılarında ise boğulduğumu göreceksin
Onu yaban ellerde Kurt’a Kuşa yem etme. Beni sardığın gibi onu da sar sarmala.
O senden kaçsa da . sen onu kovalamaktan yorulma.
Ben artık gidiciyim, arkamda bir yığın acı bırakarak anne
Ama sen beni merak etme anne
Ben zaten hiç yaşamadım ki
Varlığım ızdırap oldu, yokluğum bel ki kurtuluş olur anne..
Kızım sana emanet anne ...
Ona bana baktığın gibi bak …Anne…
( Kızım Sana Emanet Anne başlıklı yazı hakan-aksu tarafından 4.03.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu