Şehrin herhangi bir yerinde öyle bir anda göreceksin. İlk bakışta etkilenmiş olman gerek. Hatta bu etkilenişi mazinde yaşanmış bir an ile birleştirip düşlere dalacaksın. Göz göze geldiğinde önce bir tebessüm belirecek, sonra manasızlık. Açılıp açılmamak arasında epey gidip geleceksin. Birde iyi bir engel olmalı ki hikayenin arabesk yönü ağır basmalı. Mesela evli olmalı, yada sen evli olmalısın. Ama mutsuz bir evlilik ve azap içinde geçen günler…

       Önce bunu yansıtacaksın. Yüz hatlarına ıstırap çeken bir adam portresi oturacak. Aradan biraz zaman geçecek. En umulmadık anlarda onu hatırlayacaksın. İşte o anlarda satırlarda buluşup efkarın ve azabın temellerini atacaksın…

       Bir akşam bir yerlerde bir şeyler içiyor olman lazım. Önünde ki kağıtlara onun adını yazacaksın. Kül tablasında ki yanan sigara düşmeli masaya yumruk attığında. Birde karşında ayna olmalı ki dramaya renk gelsin. “Yeter artık” deyip sokaklara fırlamalısın. Açık bir tekel bayii ve arka arkaya içilen sigaralar. Gece boyu yapacak bir şeyler bulmalısın ki sabah olduğunda gözlerine bakanlar hiç uyumadığını fark edebilmeli.

        Ve o an gelecek!

Karşısına geçtiğinde neyi nasıl anlatacağını bilmeyen bir tavır takınacak, gözlerine kaçamak bakıyormuş havası vereceksin farkında olmadan. Birden dünyanın en dürüst insanı oluvereceksin. Bir de o güne kadar hep acı ve yalnızlık çekmiş birisi olacaksın. Öyle ya o güne kadar mutluluk nedir hiç görmemiş, mutlulukla tanışmamışsın. Hani neyi nasıl anlatacağını bilmiyor bir haldeyken birden pat diye açılıvereceksin. Fazlaca cesaret bulup gözlerini gözlerine dayayıp Leylasına koşan Mecnun olacaksın. Hah; senin yanında ne Ferhat’ın, ne Kerem’in sözü dahi geçemez…

İşte filmimizin özeti olan yer burası. Önce susacak; aslında, çünkü, bilmiyorum diye başlayan cümleler sarf edecek. Sonra vereceği tek cevap “hayır” olacak. Başından beri beklediğin cevap bu çünkü. Hayır demeli ki Aşk olmalısın, acı çekmeli, kahretmeli, yanmalısın.

Ya tam tersi olur da “evet” derse. Aman Allah’ım, olamaz! İşte şimdi aşkın içine ettin.

Kavuşunca biter sevdalar, biter aşklar…

 


9 Mart 2012  

 Mustafa Çelebi ÇETİNKAYA

( Kavuşunca Biter Aşklar başlıklı yazı SEVDAZAN® tarafından 8.04.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.