Özlenen bir yürek vardır elbet; yakında veya uzakta. Bir de ilk sevdası vardır her yiğidin gözlerinin önünden silinmeyen.Belki kaç sevgili değiştirdi insan ama... Ama yanmıştır bir kere gönül ilk umuduna, ilk bakışmalara. Birde kavuşmuş olsa! ...

Çekemez işte bazısı. Teselli verir sözde unutsun diye: “Vefasızdır, hayırsızdır, ondan yar olmazdır ”... Bırak demeyi bir becerebilsen, silkinip atsan yakana yapışmış umutsuzluğu.
   Sevda özdür, öze hazdır. Yâr yoksa karlı kıştır Ağustos; yâr varsa koynunda tufan bana yazdır...

Asil yüreklere sevdalı gönülleredir çağrım; fitne, fesat arabozuculuk yapanlara, gönlünde hiç sevda taşımamış ruhsuz bedenleredir çağrım... Sevda Kazansın...

Hani bir şarkısı bile vardı yalnızlığın; büyüyen, çoğalan binlere vuran bir şarkı ve şarkının notaları arasından cayır cayır peyda olan bir ateş. Ateş ki hadi sönsün. Bırakın sevda kahramanlarının ardını, Sevda Kazansın! ...

    Bir bakış ki bazen içine yılları hatta asırları sığdıran. Bir umut ki onca yokluk ve hasretin ardından güneş gibi parlayan, bir sevda ki bir vurulup can adanıp....

Kim bilir kaç zorba zulmetti nice Mecnun’ a, kaç baba ayırdı kızını yiğidinden, kaç ana gizli saklı ağladı yavrusunun yürek yangınına, kaç gönül ayrı düştü kaç yürek aşkla pişti. Ne güzel şey ki sevmek, Hürrem’  e vuruldu ve Kanuni değişti. Aslında ayrı kaldı belki aşıklar; acı çekti, gözyaşı döktü, ama dönmedi akdinden, dönmedi sözünden, vazgeçmedi ömrünü tutsak alan ateşten. O, öyle bir kutsal duyguydu ki, sevdi! ...

Köstek olma sevenlere ey dünya! ayrı bırakma Osman’ı Hatçesinden, çiçeği bahçesinden. Ayrı bırakma arıyı baldan, gülü bülbülden. Bir  el versen sen bile değişeceksin eminim. Senin bile aydınlık gelecek gecelerine, güneşin daha aydınlık olacak.

Sende sev dünya! Yol ver de umuduna gitsin sevenler.
İzin ver ki; güneş etrafında neşeyle dönsün,
                Bırak Sevda Kazansın! ....


29 Temmuz 2005 Cuma
Mustafa Çelebi ÇETİNKAYA


( Sevda Kazansın -2- başlıklı yazı SEVDAZAN® tarafından 14.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.