HERİKNAZ CAHARYAN

 

Bir Ermeni kızıymış
Müslüman olmuş gördüm.
Ne güzel bir yazıymış
Doğruyu bulmuş gördüm.

"Heriknaz Caharyan"mış
Demek ki ciğer yanmış
Nurlar ile boyanmış
Namazın kılmış gördüm.

Almış İslam tadını

Olmuş İslam kadını
Elif koymuş adını
Gözleri gülmüş gördüm.

Öyle yazdı gazete
Kız erdi hidayete
İcabet’miş davete
Rabbini bilmiş gördüm.

Başına örtü sarmış
Elinde Kur’an varmış
Şimdi Rabbine yârmış
Dağları delmiş gördüm.

Kadir’im gönül demde
Kardeşiz şimdi hem de
Yaşar benim ülkemde
Hoş sefa gelmiş gördüm…

Kadir Çetin/01.08.08/Nazilli

 

Şiirin Hikayesi

Kütahya'nın Simav ilçesine bağlı Kuşu beldesinde yaşayan Ermenistan uyruklu Heriknaz Caharyan, (46) Kütahya'da Müslüman oldu.
Kütahya Müftülüğü'ne başvurarak Müslüman olmak istediğini bildiren Heriknaz Caharyan için İl Müftülüğünde tören düzenlendi.
Törende, Avusturya'da din görevlisi olarak çalışan Ferruh Muştuer'in Kuran okumasının ardından İl Müftü Vekili İsmail Kutlu tarafından Caharyan'a İslam dinine ilişkin bilgi verildi.
Caharyan, uzun yıllar İslamiyet'i araştırdığını ve Müslüman olmaktan büyük mutluluk ve huzur duyduğunu söyledi.
Konuşmaların ardından Caharyan, şahitler İl Müftü Vekili Kutlu, Kuran Kursları Müdürü Vehbi Akşit ile Din Hizmetleri ve Din Eğitimi Kısım Şefi Osman Uçar'ın huzurunda Kelime-i Şehadet getirdi.
Kutlu, Elif ismini alan Heriknaz Caharyan'a Kuran ve ihtida belgesi verdi. İHA

( Heriknaz Caharyan başlıklı yazı meftun tarafından 31.03.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.