Sevgili Dostlar

Uzun süredir bu mektubu yazmak için  düşünündüm,yazıp yazmamakta kararsızdım. Yanlış anlaşılır korkusu ağır bastı çoğu zaman ,karaladım attım pek çok yazıp yayınlamadığım gizli hazinelerim gibi...Ancak bir noktadan sonra  edebiyat değil akıl  ağır basıyor tartının  öte yüzünde...

Neden burdayız,saatlerimizi, günlerimizi, aylarımızı...belki de yıllarımızı bir camın ardından  seyrederek geçiriyoruz. Sizleri bilmem ama ben, edebiyat adına bir şeyler vermek verebilmek ya da bilmediklerimi öğrenmek için burdayım. Burda olduğumu sanıyordum. Oysa değilmiş meğer yazdıklarımız okunmaz  ,okuduklarımız değersizmiş bunu anladım  geçen sürede.

Her edebiyatın bir ideali olmalıydı bunu böyle bellemiş böyle okumuş okutmuştuk yıllarca...Ancak günümüz edebiyatında bir doluluk içinde hiçlik yaşanıyor.Etrafnıza bakın onlarca edebiyat sitesi içinde yazan binlerce  edip var...Ama hiçbirinin bir Servet_i Fünun ,bir Fecri Ati kadar ideali olmamış  sadece çalakalem yazıyor, yazıyoruz...Acaba  bir nesil sonra bu yazdıklarımızdan ne kalacak geriye diye düşününce  bir hiçten ötesini göremiyorum malesef....

Edebiyat bir ekoldur bir okuldur. Bu okul bazan halkı eğitmek için araç,bazan kendi duygularımız için amaç, bazan uhrevi duyguların coşması, bazan milli duyguların kendini bulması olmuştur da her defasında derinliği olan duyguları  bütünleşmesi olmuştur...

Acaba şimdi hangi amaç ,ideal ve okul olma  düsturumuz var hiç düşündünüz mü ?  Ne denecek sahi sanal alemin boşvermişleri ,şairler yazarları mı ,yoksa herbirimiz yoruluncaya kadar yazıp günü gelince  pes mi edeceğiz...Bu alem nasıl bir alemdir ki kısacık ömrü olan Servet-i Fünuncular, Fecri Aticiler kadar ses getiremiyor getiremiyoruz.

Galiba bunun sebebi edebiyatı fazlasıyla sanallaştırmamızdır. Ciddi edebiyat herşeyi  her zorluğu göze alıp sorumluluk sahibi olarak üstlenmekten geçiyor anladığım kadarıyla...Bunun da yolu ,olmazsa olmazı  bir yazılı DERGİ çıkarmaktır.
Öncelikle sitenin değerli sahibi ve editörlerine naçizane teklifim varsanız bir dergi çıkarmaya her türlü sorumluluk almaya  ben de ordayım... Bırakın mazereti mazeretleri eğer bu edbiyat sitesinin sesinin çıkmasını ve okul olmasını istiyorsanız öncelikle kolları sıvayıp bütün ülkeye ve edebiyat alemine seslenecek etkin bir basılı dergi hedefimiz olmalı varsanız ben de varım...Yıllarca bunun kavgasını yaptım her olduğum yerde gerekirse siz dostlarla da bunun kavgasını yaparım gerekirse omuz omuza birlikte üstlenirim her fedakarlığı.

Bilir misiniz Servet_i Fünun Recaizade'nin ,Tevfik Fikretin gayretleri ve kavgalarıyla aynı adlı dergiyle başlamıştır.Bir başka yenilikçi olan Muallim naciyle başlayan kavgaları bu edebiyatın kısacık ömründe çağımıza damga vurmasına neden olmuştur (1896-1901) Abes Muktebes kavgası yani göz için kafiye kulak için kafiye ...Eski yeni tartışmaları ve Dakedanlar kavgası işte bu edebiyatın tüm şairlerince üstlenilen bir sorumluluk ve bilinçtir...

Galiba dostlar bizim iki eksiğimiz var biri dergi ikincisi sorumluluk alma ve üstlenme bilincimiz...İşte burda varsak ,yazıyorsak, elbirliğiyle yol gösteren yöneticilerimiz ,hocalarımız alimlerimiz,ariflerimizle bir an önce gerçek edebiyata doğru yol almalıyız.  İşte o zaman ben varım,biz varız .

Bir ideal uğruna  burda olan herkese söyleyeceğim son söz ,
Şiir ,hikaye, deneme,fıkra  makale...yazan  herkes lütfen varlığının amacını  hedefini,idealini,ülküsünü...nedenini yazarak paylaşsın ki bir edebiyat anlayışımız ortaya çıksın oluşsun...Kısaca SENDE YAZ ki sitenin edebiyat ekolu oluşsun ,bildirgemizi oluşturalım...

Sevgiyle kalın ...


( Neden Burdayız başlıklı yazı Lütuf VELİ tarafından 26.12.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu