1 Kadınlarımız 3
 NEDİR ANALARIN ÇİLESİ?

 

Hamile olduğunu öğrenen anne sevinçten uçuyordu. Sonun da anne oluyordu. Çocuğu olacak hemde erkek.

Doğuştan kız evlatlara annelik duygusunu veren yaradan anneleri  “Cennet Anaların Ayakları Altındadır” diyerek yüceltmiştir.

 

Evladımız olur; yemez yedirir giymez giydir gece gündüz emek veririz. Sonra ne mi oluyor?

Birkaç arkadaşa takılan ergenlik yaşını doldurmuş, sigara içmeyi ortama uyma sayan başlangıç “içmezsen erkek değilsin” gibi sözlerle başlayan kötü günler…

Tekleme ile başlayan sonra sayısını arttıran kötü arkadaş ve çevrenin verdiği kötü alışkanlık (uyuşturucu).

Özellikle babası ve aile büyükleri olmayan erkek evlatlar başını almış gidiyor. Baş edemeyen analar ne yapsın?

 

  Yaşanmış gerçek olay:

Ayşe kadın çok huzursuzdu. Söyleyip söylememe arasında kararsızdı.

-Hayırdır dedim.

-Leyla hanım ne yapacağımı bilemiyorum. Oğlum askerden gelecek

-Öyle mi dedim gözün aydın ne güzel borcunu ödemiş geliyor dedim.

-Keşke gelmese Allah getirmese dedi.

-         Niye? Diye merakla sordum.

-         Benim oğlum bağımlı yine gelecek içmeye devam edecek. Başını beladan belaya sokacak dedi. Çok üzüldüm.

-          

Kaç gün sonra bir toplantıda karşılaştık. Perişan ve bitmiş durumu her halinden belliydi

-         Ayşe hanım nasılsın? Dedim.

-         Yine başladı. Arkadaşlarıyla buluştu. Ne yapacağımı bilmiyorum dedi.

-         İnşallah iyi olur dedim. Kaç gün sonra yine karşılaştık sordum.

-         Nasılsın oğlun iyi mi?

-         Ne gezer evde ne var ne yok götürüp satıyor bende bir arkadaşın evinde yatıyorum çok eziyet ediyor bana dedi. Anladım anneyi dövüyordu. Evladından ciğerinden dayak yemek. Ne acılarla sıkıntılarla besle büyüt sonrada “Allah Razı Olsun Anacığım” diyeceklerine anaya kalkan eller.

-         Ne yapabiliriz polise şikayet edelim dedim.

-         Bir arkadaşla karakola gittim şikayetçi olayım dedim. Hastaneden çürük raporu al getir tutuklayıp içeri atalım demişler. Dayak yiyorum duvardan duvara fırlatıyor ama hiçbir yerimde  morarma olmuyor kanıtlayamıyorum dedi.

Zayıf  çelimsiz olan Ayşe kadında kan yok ki vurulan yeri morarıp kızara .

Kendi isteği ile tedavi olmak istemezse kurum ve kuruluşlar (Amatem) da bir  şey yapamıyormuş.

Bir gün tamam  tedavi olacağım diye ikna olmuş. Polis kontrolünde Adana amateme götürmüşler. Hastanede boş yer  yok demiş ve göndermişler. Yine içmeye , kavgalara ve anaya dayak atmaya devam.

Git para bul nerden bulursan bul o…… yap bana para getir diyormuş.

Ayşe kadın çekiyor çileyi kimse bilmiyor . Bir gün gazetelerde uyuşturucu krizinde anasını öldürdü haberi okursanız hiç şaşmayın demişti.

Evladı için canını veren anaların çilesi…

Lütfen yetkililer sayın bakanım böyle kişileri tesbit edip tedavi olmalarını sağlayın Ayşe  kadınlar,Elif bacılar Fatma teyzeler evlatlarından böyle  çileler çekmesin.

 

Allah yardımcıları olsun. Kalın sağlıcakla

 

LEYLA GEVREK

 

 

 

 

 

 

 

 

( Kadınlarımız 3 başlıklı yazı Leyla Ş.GEVREK tarafından 19.09.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.