1 Şehr- İ Ramazan

   

ŞEHR-İ RAMAZAN

 

Yine geldi, geçti bir ramazan ayı daha. Büyüklerimiz "sayılı günler çabuk geçer" derler.  

 

Bu ay öyle bir ay ki; içinde “bin aydan daha hayırlı Kadir Gecesi”ni barındıran Kur’an ayı.

 

Mâneviyatın en üst seviyeye çıktığı mübarek ramazan ayı bu ay.

Ona kavuşup görevlerini yapanlara ne mutlu…

 

Arkasından gelen  en güzel bayramlarımızdan bir Ramazan Bayramı. Bazıları buna “şeker bayramı” diyorlar ki böyle bir bayram yoktur. O zaman Kurban Bayramı’na da  “et” bayramı dememiz gerekmez mi…?

 

Hepimiz aklımıza bayram dendiğinde, geçmişimize -yâni çocukluğumuza- bir yolculuk yaparız.

Bayramda giymemiz için alınan bayramlıkları -ayakkabı ve elbiseleri- başucumuza  koyar sevinçten sabaha kadar uyuyamazdık.

 

Alacağımız harçlıkların hesabını yapar kapısını çalacağımız akraba ve komşuların listesini yapardık.

 

Annemizin hazırlamış olduğu mis gibi nane kokan yoğurtlu yuvarlamanın kokusuna erkenden uyanır.

 

Babamızın bayram namazdan dönmesini bekler yemeğimizi yerdik.

 

Bayramlıklarımızı giyer  önce ailemizle bayramlaşır sonra da aile büyüklerimizi sırasıyla ziyâret eder ve  büyüklerin ellerinden öperdik.

 

Ya şimdi?

 

Çocuklarımızın dönüp geçmişine baktığında hatırlayacağı o güzellikler azaldı bence.

 

Normal sıradan bir olaymış gibi geliyor artık bayramlar. Sınavlardan dolayı strese giren çocuklar ve gençler için…

 

Geçim sıkıntısı çeken aileler.

Ayrıca aile büyüklerine yapılmayan saygı. Bilgisayarın başından kalkmayıp, evden dışarı çıkmak istemeyen çocuklar...

 

Yinede güzellikleri içinde bir sır gibi saklayan bayramlarımız, aile olduğumuzu hatırlatan örf ve adetlerimiz, mâneviyatımızı yaşatan ve kucaklayan bu günlerimiz var. Ne mutlu bayramı bayram bilip, yaşayan ve yaşatanlara…

 

Toprak altında olup görmemek de var sevgili okurlarımız. Onlara da Allah’tan rahmet ve merhamet diliyorum...

 

Kan ve gözyaşının akmadığı (akıtılmadığı) daha güzel günlerde buluşmak dilek ve temennisiyle… Nice bayramlara…

 

Hepinizin bayramı kutlu, yuvası mutlu olsun.

 

Kalın sağlıcakla...

 

25/08/’11

Leyla GEVREK

 

( Şehr- İ Ramazan başlıklı yazı Leyla Ş.GEVREK tarafından 25.08.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.