KİMİM KİMDEN NE FARKI VAR….!

 


Fark, her hangi bir nesnenin canlı veya cansız yine kendi cinsinde ki özelliğinin mukayesesi sonucunda. arada ki ÖZELLİK diğerinden kaliteli veya kalitesiz, işe yarama ve dayanma gibi gözle görülen,bazense elle anlaşılan sonunda karar verilip kullanılacak her şeyin arada ki ÖZELLİĞİNE FARK diyoruz.

Siz olsanız bu çerçevede yaşamınız boyunca KALİTELİ Mİ? Kalitesiz mi? Yaşam sürdürmek, arasında hangisini tercih edersiniz.

İster istemez KALİTELİ bir yaşam diyeceksiniz.Öyle ise başlayalım sıralamaya;Bağınıza bahçenize üzüm asması dikeceksiniz sıradan bir fideyi mi dikersiniz yoksa yediveren veya meşhur cinsi güzel bir üzüm fidesi mi.Akıl ve mantığınız hemen kazancınızı,karınızı hesap ederek vereceğiniz emeğin karşılığında cinsi güzel verimli daha önceden ekilmiş örnekleri olan kaliteliyi tercih edip ekersiniz,doğrusuda budur.Veya daha önce yetiştirmiş olduğunuz üzüm bağından memnun değilseniz ne yaparsınız.İyi cinsten AŞILAMA usulü ile faydalanırsınız.Kalitesizi kaliteli yapmaya çaba sarf edersiniz.

Diyelim ki çobansınız sürünün yanında bir KÖPEĞE ihtiyacınız var.Nasıl bir köpek tercih edersiniz.Köpek mi yok.Her hangi birisini besleyebilirsiniz,ne yapıyorsunuz SİVAS ın kangal köpeğini tercih ediyorsunuz,neden cinsi ve özelliği KALİTELİ de ondan.

Bu Arap ATLARI İngiliz ATLARI,Van kedisi,İRAN kedisi,Denizli nin horozu,Ankara nın keçisi vs.derken sebze,meyve de de geçerli.Kullandığımız teknik ve eşyalarda böyle her şeyde KALİTE…KALİTE….KALİTE…..!

Peki İnsanlar arasında ki FARKI kaliteyi ARAMAYACAK MIYIZ….? Kaliteli bir eş,arkadaş,komşu,akraba,esnaf,tüccar,siyaset adamı,lider,belediye başkanı,asker,polis,usta,çırak,kalfa,memur,amir,öğretmen,doktor,şoför,Müslüman,Hıristiyan,Yahudi,kürt,türk,laz,Çerkez,zaza,alevi,Sünni,Şafii,köylü,şehirli,okumuş,okumamış, sayın…..sayın….. aklınıza ne geliyor sa..! İnsan olup mesleği ve ünvanı ne olursa olsun KALİTELİSİNİ sorgulamayacak mıyız.

Ne dedik aradaki FARKA,özelliğe KALİTE diyoruz.

İhtiyacınız bir ev kiralamak olsun.Aynı semtte,muhitte aynı ayar evlere baktınız Müslüman vatandaşın evi,diğeri yahudinin,bir başka ev hıristiyanın,alevinin,kürdün,türkün,lazın,çerkezin vs.ACABA…! Bu devirde hangisi birkaç lira kaporasından,kirasından fedakarlık ederek,FARKINI belli eder.Birisi farklı olmalı değil mi?Sizce hangisi?Yoksa hiç biri mi.Çünkü bu çarkın dişlileri arasında paraya karşı olan zaafları aynı değil mi.İSTİSNALAR KİDEYİ BOZMAZ.Her hangi bir esnaf.Alevisi,sünnisi,lazı,kürdü,çerkezi,Türki,zazası, vb.Aynı malı sattıkları halde hangisi üç,beş,kuryş, karından fedakarlık eder acaba.Borcuna  sadık olmak veya olmamak DİNLE,MEZHEPLE,IRKLA,İDEOLOJİ ile vs.ölçüle bilinir mi? Elbette ölçülmez.Ancak KALİTESİ ile ölçülür.KALİTELİ BİR İNSAN ŞAHSİYET borcuna sadıktır.Bunları örnekleri ile çoğaltabiliriz.

Peki kalitesiz bitkiyi aşılıyorsunuz çaresi var,hayvanın ırkını da kırmıyorsunuz.Onunda çaresi var.

YA KALİTESİZ İNSANI NASIL KALİTELİYE ÇEVİRECEKSİNİZ? VAR MI BİR YÖNTE Mİ?

Yoksa ilahi adalet, zaman,zemin  ve şartlar,oluşunca dersini veriyor mu?Yoksa kaliteli insanlarda bu çarkın içinde üzm üzüme baka baka kararıp kalitesizleştiklerinin farkında değimlidirler.Ne dersiniz.Zavallı bir durumdalar mı?

Sizin dininiz,diliniz,ırkınız,bölgeniz,mezhebiniz,ideolojiniz. Kültürünüz vs.Ne olursa olsun hem kendi içinizdeki İNSANLARDAN hem de diğerlerinden BİR FARKINIZ  ÖZELLİĞİNİZ OLSUN Kİ……!

KALİTELİ BİR MÜSLÜMAN,HIRİSTİYAN,YAHUDİ,ALEVİ,SÜNNİ,KÜRT,TÜRK,LAZ,ÇERKEZ,ZAZA vs.vb. OLASINIZ. YOKSA KALİTESİZ  İNSANLARIN BİRBİRİDEN FARKI EVET FARKI YOKTU……………………RRRRRRRR.

Kaliteli insanlarda zaten kendi aralarında DİN,DİL,IRK,MEZHEP,ZENGİN,FAKİR,OKUMUŞ,OKUMAMIŞ, gibi daha bir çok konularda tartışmaz,kavga etmez,ayrılık,gayrılığa düşmezler.Utanırlar çünkü İNSANDIR LAR. Ve de KALİTELİ İNSANLARDIR.Bu dünyanın kimseye kalmayacağını çok iyi bilirler,ömrün kısa olduğunundafarkındadırlar,Etme bulma bir dünyası olduğunu çok iyi bilirler,çünkü bilinçliler,akıllarının yanında yedek MANTIK KULLAN

Türk Standartları Enstitüsüne sormak istiyorum.ACABA  KALİTELİ KALİTESİZ İNSANLARA VERECEĞİNİZ TSE BELGENİZ VAR MI…..?Bu güne kadar baş vuran odlumu?Hiç verdiniz mi?Baş vuran olsa kriterleriniz nedir?Yoksa sizin işiniz değil mi?

Arıyorum kaliteli insana kim hangi kurum kuruluş KALİTELİ İNSAN BELGESİ VERİYOR.Rozet yapıp yakalarda iş yerlerinde asıp gurur duyalım,hiç olmazsa.İNSAN olduğumuzun farkına varalım.

Soru? Gündüz elinde gemici feneri ile dolaşıp,güneşin Aydınlığında ne aradığını soranlara İNSAN ARIYORUM diyen kim?

Soru ?Behlülün pazarda İNSAN görmediği hikayeyi biliyor musunuz?

Bu işte SEN,BEN,O,BİZ,SİZ,ONLAR YOK.Ancak KALİTELİ ve KALİTESİZ İNSAN VAR.

ALLAH  c.c.hu 4 de 1 okuyucularımı KALİTELİ İNSANLARLA karşılaştırsın. İtarazı olan var mı bu yazıya. Onada şu soruyu soruyorum SENİN ÖZELLİĞİN NEDİR, KALİTELİMİ KALİTESİZ Mİ? Kaliteli isen mesele YOK. Kalitesiz sen fakında olmadan dolayı SENİ TEBRİK EDERİM.Buda bir FARKTIR.vesselem.

Tüm dünyada ki KALİTELİ İNSANLARA;özel sevgi,saygı ve hürmetlerimi sunarım.

 

Cahit Yetgin

www.cahityetgin01.tr.gg

 

 

 

 

( Kimin Kimden Ne Farkı Var başlıklı yazı cahit-yetgin tarafından 24.12.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu