TİCARET

                          Her türlü eşya,yiyecek,içecek alıp satma işine Ticaret,yapanlara ESNAF diyoruz.Cenabı ALLAH MUTAFFİFİN suresinde ölçü ve tartıda hile yapanların VAY haline diye uyardığı ve sonlarının cehennemlik olduklarını açık açık beyan ettiğini MEDYEN ve EYKE kavmi ticarette hile,hırsızlık,karaborsacılık,aldatma,ölçü ve tartıda eksik tartma,fazla alma gibi insanoğluna yakışmayan davranışlar içinde olduklarından Hz.ŞUAYİP a.s.Peygamber olarak gönderilmiş halkı irşat ve uyarmasına rağmen söz dinletememiş,ümidini kesince ALLAH a havale etmiş o azap günü ansızın geliverdi ve helak oldular.Merak edenler araştırıp detayları öğrensinler.

                                İkincisi CUMA  suresi 11.ayetin de; Hz.peygamber s.a.v. efendimiz bir Cuma günü hutbe okur ken,dışarıdan ticaret kervanının geldiğini duyan camidekiler camiden çıkıp efendimizi ayakta ve yalnız bıraktılar.Ancak içeride 12 erkek 1 kadın kalmıştı.

                                  Üçüncüsü efendimiz s.a.v.BİZİ ALDATAN BİZDEN DEĞİDİR.demiştir.

                                    Gelelim şimdiki günümüze;Ticarette vergi kaçırılıyor mu?Bu vergi devletin,milletin hakkı değil mi?Vermemek için bir sürü bahane fetva bulabilirsiniz.Fakat mazeret olamaz.Çünkü vergiler yol,su,elektrik,hastane gibi daha bir çok hizmetlere yarıyor.Bizlere ve gelecek nesillere alt yapı oluşturuyor.Vergi kaçırmak HELAL Mİ? Vergiyi devlet içerisinde yerinde kullandırtmayanlara,su istimal edenlere,hortumculara,HARAM ZIKKIM olsun.Bu bizim kul hakkımız olan bedduamız.

                                      Ticarette kaliteli kalitesiz malı karıştırıp eşit fiyat’a satmak normal mi?Kaçak su,elektrik kullanmak marifet mi?İşçi hakkını yemek akıllılık mı?Satış da %100 ün üzerinde fahiş fiyat a satıp kâr etmek cin fikirlilik değil mi?İş yerine dini terimlerin  isimlerini koyarak bu saydıklarımızı kamufle etmiyor muyuz?Fırsatçılık yani karaborsacılık,

  yapılmıyor mu?Üstüne üstelik zekatı doğru dürüst vermiyoruz.Yaptığımız imalatın hakkını vermeyip ucuza mal edeceğiz diye halkın sağlığı ile oynamıyor muyuz?Adam örneğin zeytini paslı demirle veya tekstil boyası ile  alel acele karartıp toplumu 10 sene sonra kanser olmasını sağlıyor.At,eşşek,domuz,veya ölmüş hayvan ümmete yediriyor.Neymiş çabuk yoldan zengin olacak mış…..? Utan madan birde Cuma ve bayram namazlarına, kılıyorsa beş vakit ALLAH ın huzuruna çıkıyor…..????Ne Allah dan kokusu var,nede insandan utanması,yüzü hele hiç kızarmaz.Pişmiş kelle gibi sırıtır.Yüzüne tükürsen Yarabbi şükür yağmur der.Toplum olarak,bizi aldatanlara hakkınızı helâl etmeyiniz bu sizin kul hakkınız.

                                            Sayın sayacağınız kadar ticaretdeki olumsuzlukları.Şahsımıza ailemize topluma,hem dünyamıza hemde ahretimize zarar vermiyor muyuz?Enflasyonu,ekonomiyi bizler körüklemiyor muyuz?

Bunların neticesine bir göz atalım,

                                              Kimde huzur,bereket,sağlık sıhhat var?Her aile kendi içinde bir çok sorunlarla boğuşuyor.Eskiden müşteri VELİ NİMET olarak saygı ile karşılanır.memnun gönderilir di.Şimdi yolunacak KAZ olarak görülüp tezgahtan ters cevapla gönderilen kandırılan tüketici değil mi?

                                              Bütün bunlar istisnalar kaideyi bozmaz düsturu içinde söylenmiştir.Bir esnaf bir kazık atar amma kendi de diğer esnaf meslektaşlarından bin kazık yer.Dönme dolap gibidir.Etme bulma dünyası,mide doyar,göz hiçbir zaman doymaz.

                                                Akıllı, zeki, uyanık, çalışkan olabilirsiniz.Hiç önemi yok.Önemli olan bu meziyetinizi ALLAH korkusu ahret de hesap verme duygusu ile kullanmanız önemli,yoksa ŞEYTAN da zeki akıllı amma hiç iflah olmamış.Devamlı beddua ve lanet ile anılmaya devam ediliyor.Kendine uyanlarla birlikte.

                                                    ALLAH zulmetmez ancak kulun başına gelen dertler kendi günahları neticesinden dir.vesselam.

                                                   Dürüst ticaret ehline 4 de 1 ler e özel,

SEVGİ,SAYGI VE HÜRMETLERİMLE.

                                                     ALLAH c.c.hu ya emanet olunuz.

Cahit Yetgin.
www.cahityetgin01.tr.gg
( Ticaret başlıklı yazı cahit-yetgin tarafından 21.12.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.