Hayat Bir Yolculuktur Yürümedir Ölüme Doğru


 

Hayat bir yolculuktur, yürümedir ölüme doğru. Bu, doğumla, yürümeyle, büyümeyle başlar ve ölüme kadar devam eder.

-Sayın Ruşen Yolcu, bize yolculuğunuz hakkında bilgi verir misiniz?

-Bilgi zaten açık ve net ki ilgi görmüş ve bana ulaşmışsınız. Siz yolcu değil misiniz?

-Ben gazeteciyim.

-Gazeteci olan yolcu olmuyor mu?

-İnanın bunu düşünmedim.

-Az düşünseydiniz bana gelmenize gerek kalmazdı.

-Bilmeyerek geldi isem bana bildirin.

-Bu bir bildiri değil ki, sana anlatırım yüreğin parça parça olur dayanamazsın.

-Kebap gibi yanacaksam hiç anlatmayın kalsın.

-Bak daha anlatmadan korktunuz, oysa korksanız da bu yoldasınız korkmasanız da.

-Korkum belki harap olacağım içindir.

-Harap olmuşsunuz zaten bilmeyerek, oysa harap olmamak için kendinizi yeniden inşa etseydiniz , bundan korkmanıza gerek kalmadığını bilirdiniz. Şimdi dönek dünyanın esiri olmuş kendinizi bir şey sanarak, bundan kendinizi ayrı tutarak kurtulacağınızı sanıyorsunuz.

-Bak beni azarlıyorsunuz?

-Azarlamasam nasıl farkına varacaksın?

-Yaklaşarak.

-Sizlere yaklaştıkça kaçıyorsunuz, çıkarınız olmadan yanaşmıyorsunuz.

-Sözlerinizde neden  ateş taşıyorsunuz?

-Aşk ateşiyle yandığımızı içindir. Ondan sonra hoşluğuyla oluyor yoldaş ve sırdaş.

-Nasıl  yakan ateşi böyle anlatabilirsiniz ki?

-Bu ateş başka ateştir, yakar kül etmez Rabbine kul eder.

-Sen düşüncemin yolunu tıkıyorsun?

-Ben tıkalı olan düşüncenin yolunu açmanı öneriyorum. Yolun yoksa yoldaşın da yoktur, bak benim yoldaşım ölümdür yanında olan da aşktır.

-Ben korkarım yok olmaktan o yok eden ölümden.

- Korkunun ecele ne faydası olur ki? Ölüm yok oluş değil yeniden diriliştir. Can korkusuyla dünya denilen celladın seni korkutarak yoldan çıkarmış, haberin yok. Feryat ve figanını duy sanki kıyamet manzarası.

-Anlayamıyorum seni!

- Anlayamazsın. Dünya sen gibi bulmuş avını neyin var neyin yok almış, çıplak bırakmış.

-Üstümde elbisem var çıplak değilim ki?

-Ben fikir bazında, öğrenmeme, kabul etmeme, razı olmama anlamında, seni çıplak bırakmış diyorum.

-Neyse senden bana ekmek çıkmayacak ben gideyim.

-Fırın başında hamurunu pişirmezsen ekmeğin elbette olmaz. Elden gelen de bereketli olmaz seni doyurmaz.

Mehmet Aluç

 

 


( Hayat Bir Yolculuktur Yürümedir Ölüme Doğru. başlıklı yazı kul mehmet tarafından 15.09.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.