1
Duyurmanın ya da seslenmenin olduğu yerde zıddı durumlara
duyuramama veya seslenememe de vardı. Bu doğal hal madde anti madde karşıtlığı
içindeki durumlarla, boyutsal farklılığı olan durumlarla ortaya konabilir
olduğu gibi; gerçeğin karşısına gerçek olmayanı koymakla da olasıdır.
Örneğin, Amazon Ormanlarında şurada burada hala bulunan ilk
sel dönem yaşamları gibi bir yaşamları olan totemdi düzeyli gruplarda
güncelimizdeki kolektif kapasite, günceldeki kolektif zekâ ve bilimsel bir
sosyolojik algı kalıbı oluşturulmadığı için siz hemen güncel değerlerle bir
girişim başlatamazsınız.
Bunlar duymanın veya seslenmenin olduğu yerde geçici de olsa
kalıcı da olsa duyamamanın ve seslenememenin oluşmasıdırlar. Bu nedenle köleci
sistem bunu önce bilmeden zıt durumla; sonrada bilerek iyi kullanmıştır.
Genel olarak Ortadoğu toplumları hem çok duygusaldırlar. Hem
de hayale çok inanıp; hayale sahip çıkarlar. Kısacası Ortadoğu toplumları
duyamamanın seslenememenin en çok oluşturulduğu yerler olmakla buralarda en çok
hayal satılır. Bu nedenle bilime az inanılır.
Bu dün de böyleydi bugün de böyle. Buna biz de dahil olmak
üzere orta doğuda hayal gerçekten çok daha bir getiridir. Ve orta doğuda hayal
rahatlıkla paraya tahvil edilir.
Medyumluk, üfürükçülük, fal, içi boş siyasetler, burçlar,
din ticareti vs. bu nedenle buralarda çok çok gözdedirler.
Ortadoğu’nun bu hayalciliğini köleci toplum başlangıcı
içindeki kolektif sahipliğin zıddı olan özelleşme ve özel sahipliği olma gibi o
masum, hayali, soyut tartışmalarla ortaya konan "rızkın sahibi olan ve
rızk veren El" tasımlı, hayali duygu kalıpların oluştuğu köleci zamana
kadar doğrulukla götürebilirsiniz.
İttifakı başlatanlar totemi mana değil, ilahı manaydı.
İlahlardı. Totem yine ittifak içinde az çok cari olacaktı. Çünkü kişi, totem
kardeşi ile yatmamak için totem kardeşini (etnik sosyolojisini) bilecekti.
Çünkü artık "etnik sosyoloji" dediğimiz
"totem kardeşinle yatmayacaksın" denecekti. Yani ittifak totem
kalıplı örekelerde hareketle, yine bu örnek çeler daraltılıp genişletilmekle
totemin sesi kısılacaktı.
Totemi örnekli ana kalıpların içi ittifakın istendiği gibi
doldurup boşaltacağı eylem alanı bir kalıp olarak kalacaktı. Ama anlamı değişen
kalıp içeriğinin boşluk enerjli eylem alanın yönü; içten dışa doğru
değişecekti. Yani kalıbın iç alanı o kalıp üzerine olmanın korunum yasası ve
başlangıç koşulu referansı olmanın temel düzlem, eylem referansıydı.
Bu kez de ittifak alanı içindeki referans kalıbın içi; nakil
olan, ya da nas olan totem atalar sözü değil de, söz söyleyen ilahların sözü
ile doldurulacaktı. Bu referansa göre ittifakı grubun ilahlar kurulu bu alanın
içindeki melezlere iki grubun ilanen ilahtan kardeş gruplar olduğu
söylenecekti.
Grupların buluşma yeri olan yönetim yeri tapınakta (tampon
ara bölgede) iki grubun kardeş olduğu ilan edilecek ya da duyurulacaktı. Veya
grupların "ilah kardeşliğine" şahadet (tanıklık) getirilecekti.
Böylece melezlerde ilahi ahde vefa için söz alınıp ant
içirilecekti. Ki grup melezleri ya doğuranı olarak ya doğurtanları olarak karşı
gruptan biriyle yatma zorunluluğu nedenle karşı ilahlardan olma kardeştiler.
Totem gruplar birbiri ile ilanen İlahi kardeşler olunca ne
olacaktı? Bir grup karşı grupla yatınca melezler doğacaktı. Melez doğumlar
ilanen kardeşlerin ilah çocukları olacaktı. Çocuklar paylaşılacaktı.
Çocuklar paylaşılana kadar hiç kimse tarafından
emzirilmeyecekti. Paylaşım olmadan emzirme çocuğu murdar eder tabusu,
yerleşecekti. Murdar olma tabusu, grup totem aitliğe geçecek olmanın kontrol
mekanizmasıydı.
Eğer çocuk paylaşılmadan önce doğuran tarafından emzirilirse,
o çocuk emzirenin totem grup aiti olmak zorundaydı. Bu eski bir totem yasaydı.
Bu nedenle olupbitti yapılmasın diye murdar olma tabusu konmuştu.
Melezler iki karşıt grup ilahlarının çiftleşmesinden
doğalardı. Melezi kim doğurtursa doğurtsun ve melezi hangi grup doğurursa
doğursun; o melezin doğuran aitliği ve doğuran sahiplik yetkisi yoktu.
Çocuk doğum sonrasında paylaşım yoluyla hangi gruba düşmüşse
o grubun kadınları melezi emzirmekle; melez de o totem grup aitliğine ve o grup
sahipliğine geçiyordu. Emzirme tabusunu gözeten totem yasası bakiydi. Ancak
doğuran bu ilahi gruptansa, doğurtan karşı ilahi gruptan olmalıydı. Ya da tersi
olmak zorundaydı.
Yani doğuran ve doğurtanın başka başka totemi kişilerden
olması zorunluydu. Totem kardeşliği bir grup aitliği olmakla birlikte,
sosyolojik olarak kişi öznelerin bir anlama algılama kalıbı olan
edimsellerdi.
İlk totem kardeşliği tanımı totem eşlerle yatmaydı. Totem
eşlerden doğmaydı. Totem eşlerden emzirilmeydi. Totem eşler tarafından, doyma
ve doyurulma, koruma korunma vs. olmakla sosyolojik ana zemin referansıydı.
Ana zemine göre olan totem referanslar üzerinde yapılacak
ekleme çıkarma olan geliştirmeler ittifaka göre değiştirilmelerle sürecekti.
Yeni tema karşı grup kardeşliği ya da birlikteliği üzerine ikame edilecekti.
Bu durumda kardeşlik kalıbının totem yasalara göre olan
yalıtım sekansları değişip düzenlenecekti. Totem kardeşine dokun, meşruiyeti
olan yalıtım sekansının yerine “totem kardeşinle yatmayacaksın. Karşı gruptan
ilah kardeşinle yatacaksın” yalıtım ilkesi getirilecekti.
Artık ittifak içinde totem kardeşlere dokunmak (cinsel
temasta bulunmak) yasaktı. Totemdi dokunum yasası (cinsel temas) meşruiyeti, önce yalıtıma bir
totem alan inşasını olanaklı kılmıştı. Şimdi de ittifakı.
İttifak içinde yasaklanan totem alanlı dokunum yasası
“ittifakı kardeşler arasında dokunum meşruiyetine dönüşür olmanın” ilahi
yasaları nedenle, gruplar arası ittifakı olanaklı kılmıştılar.