git de çalışırken, öğren diyemezsiniz.Her dosya ayrı bir iştir. Birbirinin aynı gibi gözüksede şartlar farklığı netice ayniliğine baglanan hükümleri değiştirir.. Hem hakim bağımsızlığı deyip, somra git danış da yap ya da maktu karar da ver diyemezsiniz.. Karar vermek, duygusal tamlık, kişisel bütünlük, en hacimli bilgi havuzu olmayı gerekli kılar.. Hakim yanlış yaparsa adalet duygusu rencide olduğunda artık herkesin adalet anlayışı rencide olur ve dışarıda adalet ifa edicileri başlar.Osmanlı nın son dönemlerinde yetişen dahi bir Türk vardır.(Bernard Lewis dahi Türk der) . Çocukluktan itibaren iyi yetişmiş dini ilim ve terbiye almış. Mantık ruh ve astronomiye ilişkin dersler vermiş tanzimat döneminde  24 yaşındayken Mustafa Reşit Paşa nın yanında bulunmuş Ahmet Cevdet Paşa kaleme aldığı Mecelle de .“Hâkimin Vasıfları” başlıklı 1. Fasıl;
aa- Madde 1792 – "Hâkim; hakîm, fehîm, müstakîm, emîn, mekîn ve metîn olmalıdır."
(Hakîm ; âlim, bilgin, haklı ve haksızı ayırıp hak ve adalet üzere hükmeden.
Fehîm ; akıllı, zeki, anlayışlı.
Müstakîm ; doğru, eğri olmayan, hilesiz, temiz, dürüst.
Emîn ; emniyetli, kendine inanılan, itimat edilen, güvenilir.
Mekîn ; vakarlı, temkinli, yerleşmiş, oturmuş, sakin.
Metîn ; sağlam, kendine güvenilir olan, metanet sahibi, dayanıklı anlamına gelir..
Ahmet Cevdet Paşa çocukluktan itibaren iyi yetişmiş bir çok padişah görmüş, boş bir insan değildir. Bulgarca Fransız ca Arapça Farsça bilir. Hayatı nizanname ve kanun yazmakla geçmiştir.Okullar açmış okullara kitap yazmıştır.. . Osmanlı nın ilk Arazi kanunmamesi 100 yıla yakın Hukuk okullarında okutulmuştur.Diva mı Ahkam ı Adliye nin kurulmasında öncü olmuş ve ilk başkanı olmuştur. Temyiz derecelemdirilmesinde, hakimin görevden alınmaması ve hakimlik teminatı, ticaret mahkemelerinin kuruluşu onunla gerçekleşmiştir.. Filozof, tarihçi edebiyatçı hukukçu dur.Türkçe ilim dili olmalıdır. Şeklinde görüşleri vardır.. Usul hukukuna ilişkin eserleri olduğu gibi ilk okuldan liseye kadar Türkçe gramer derslerinin yer aldığı kitapları bulunmaktadır.. Zeka muhakeme ve bilgi kaynağı olarak Ölene kadar her padişah döneminde 1839/1895 yılları arasında görev almıştır.. Mukayeseli tarihe ilişkin eserlerinde ingiliz asilzadelerin halkı yanına alarak kansız geçiş yaparken Fransızların otoriteye karşı halk isyanı şeklinde kanlı geçişini örneklemiş Deli petro ile 2.Mahmut yenilikçiliğini karşılaştırırken, Rus ve Osmanlı da tepeden inme yenilikçilik olduğunu değerlendirmiştir.. Böyle iyi yetişmiş birisinin hakimlik mesleği  hususundaki değerlendirmesi ve tanımlaması önemlidir… O halde siz o göreve baslatırken en iyisini almak zorundasınız. Tanrının gölgesi olarak görev yapacak, kişinin  fikri hissi ve bilgi olgunluğuna erişmiş kişilerden görevlendirme yapıp nafımsızlığını ve teminatını sağlayacaksınız.. Fikri ve duygusal olgunluk şartlarını da görev şartlarına eklemek zorundasınızdır.. Yoksa 1 ay önce ofis kirasını ödeyemen birisine o yetkiyi verdiğinizde anasını kesen beyin hikayesi gelir aklımıza…Bu sebeple ir hakimi göreve baslatırken ilk günkü kişi ile emekli ayrılırken kişinin olaylara verdiği tepki ve verdiği kararlarda 180 derece farklılık olmaması gerekir.. 5000 nüfuuslu bir ilçe hakiminin verdiği vesayet kararı, boşanma kararı yada koyduğu tedbir kararı ile İstanbul adliyesindeki verilen karar arasında fark yoktur.. Yaş şartı 35/40 olarak belirlenmelidir.
( Hakim Aşı Tutmaz başlıklı yazı HALİLİ tarafından 19.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.