On Bir Ayın Sultanı Hoş Geldin

 Ä°lgili resim
 

İki gündür internetimde sorun olması nedeniyle yazamıyordum, bugüne kısmet oldu. Geldi On bir ayın sultanı Mübarek Ramazan nuruyla bereketiyle… Fakirlere ait açlığı ön planda tutan, haddizatında muhabbete kardeşliğe varmamıza hasret kaldığımızı hatırlatan, nefsi şeytanı yerlerde süründürerek mutlulukla hayatımızı dizayn etmemiz için gelen, Mübarek Ramazan dinimizin her emrinde olduğu insanları ve insanlığımızı ihmal etmemiz için, ruhani sezgisel bir duyuşla hissetmemiz için bizim için kutsal ve Mübarek olan bir aydır.


On bir ay boyunca nefsimize yüklenerek, fakirlerin hallerini görmezden gelerek varlığımızla dünyayı şen etmemiz gerekirken, kaosla çıkar ilişkisine dayalı hayat tarzıyla, hepsi benim olsun dediğimiz günlerde bu mübarek Ramazan ayı bizlere,- dur bakalım nedir bu hız ve tasa benlik içinde benim benim diyerek, nedir bunca telaşla hakkın olandan fazlasını yığman, bak etrafına fakirler var bak gör etrafına, gerçek manada yaşamış olduğun insanlık bu değildir- diyerek biz insanları hem fakiri hem zengin olanı muhakeme etmektedir.


Yüce dinimiz İslam, biz insanların insan olmanın sebeplerinden biriside yardıma muhtaç ihtiyaç sahiplerinin durumlarını sancılarını hissederek onlara yardıma koşmak, acılarını sancıların paylaşarak hayatı inşa ederek, mutlu olmanın zeminlerini hazırlayarak beraberce mutlu olmaktır. Nur Kur’an’ın “Oku” emri bu mesajı da içermektedir, hem nur Kur’an’ı hem kâinatı hem de insanların yüzlerine hallerine bakarak okumamız emredilmiştir. Kuşku yok ki, Kur’an bizler “Akletmez misiniz”” Düşünmez misiniz ?” diyerek bizleri uyarırken silkelenerek bir uyanışla fark edenlerden olarak, farklı olanı yapmamızı yüce Rahman C.C. bizden istemektedir. Bu uyarı ile biz insanların her türlü çözümle, çözümsüzlüğü el birliği içinde hissederek çözmemiz için bu Mübarek Ramazan ayı biraz aç kalarak aç olanın, yoksulun halinden diğer bir yönüyle nefsimizi dizginleyerek bir koşuşturmayla nereye doğru gittiğimizi bilmez halde iken, fark etmemizi sağlayan bu mübarek ay, her yıl bir on gün erkenden gelerek BİZİ UYARIRKEN gönüllerimize âleme nuruyla nurları saçarak, hem nefsanî hem de nurani nurlarla nurlara gark olarak, her türlü olumsuzluğu, olumsuzluğa fırsat veren alanları olumlu fikirlerle düşüncelerle doldurmamız için, yüce Allah C.C. farz kılmıştır.

 
Nefsin karanlığında nurun ışığına vararak, karanlıkları nurlarla ışıklandırmak, zulüm eden zalimleri zulmünden boğarak yok etmemizi bize hatırlatan bu yönünden maalesef hale habersiz yaşamaya devam etmekteyiz. Her Ramazan ayında Siyonist şereften yoksun İsrail’in Müslüman Filistinli kardeşlerimize zulüm etmesini, Suriye de olsun diğer coğrafyalarda MASUMLARA zulme devam eden ABD ve uşaklarını zulmüne hala son vermeden bu Ramazan ayıda farkına varılmadan umarım devam etmez. Farkına vararak dirilişle zalimlerin saltanatının yıkılışına da bu Mübarek Ramazan inşallah vesile olur. O zaman gerçek Ramazan’ı yaşamış olur ve idrak etmiş oluruz. Her ne kadar dünyaya olan meylimizle her dirilişe kalkıştığımızda birilerinin çelme takarak devamlılık göstermesine mani olmuşsa da, biz her şerde bir hayır, her hayırda bir şer var diyen yüce Allah c.c. hakkımızda güzel muradının çok olduğunu bilerek bu emrince inşallah, yeniden devamlılık gösteren bir yürüyüşle bu Ramazan ayı dirilişimize vesile olmasın yüce Allah C.C. diliyorum. Mübarek Ramazan ayı Mübarek olsun evlerinize gönüllerinize Âleme hayırlı olsun nur doldursun diyorum, selamlarımla.
 
Mehmet Aluç
 
( On Bir Ayın Sultanı Hoş Geldin... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 7.05.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.