DOSTLUK

Dostluk güvendir,inanmaktır kendin için
 istediğini  dostuna da  istemektir.Yalan  söylemek değildir!Kötülüğünü ,üzgün olmasını  istemek değildir.Dostun sağlam karakterlerin karşılıklı kurulabileceği bir bağdır.Ötesinde yanılıp yanlış insanları dost edindiğinde hayal kırıklığı ile tanışmak çok uzun sürmez.Hayal kırıklığını kendine kızmakla beslersin.Ben nasıl oldu da bu insanı tanıyamadım diye hayıflanırsın.Belki tanımak için çok fırsat çıktı da hani iyi insan olacağız ya hataları hoş,görmüşüz geçmişizdir.Sonra bir bakarsın dostun dediğin kişi artık sana çok uzaktır.Yabancı bir insanın bile değeri gözünüzde daha fazla olmuştur.Dostluk paylaşmaktır;sırrını sır bilmektir,acısını acı bilmek,düşmanını düşman tanımaktır,ricaya bile minnet etmesini beklemeden ona iyilikte bulunmaktır.Dostluk yalanlarla örülmüş,süslü kelimelerle örtülmüş sahte konuşmalar,sahte samimiyetlikler değildir!Bir insan sana değer veriyorsa değerlidir çünkü değeri olmayandan dostlukta beklenmez.Dost kızgınlığın,da,üzüntülü anlarında zayıf noktalarını görüp mutlu olan kişi de değildir.Zayıf noktalarını bilip,de sonra suistimal eden kişi de değildir.Dost iyi gününde değil kötü gününde ve sonrasında anlaşılan,yapılan iyiliklere nankörlük edecek kadar acizleşmiş kişi de değildir.Bu nedenle insan dostuna benzer,ve insan yine hataya meyilli,yanılmaya açık olduğundan bazen dost seçiminde başarısız olur ki o zaman ne kendine kızman seni iyi hissettirir ne de o kişiye sitem etmek;çünkü sitemde bir beklentidir.O zaman hayata,insanlara küsersin bir daha,ki güvenin oluşması için güçlü zırhlar takınır,sın kendine.O zırhın içinde biraz mesafe,biraz tereddüt ve biraz da güvensizlik vardır.O zaman dostluk çok boş bir kelime kalır insanın kalbinde.Eğer hayat size karakterli bir insanın,sevgi dolu bir insanın dostluğunu sundu ise bunu samimiyetsizlikle  yalan ile yıkacak cesaretiniz varsa sizi sadece aciz diye nitelendirmek lazım.
Malatyalı şair
 cahit aluç
( Dostluk başlıklı yazı cahitaluc tarafından 6.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.