AH BİZ ERKEKLER

 

Biz erkekler ;bir kadının,annenin,eşin;gözlerindeki mutluluk ışığını görmekten aciz,bedenini gözünü kırpmadan gece gündüz bizi mutlu etmek için hor kullanan kadının ,mutluluk dan damla damla akan sevinç gözyaşlarını görmeyen,hüzünlü halde iken bizim hüznümüze kendi hüznünü unutarak merhem olan şefkatli kolları ile saran o şefkati görmeyen,bir lokma ekmek bir hırka yeter bana diyen mutluluk abidesi  kadındaki- alçak gönüllüğü -görmeyen,kendisini biz erkeklere ve çocuklarına ve en önemlisinde aile olmanın temel taşı olan kadınlarımız kadar neden alçak gönüllü olamıyoruz?Neden bilip bilmeden onları üzüyoruz?Dayak atıyoruz?Mutsuz ediyoruz?Onlar dayak yemiyor ki dayağı ona atınca biz yiyoruz aslında..o üzülüyor ama biz daha çok üzülüyoruz tabi içimizde biraz merhamet varsa!Bozulan yuvanın çocuklara verdiği tahribatı anlatmaya ,onun mahzunluğunu,şefkatten mahrum kalmasına ve kendini ifade etmek için çevresine verdiği şiddet,saldırı vs anlatılamaz ve bunun sonucunda olan yine bizlere oluyor.Tabii ki tüm erkekler böyle değil bunu herkes biliyor.O anne ki cennet ayakları altında bu ne demektir ?Eşine ,annene iyi davranırsan cennet bahçesindesin ölmeden cennettesin,bu ALLAH ın sana vermiş olduğu bir lutufdur. ALLAH  merhamet sahibidir,hikmet sahibidir lütfü,keremi,sonsuzdur o yüce ALLAH ki kulun hatalarını örten af istediğinde hemen veren-"yalnız affa layık olmayanları af dileme anı vermeyen el açtırmayan,hastalık,sıkıntı vermeden bu mutluğu tatma dan canını alır bunu da bilelim"-kerem sahibi yüce ALLAH ın vermiş olduğu nimet olan kadınlarımız lütfen üzmeyelim,kapı dışarı atmayalım biz kapı dışında olalım ona soğuk gelmesin diye ona siper olalım inanın bu iyiliğin katını fazlası ile alacağız nerden mi?ALLAH DAN..E VET.O SANA sevap  kazanman için fırsat eşin sana nasıl sevgi gösteriyorsa sende sevgi ve şefkat göster sevabını kat kat kat alacaksın buna inan gerçekten!  RABBİMİZ  bizim hata yapmamızı beklemiyor ki,hata yapıp da  pişman olmamızı ve günahımızı örtmek için bekliyor bunu idrak edebiliyor musunuz?Bu hazinedir..bunu hiç bir insan yapmaz  ..yapamaz..Bu lütüfudur bizlere..Neden sana karşı gelmekten aciz kalan kadına eziyet ediyoruz?ALLAH onu dayak yesin diye yaratmadı ki-HAŞA-Sana hizmet etsin sana mutluluk versin,evine huzur getirsin diye yarattı.Sense ona eziyet .şiddet,hor görme bu nedir ? bu düpedüz merhametsizlik..insanlık dışı davranıştır.

Hayat bumudur? Yaşam nedir?Hayat nefes alıp vermek midir?.....Hayat karşındakine hayat olmaktır,karşındakine çevrene yaşam vermektir,yetime el uzatmak dır neden mi?Hayattasın sende hayat var ,yaşıyorsun seni yaşatanın seni yaşatmak için donattığı güzelliklerle yaşat,yetim merhamete muhtaç; sende  hayat olmasa ,yaşam olmazsa  geriye ne kalırdı ceset kalmaz mı? Biliyorum evet diyorsun öyleyse hayat var yaşıyorsan, hayat ver,yaşıyorsan yaşam ver.merhametle yetimin başını okşa okşa okşa korkma sendeki merhamet duygusu yok olmazzzz.Çoğalırrrr çoğalırrr hem de hiçte tahmin edemeyeceğin kadar çok hatta çok ötesi.Bu çok mu zor?Hayır çok basit hatta 2 kere 2 eşittir 4 ederden çok daha kolay.Neden hayatı,yaşamı hırslarımız ,iktidar olma vb gibi  saçmalığı ile bitiriyoruz ki bunların içinde yaşam,merhamet olmadık dan sonra bir anlam ifade etmez ki eğer ifade eder diyorsan"azrail canını alırken "geri dön, gel bana anlat bir ifade ediyor mu etmiyor mu?Sıkıyorsa dön gel bana anlat!ANLATAMAZSIN..Süre doldu..AMA süre dolmadan önce tonlarca süren vardı işte bu nedenle aman HA.merhameti yüreğimizde kalbimizde eksik etmeyelim.

Daha çok kazanmak için çalıştın ev aldın araba aldın,ne oldu?Anneni,babanı,eşini,çocuğunu üzdün kazandın mı sandın, ev almakla araba almakla onları kaybediyorsunnnnn.Bu kazanma hırsı bunun için sana verilmedi ki çevrendeki insanları kazanmak onlara mutluluk dağıtman için ALLAH tarafından sana verildi.Öyle ise hadi bekleme harekete geç mutluluğu dağıt hadi bir adım at korkma düşmezsin..Buyurun seyredelim.

Erkek bütün gün işte çalışarak yorgun eve doğru yürüyerek geliyor .Kapının zilini çalarken biricik eşi güler yüzle

-Hoş geldin hayatım

diyerek kapıyı açarken erkek de ses yok çalıştı ve de yorgun ayakkabısını çıkarmadan sevgili eşi hemen terlik uzatıyor ayağına ve içerdeki en rahat koltuğa buyur ederek güler yüzle .

-Hayatım çok yorgunsun,işlerin çoktu galiba şöyle ayağını uzat biraz dinlen.

Erkek çok yorgun ya cevap vermek den acizmiş gibi ayağını uzatıyor.Eşi tatlı bir kahveye sevgisini katarak ona sunuyor ve sanki eşi bütün gün çalışmıyormuş gibi çocukları okula göndermiyor ,temizlik yapmıyor 3 öğün yemek hazırlamıyor ve buna rağmen eşi hala ayak da hizmet için çırpınıyor .Ocak akşam yemeği ile uğraşırken odada oturan oğlu.

-Anne çizgili gömleğimi bulamıyorum ?

diye avaz avaz bağırırken bir çırpıda koşarak, arkasında duran ve her nedense hiç görülmeyecek bir yerdeymiş gibi duran gömleğini, verir ve yan odada yüksek sesle müzik dinleyen kızına usulca

-Kızım sesini kıs,baban yorgun onu rahatsız etmeyelim.

diyerek den mutfağa koşar yemek için uğraşır ve bu esmada erkek su ister,çay ister koşar koşar ama nedense yorulmazmış gibi düşünülür..Tabi ki yorulur ama belli etmez düşün sen kapıyı çalıp içeri girerken sana, hoş geldin hayatım diyen bir bekleyenin var ya eşin işi bitince kapısını çalacağı kapısı var mıdır? Onu güler yüzle karşılayacak var mıdır?Evet vardır.Onun kapısı sensin senin kalbin ona tatlı bir tebessüm ile

-Hoş bulduk hayatım yorgunum ama sen nasılsın?Diye sormandır.Ona mutfak da yardım etmek dir veya yardımcı olacak bir tebessümdür.Buyurun başak kapıdan bir bakalım.

Bekarsın yaşın 30 işten yorgun argın geliyorsun,kapıyı açmak için cebinde anahtarı arıyorsun yok,çantanı arıyorsun uzun uğraş dan sonra zorlukla kapıyı açıyorsun ev sessiz buzdan duvar,soğuk,

ayakkabını çıkar,elbiseni as  içeriye gir. Oda, berbat masada dünden kalan yemek tabakları kurumuş bardaklar kirden görünmüyor,yerde çoraplar kokmuş,dışarı da ışık olmasına rağmen oda karanlık çünkü pencere camlarında iki karış kir var.Mutfağa yöneliyorsun yemek yapmak için mutfak da bulaşıklar dağ gibi yıkılmış.buzdolabında yiyecek yok...ev çöküyor ilgisizlik den,sevgisizlik den.Ne yapacaksın?Sıcak bir yemek mi yapacaksın?Temizlik mi yapacaksın?Camlarımı sileceksin?Tabi ki hiç birini..Ya hazır yemek sipariş vereceksin,temizlik içinde temizlikçi kadın tutacaksın vs. vs.Ya evde esen sevgisizlik rüzgarını nasıl susturacaksın?Evde  nazlı,  nazlı ,salına ,salına yürüyen ve sana mutluluk dolu gözlerle bakarak  gezen bir eş nerden bulacaksın diye düşünürken ,bulduğunu ve ona kötü muamale etmeyeceğini seveceğini  söz vereceğini  onunla hayatı devam edeceğini mutluluğu için elinden geleni yapacağını söylediğini hatırla..Onu sar sarmala sevgin ile.. 



MALATYALI ŞAİR 

CAHİT ALUÇ        

( Biz Erkekler başlıklı yazı cahitaluc tarafından 14.04.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.