Hikaye / Yaşamdan Hikayeler

Eklenme Tarihi : 31.08.2015
Okunma Sayısı : 1085
Yorum Sayısı : 0
Kıskanma ile ilgili onlarca belki de yüzlerce şarkı var… Ama “kıskanma" kelimesini gördüğüm, duyduğum ve/veya kullandığımda benim aklıma ilk gelen “Kıskanırım Seni Ben" şarkısı olur.

Ama aslına bakarsanız kıskançlığı birçok kişi yanlış yerde ve zamanlarda kullanıyor… Genelde aşk mevzularında çok sık rastlanırmış gibi gözükebilir. Fakat daha farklı ve kötü alanlarda bilinçsizce kötülüğünün esareti altına girdiğimiz zamanlarda oluyor… En basit ve korkunç örneği; birinin, başkasında görüp de kendisinde de onu istemesidir. Aslında buna bir nevi “açgözlülük" de diyebiliriz ama hani anlatmak istediğim şey biraz daha gerisinde… Birinin iyi huyları, zekâsı, sevecenliği gibi iyimser tarzda nicelikleri değil de maddi varlıkları, daha çok para ve mevki sahibi olması vb. özelliklerinin kıskançlık duygusu için temel taşları oluşturması ne yazık ki korkunç bir gerçektir.

Bazı insanlarda bu kıskançlığı yenmeniz mümkün… Çeşitli yollarla yapabilirsiniz ama en çok kullanılan yöntem zayıf bir yönünü kullanarak bu duygusunu bastırmak. Ama yenemediğiniz kimseler de olabiliyor… Beni asıl korkutan da bu… Çünkü bu kıskançlık o kadar korkunç bir duygudur ki engellenemediği takdirde çok büyük sorunlara yol açabilir… Açgözlülük tarzında olan kıskanmalarda çeşitli bilinçaltı sorunları -başta paranoyalaşma olmak üzere-, aşk meşk gibi hususlardaki kıskançlık seviyesinin artırımı ise –Allah korusun- ölümlere kadar gidebilmekte… 

Ben; kıskanç olmamak için, kıskançlığa kapılmamak için elimden gelen çabayı sarf ediyorum… Çünkü bugün açgözlü davranıp başkalarında olanları kendimde de isterse yarın Tanrı'yı kıskanmamam için hiçbir neden olamaz…
 
( Kıskançlık Sınırları başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 31.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.