Gariptir lise hayatı, ne zaman ne olacağını bilemediğimiz bir serüven... Isınmak zordur lise hayatına, kimileri lise bittiğinde dahi ısınamaz... En büyük dostlukların en büyük aşkların yaşandığı bir dönemdir lise ve tabi en büyük ihanetlerin...

Her şeye rağmen belki de hayatımızın en güzel anıdır lise

 

Oysa her an dersi kaynatmanın ya da dersten kaçmanın yollarını ararız sanki zorla tutuyorlarmış gibi sağlıklı karar veremeyiz her defasında, aklımızın başımıza geldiği an;

İş işten geçmiş olacağının farkında bile değiliz ta ki son seneye kadar işte o dem içimizde bir burukluk olur vanası açık unutulmuş çeşmeler gibi bardaktan boşalırcasına akar gözyaşlarımız lise hayatına dair geçireceğimiz son günleri, son günlerin acısını çıkarırcasına yaşarız. Ama nafile, yaşanması gereken günleri son seneye sığdırmak ne kadar mümkün ki...

 

Ayrılık çanları kulağımızda ve son gün gelir çatar hiç beklemediğimiz bir anda, herkesin kendi yolunu çizeceği yeni bir serüven başlar. Esas hayat şimdi başlıyor.

 

Öğrenmemiz gerekenlerin yalnızca okuldaki bilgilerle sınırlı olduğunu sanırız. Oysa hayat her an yeni bir şeyler öğrenmemizi sağlar. Okulun bitişini hayatında bitişi olarak algılarız. Oysa okulun bitişiyle başlar hayat hayata dair atılımlar, yeni iş imkânları ve tabi yeni arkadaşlıklar… Okulun bitişi dostluğunda bitişi anlamına gelmez. Hatta daha bir kıymetli olur daha bir sıkı olur bağlar.

 

Hem unutulmamalıdır ki dostluk kutsal bir kavramdır. Bir gün her şey son bulabilir, her şey bir anda yok olabilir. Hatta insanlık dahi tarihe karışabilir. Ama dostluk öylemi, İstediği kadar yankılansın ayrılık çanları kulağımızda. Bilinmemelidir ki temeli sağlam atılmış dostluklar asla yok olmazlar...

( Ayrılık Çanları başlıklı yazı Mecaz Adam tarafından 6.04.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.