Bugün kısa süreliğine  Isparta'dan Antalya'ya geliyoruz  Burdur üzerinden,  Yol boyunca yörenin tarla ürünlerini köylüler yol kenarlarında satışa sunuyorlar.

Vakfıkebir ekmeğini sevdiğimizden  bir  fırında duruyoruz ekmek vs unlu mamullerden alacağız. Gençler indiler ben arabadayım. Şöyle etrafa bakınırken;

Yanımızda,  stop etmiş  bir piyasa taksisi gözüme takıldı, havanın sıcaklığından olmalı, kapıları açık.  Arka koltukta bir bayan, yarı dekolte giysisi, kollarında şangır şungur altın bilezikler parmaklarının arasında uzun filtreli bir sigara. İçiyor ama ne içiş, bir bayan zarafeti yok o sigara içişinde. Çekiyor, püf, püf hemen üflüyor, aynı olay sıkça tekrarlanıyor.

Sigaraya alerji oluyorum, zararları kendisini ilgilendirir ama ya o saçları, yapış yapış kirli...

Ve beni zamansız  bu yazıyı  yazmaya sebep: işte o boyalı yapış yapış saçlar... 

Bir bayanda benim bakış açıma göre asla olmaması gereken kirli saçlar...

Ülkemizde  (çok şey gibi)  bakımlı kadın algılaması da farklı...

Sanılıyor ki, saçı boyalı kadın bakımlı kadındır. Onun içindir ki kentlerimizde çoğu kadının saçları boyalıdır.

Genç veya yaşlı fark etmiyor, saçlar boyalı olacak ki bakımlı kadın kategorinde yer alsın...(öyle sanıyor.)

*********

Bir kaç yıl  evveldi,  radyoda  TRT 1 de 23.00 haberlerinin ardından "gecenin içinden" diye bir program yayınlanıyordu. Şimdi halen var mı bilmiyorum  ve ben  o saatte radyo dinlemiyorum zira TV ve internetin gölgesinde kaldı radyo.

Gecenin içinden programına her gün  bir başka konukla canlı bağlantı kuruluyordu. Bazı şeyler unutulur ama vurucu özelliği olanlar unutulmuyor.

Bu konuklardan birisi,  Amerika'da yaşayan bir Türk bayandı. Yılda bir-iki kez ülkemize geldiğinden söz ediyor,  bizim  kadınlarımız  ile Amerikan kadınlarını kıyaslıyordu, diyordu ki:

"" Bizim Türk kadınlarının çoğunun saçları boyalı tırnakları uzun ve ojeli, makyajlıdırlar.  Oysa Amerikalı hanımlar saçlarını boyatmaktan kaçınırlar, tırnakları dipten kesilmiş kısa ve ojesiz olup makyaja uzak oluyorlar.

Amerikalı hanımlar  çok temiz  ve ütülü olmasına dikkat ederek giyiniyorlar.

Her gün banyo yapıyorlar saçları temiz keza tırnakları ve dişleri de ""

Ben bu konuşmayı hiç unutmadım  çünkü kendimle ve hemcinslerimle ilgiliydi.

Özet olarak bakımlı kadın makyajlı ve boyalı kadın demek değil,

Bakımlı kadın, temiz-pak giysiler içinde, saçları, dişleri ve tırnakları  temiz olan kadındır.

"Kadın nasıl olmalı" başlıklı  bir yazım vardı  merak edenler  için linki:

http://blog.milliyet.com.tr/kadin-nasil-olmali-/Blog/?BlogNo=195056

Bir de bu kadının bilgi donanımlı ve zarif olduğunu düşünün... 

Selam ve sevgilerle...

Yurdagül Alkan.

( Bakımlı Kadın Nasıl Olmalı başlıklı yazı Gülalkan tarafından 19.08.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.