Hayatın  akışında   normal  ve normalin dışında  pek  çok  olaylarla  karşılaşmaktayız.

Normal olanlar konumuzun dışında...

Genel  görüşler çerçevesinde  normal  olmayan,  genelde  üzüntü  veren olayların  sebebi  düşünülür.

Pek çoğumuz  böyle olaylarda  sebebi  başka  noktalarda  ararız  suçu  asla  kendimizde bulmayız,  suçlu  her  zaman  başkalarıdır....

Sağlıklı  düşünenler   olayın  suçlusunun  öncelikle  kendisi  olduğunu  bulur, evet, suçlu  kendisidir 

Hazineye  ait parasız  diye  dere yatağına  ev  yapan  vatandaşın  yağışlar  sonucu  evini  sel basması  gayet  doğaldır. Veryansın edip başkalarını suçlamaya, kameraları çağırıp duygu  sömürüleri  yapmaya,  halktan  yardım beklentisini dile  getirmeye,  hele  hele  devlete çağrı yapmaya  hiç de hakkı  yoktur.

Sağlıklı düşünen  beyinler "hata  benim, suç  benim, buraya  ev  yapmamalıydık"  diyeceklerdir...

Böyle bir girizgahtan sonra  öze  gelirsek;

Maddi yönden  geçim sıkıntısına  düşmüş bir  ailenin  büyükleri, ana-babası  neden  bu  durumlara  düştüklerinin sebebini  araştırdıklarında;

-Harcamalardaki  israfı,

-Dış  etkenlerde  enflasyon  gibi olası  negatif durumları  tahmin edememe,

-Ailede, yaşamda  her konuda  fikir  birliğinde  ve  uygulamalarda  uyum  olmaması,

-Yaşamsal  ihtiyaçların dışına  çıkılması  (lüks  gibi),

Sebepleri bulacaklar  bu  durumdan  çıkış  için    şu  kararda  hem fikir  olacaklardır:

"Mevcut  gelire  göre  her  türlü   harcamaları  küçülterek azar  azar  da  olsa  borçları ödemek  ve  dış  destekli  yaşamdan  kurtulmak"...

Gerekli bazı ihtiyaçları  dışarıdan  almak yerine  ev  içinde  üretebilmek,  (örgü,  salça,  turşu, hobi  bahçesinde (balkonda  bile)  nane-maydanoz  yetiştirmek,  ev  tarhanası  yapmak  gibi...

Bunun  için  bütünsel  bir iradeyi hayata  geçirmek  şarttır. Sağlıklı  düşününce  görünen  o  ki,  tek  kurtuluş yolu  budur

Bu  yöntem toplumun  en  küçük  birimi ailede böyledir,

Kurumlarda  da  böyledir,

En büyük  kurum  devlette  de böyle olmalıdır...

Borçlanarak  ve  destekli yaşamak nereye  kadar  devam  eder? Gün  gelir  alarm  zilleri çalar, alarm  durumunda  çözümler daha  güçleşir...

Sonuç: KENDİ YAĞIMIZLA KAVRULACAĞIZ,

Bizim  kendimizden  başka dostumuz  yok,

Tökezlediğimizde arkamızdan tekme  atacaklar çoktur,

Tedbirli, temkinli,  tasarruflu ve ÜRETEREK yaşamak  tek  çözüm  ve çaredir,

Selam ve  saygılarımla,

Yurdagül Alkan.

( Sebebi Bulabilmek İçin Çok Akıllı Olmak Gerekmiyor. başlıklı yazı Gülalkan tarafından 11.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.