AĞLAMAK

            Kapandı kapıların, kalmadı umarın, çıkarın. Anla ki, kaskatı yüreğin, tıkandı yolların. Hüzünlensin gönlün, bulutlansın gözlerin, kulak kabartsın sana deva olmak için bekleyen amade sevgilin.

Ağlamak: Hıçkırmak.Boşanmak.Hüngürdemek.Somurtmak.Ağlaşmak.Sızıldanmak.Yakınmak. Boşalmak. İnlemek. Merhamet.Üzülmek.Acı.Yakınmak.Vızıldanmak.Şikâyet Etmek.Dert Anlatmak. Mızmızlanmak. Çemkirmek. Zırlamak. Mahviyet.Homurdanmak.Uflamak.Puflamak.Bağırmak.Oflamak.Ahlamak.Serzenişte.Bulunmak.Haşlanmak.Pişmek.Kızarmak.Sarhoş Olmak.Tükenmek.İç Çekmek.Demlenmek.Açılmak.Ferahlamak.Kilitleri açmak.Kendine Bağlamak.İçlenmek.Azap Çekmek. Kederlenmek. Kahırlanmak. Olgunlaşmak. Olmak. Yetmek. Başaklanmak. Gevremek. Ermek. Elemlenmek. Dertlenmek. Gamlanmak. Burkulmak. Kasavetlenmek. Mahvolmak. Karamsarlaşmak. Üzgün. Sıkılmak. Tövbeli. Yıpranmak. Pişman. Olmak. Yıpranmak. Üzüntü. Mahzunlaşmak. Dövünmek. Alçakgönüllülük. Tevazu. Gösterişsizlik. Dilekçe yazmak.Halini arz etmek.Hüzünlenmek.Acımak. Eseflenmek.Darılmak.Arınmak.Yağmak.Bulutlanmak..Buğu buğu olmak. Gözyaşı dökmek. Yıkanmak. Durulanmak.Taharetlenmek.Çimmek.Temizlenmek.Berraklaşmak. Aklanmak. Liflenmek.Abdest.Saydamlaşmak.Şeffaflaşmak.Ovulmak.Paklanmak.

Yüreğinde yer açmaktır yeni baştan aşka. Acımaktır kendi haline içli içli. Pasla, kirle, lekelerle kapanmış yolları açmaktır tekrar tekrar. Feryatı figan etmektir  duyurmak için sesini sevgiliye..En derin tevazudur. Boyun eğmektir ‘ yok artık çarem, kalmadı dizlerimde derman, kabul, sendedir ferman,aman el aman yalvarırım anla artık halimden’  demektir hali perişan.

            Şifadır ağlamak.. En mahir tabibin çare bulamadığı dertlere ilâçtır. Tüm hastalıklara sebeptir bilhassa ağlayamamak..

Ruhun nefes almasıdır ağlamak. Arınmaktır kirlerinden. Hüzünle, kederle dolu kalbi boşaltmaktır. Yenilemek, yenilenmektir yeniden.             

Kaynakça:

1-      Osmanlıca Türkçe Lügat – Mevlüt KARACA ‘Hisar YAYINEVİ’

2-      Türkçe Sözlük- Türk Dil Kurumu YAYINLARI

3-      Kanar Arapça Türkçe Sözlük – Prof. Dr. Mehmet KANAR ‘SaY’

4-      Mikrosoft Word Sözlüğü

 

( Ağlamak başlıklı yazı kemalat tarafından 20.07.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.