Masasının başında türlü düşünceler ile yaptığı işe odaklanmıştı, aniden kapının zili ile ‘ geldi’ diyerek yerinden fırlamış, bir çırpıda kapıyı açmıştı.

 

Yolculuğa çıkacak olan kızı gelecek, bavulu hazırlayacaktı. Karşısında ihtiyar sütçü elinde süt güğümü ile duruyordu, hayal kırıklığını belli etmemek için 2 litre süt istemişti. Hazır yoğurtlara güvenemediği için evde kendisi yoğurt mayalıyordu.

 

Tekrar çalan kapıyı açtığında kızı gelmişti, biraz sohbet ettikten sonra bavulunu hazırlamak üzere odasına geçen kızı ile sohbet ediyor bir yandan da bavula koyduklarına müdahale ediyordu.

 

-         Kızım çorap koy bir tane ne olur ne olmaz keyfin kaçar bir şey olur yanında bulunsun.

-         Anne ne çorabı hava sıcak zaten

-         Olsun kızın sen anneni dinle bir tane bulunsun.

-         Offf  tamam.

-         Bir tane uzun kollu bluz koysaydın yanına şu krem rengi olanı koy hem ince hem uzun kollu.

-         Anne ne uzun kollusu abartma.

-         Tamam ne istiyorsan öyle yap.

Odadan çıkıp salona geçtiğinde kızına tekrar seslenir.

 

-         Kızım o odaya girilmiyor diye yatağın üstüne yoğurt mayaladım bak sakın ona dokunma yoğurt bozulur.

-         Tamam anne.

 

Odadan çıkıp salona gelen kızına bakar hazırladığı bavulu göz ucuyla inceler.

 

-         O bavul büyük gelmiş kızım daha küçük bir bavula koysaydın keşke, elinde yük fazla olmazdı.

-         Topuklu ayakkabılarımı giymek istiyorum ne yapsam ki.

-         Yok kızım topuklu ayakkabı yolculukta ayağını rahatsız eder sen en iyisi babetlerini giy git.

-         Anne bende zaten yolculukla giymeyeceğim ki, en iyisi yanına alayım.

 

Bir süre sonra bir poşete koyduğu ayakkabılarla geri gelir ve bavula ayakkabıları koyar, göz ucuyla bavula bakarken bakışlarını yakalayan kızı.

 

-         Ne oldu.?

-         O bavul büyük zaten bir şey de almamışsın iki parça şeyle yola mı gidilir?

-         Anne 2 gün kalacağım gerekli olan her şeyi aldım.

-         Tamamda kızım bavulun içinde onlar kayboldu yatağın altında küçük bavul var ona tam gelir eşyaların.

-         Tamam anne.

-          

Küçük bavulu almak üzere kızının odasına gider ve bavulu yatağın sandık kısmına koyduğunu hatırlar. Tutma yerlerinden yatağın altını açar ve bavulu alıp salona gelir.

 

-         Bak bu sana yeter hadi eşyalarını buna koyalım.

-         Tamam anne de sen bunu yatağın altından mı aldın?

-         Evet ne oldu ki.

-         Anne sen bana az önce yatağa dokunma demedin mi.?

-         Eyvahhh yoğurt.

 

Odaya koşarak girdiğinde gördüğü manzara karşısında şaşırıp kalır.

Mayalanması için sardığı battaniye, kızına ördüğü yatak örtüsü, yastıklar, çarşaf, kızına küçükken aldığı dev bez bebek hepsi yatağı kaldırdığında dökülen yarı mayalanmış yoğurt içinde kalmıştır.

 

-         Ben çıkıyorum anne, hadi sana kolay gelsin.

-         İyi yolculuklar kızım.

 

Kızını öperek yolcu eder.

 
Ayşe Manav
( Yoğurt başlıklı yazı Ayşe Manav tarafından 4/26/2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.