Şampiyon annedir başkası değil.

            Şampiyonların şampiyonu hem!

            Gönüllerin şampiyonu…

 

Bizimkisi bir sevgi hikâyesi doğumdan ölüme kadar sürecek olan; başka hiçbir sevgiye benzemeyen, taklit olmayan, sakat olmayan, eksik olmayan bir sevgi… Çıkara dayanmayan, yalakalığa düşmeyen, hesaba kitaba gelmeyen. İçten içe büyüyen ve kök salan sonra çiçeğe duran ve meyve veren bir ağaç gibi sevgi…

           

Tarife gelmez anne!

            Betimlemeye hiç gelmez.

            Söze gelse bile kelimeler kifayetsiz kalır.

            Mahcup düşer cümleler, üzülür noktalar.

            Sayfalar ağlar.

            Kalem kör olur.

Can Baba ne de güzel ifade etmiş bu kelimelerin ve hislerin yetersizliğini ‘İtiraf’ adlı şiirinde:

“Nahide Hanım söyledi yine
  Neden babama yazmışım da anama şiir döktürmemişim
  Kaç kere yazdım cebimden uçup gittiler
  Ben on yedi yaşında beni yıkayan
 Anneme şiir yazacak kadar şair değilim”

           

            Şampiyon belli annelerdir şampiyon. Kural hatası yok, hakem faciası yok, tribünde küfrü yok, sokakta kavgası yok. Fanatiği olan sevgiden yana fanatiğidir, tutkunu olan hürmetinden dolayı hürmetkârıdır. Ömrünüzü feda etseniz ödeyemezsiniz hakkını. Saçını süpürge eder yeri geldi mi, tenini paspas diye yolunuza serer, canı gerekirse verir canını düşünmeden. Anne karşılıksız veren bir melektir. Kanadı yoktur belki ama yüreği melek ötesidir. Anne harika ötesidir, yetmez bu muhteşem ötesidir, bu da eksik harikulade ötesidir, bu da açmadı beni fevkaladenin de fevkindedir anne. Var mı başkası ömrünüzde? Saçınıza ak katan anne midir? Sizi adam yerine koymayan anne midir? Değerinizi bilmeyen anne midir? Hastalandığınızda başucunuzda sabaha kadar bekleyen başka biri var mıdır? Tabağındakini yemeyip hep en güzel lokmayı size saklayan başka bir varlık var mıdır?

Aşkın tarifini yap deseler bir annenin yavrusuna olan sevgisine işaret ederdim.

Bir anneyi gösterirdim.

Anne derdim.

 

Yere göğe şampiyon diye yazacağız adını derler ya öyle yetmez. Cennete yazacağız adını, ayaklarının altında olan cennete… Sana gelen cennete gelmiş gibi olur. Şampiyon annelerdir; çilekeş, yalnız, sahipsiz ve bir o kadar vefakâr, sebatkâr, fedakâr, cefakâr. Çok kârlı bir iş değildir doğrusu ama anneler zararı kâra çeviren kutsal varlıklardır. Bir dokunsalar can bayram eder, bir gülümseseler dünyalar kişinin olur, akan sular durur kızdı mı, yeryüzündeki bütün güller açar bir güldü mü?

 

Güne denk geldiği için yazıyorum, anneler günü kutlu olsun. Yüreklerin şampiyonu annelerdir. Şikesiz hilesiz ‘anne sütü kadar helal’ bir zaferdir onunkisi.

           

Anne karnında başlar mücadele, kırmızı kartlık tekmelerinize rağmen size uyarı mahiyetinde sarı kart dahi göstermez.

            Düştüğünüz onca ofsaytlara rağmen bayrak kaldırmaz size. Kasti hareketlerinize göz yumar her zaman. Faullerinizi hep hoş görür. Hayatın sert ve acımasız tekmelerinde hep o yanınızda bulunur. Kendi kalenize attığınız gollerin hüznünü hep o kapatır. Sakatlığınızda merheminiz olur kırılan kemiklerinizin. Alçısı olur ayrılıklarınızda sevdanızın. Gözünüzün yaşı olur da akmaz illa ki!

           

Okula başladığınız ilk gün o yanınızdadır bir kapı gibi. Hastalandığınızda size bir tas sıcak çorba nostaljisi yaşatan da o olur hep. Düştüğünüzde yara bandı olur kanayan yerinize. “Öpeyim de geçsin yavrum.” der canınızı acıtan yeri. Yavrusunu kaybettiğinde zari zari ağlayandır o, ciğeri deler figanı.

 

           

            Anne kahrınızı çekendir hem de büyük bir zevkle.

            Sizi koruyan bir aşıdır her türlü hastalıktan.

            Anne vazgeçilmezidir ömrümüzün; herkes gider o gitmez.

            Herkes satar, o satmaz sizi.

            Herkes kötüler o över sizi.

            Canından ötesinizdir ve bunu bal gibi de biliyorsunuzdur.

            Sakınır sizi elden, koklar sizi gülden, sever sizi kalpten.

            Bu bir aşk hikâyesidir, bir anneye ithaftır.

            Benim annem güzel annem, ellerinden ellerinden öpüyorum.

            Güzel yüreğinden öpüyorum.
            Şahsında dünyadaki bütün annelerin gününü kutluyorum.

 

Şampiyon annedir başkası değil.

            Şampiyonların şampiyonu hem!

            Gönüllerin şampiyonu…

             Açık ara, averajı fazla… Klâs farkı ile anne şefkati ile aşk belası ile…

Atılan bir gol kadar mutlu eder annemizin yanımızda olması bizleri. Alınan bir galibiyet kadar şad eder bizleri annemizin hayatımızda olması. En centilmeni ömrümüzün. En tekniği kalp sahamızın. Takımımızın kaptanı…

           

            Hatasız kul olmaz derler ya yalandır o söz.

            Hatasız kullar annelerdir.

            Ellerinden öpülesi anneler!

            Gününüz kutlu olsun.

( Gönüllerin Şampiyonu Annelerimiz başlıklı yazı GürhanGürses tarafından 13.05.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.