NOGAYTÜRK

Ramazan NARİN

[email protected]

 

 

 

    BANDIRMA KENT KONSEYİ KOMEDYASI

                                     ve

                               DİNAZORLAR...!

 

21.EYLÜL.2011  Günü Bandırma Barış Manço Kültür Merkezinde BANDIRMA KENT KONSEYİNİN 2. (evlere şenlik) genel kurulu yapıldı…

 

Bandırma Belediyesi, bilindiği gibi CHP li bir Belediye ve 2007 de genelgeyle kurulan, daha önce gayri resmi KENT MECLİSLERİ olarak konuşlanan sivil toplum örgütlerinin ağırlıkta olduğu alternatif meclisler, yasayla KENT KONSEY  i haline getirildiler.

 

AKP’nin yayınladığı genelgeyle ve sivil iradeye müdahil olunarak kurdurulan, bütçesi olmayan, delegasyonu bile doğru dürüst belirlenmeyen ve hiçbir YAPTIRIM GÜCÜ de bulunmayan KONSEY e ben ilgi göstermemiştim.

 

Bu defa, 21 Eylüldeki konseyin genel kuruluna katıldım ve DİVANDA da görev aldım. İktidardaki partinin yönetiminde olduğunu ve iktidar belediyesinin yan kuruluşu gibi oluşup çalıştığını bildiğim KONSEY in, Başkan adayları iktidarın önerisi dışında, Bandırmanın yerel meseleleri konusunda bir uzman gazeteci olarak gördüğüm ENGİN ARICAN ın da aday olmasıyla, demokratikleşme görüntüsü verince ;  ben de, CHP nin desteklediği Dr. Selim PANÇ’ın ve önceden kararlaştırdıkları kişilerin yürütmeyi kazanacaklarını bile bile, DEMOKRATİKLİĞE katkım olsun babında, YÜRÜTME KURULU Adayları arasına ismimi yazdırdım. Seçilmemiş olmamı, çok önemsemiyorum, çünkü o saatin öncesinde aklıma bile getirmediğim bir şeydi çünkü… CHP her ne kadar DEMOKRATİKLEŞME konusunda söylev şampiyonu olsa da, 40 yıldır biliyorum ki aralarına başkasını almazlar…Kongrede vekaletle oy kullandırılmaması bile, bir fecaattır ve genel kurulu gölgelemiştir.

 

Şimdi 4 yıllık KENT KONSEYİ icraat ve faaliyetleri hakkında, projeksiyonlarla verilen bilgilendirmeleri, dikkatle izledim ve gördüm ki ; BİR TANE DAHİ Bandırma Halkının adından beklediği bir icraat veya faaliyet yok. Olmamasını da normal karşıladım. Çünkü, maddi finansörlüğünü CHP yapıyor, CHP yer, CHP para veriyor zaten. Ama biri çıkıp bana desin ki Eyyy Ramazan NARİN, o kadınlarımızın yaptığı etkinlikler falan BANDIRMA’NIN bütün sorunlarını, halkın bütün beklentilerini karşılamıştır…Bandırma o etkinliklerle adını duyurmuş ve çağdaş görünüme kavuşmuştur…Diyemezler…Ah şu CHP ;  elitizm seçkincilik hastalığından ne zaman kurtulacak ve ne zaman HALKÇI olacak BİLMİYORUM.

 

Nasreddin Hocamı rahmetle anıyorum ; PARAYI VEREN DÜDÜĞÜ ÇALAR..! Konseyin çaldığı düdükte maalesef, şahsi egoların tatmini gibiydi. Bandırma’nın ana sorunlarından hiçbiri doğru dürüst gündeme alınmadığı gibi bir çözüm önerisi de üretilmemişti. Duyan varsa söylesin…KENT KONSEYİ Başkanı ve üyeleri yaptıklarını anlatırken BANDIRMANIN ve HALKININ şu ihtiyacını problemini projelendirip, Belediyeye, meclisine sunduk uygulamasını takip ettik falan dedi mi ? Demedi…

 

KENT KONSEYİ, önceden de CHP idi, şimdi de CHP oldu. CHP olsa iyi de…CHP li Belediyemizin Halkla İlişkiler ve Reklam Bürosu hüviyetini pekiştirdi.

 

Ben, bu anlamda KENT KONSEYİ görüntüsünü bir KOMEDYA bir ALDATMACA, bir kendi kendini tatmin organı olarak görüyorum. Yeni yönetimi de, bu komedyada görev alan artis ve aktivistleri olarak kutluyor ve rollerinde başarılar diliyorum.

 

 

KENT KONSEYİ ve BELEDİYE üzerine ertesi gün yağan YAĞMUR…!

 

Eski konsey, yeni konsey, belediye ve siyasiler dua etsinler ki YAĞMUR bir gün sonra yağdı. Eğer genel kurul 22 sinde yapılsaydı hepsi ve ben de tabii kültür merkezinde rehin kalacaktık. Çünkü YAĞMUR yarım saatte BANDIRMAYI teslim almış ve kültür merkezinin bulunduğu, güya alt yapısında 2 metrelik künklerin kullanıldığı alanda hayat felç olmuştu. Sadece oralar mı, Bandırmaya giriş çıkış karayolları, mahalleler ve yollar hepsini sel etkiledi, parkeler söküldü, yollar patladı, dükkanlara evlere sular girdi Bandırmaya TOKİ ve LEVENT sırtlarından gelen yağmur suları nedense DENİZE akamadı….!

 

Bu olaydan dolayı diyorum Eyyy KENT KONSEYİ…Sizlerin görevi yasalarla belirtilmiş olsa da, o belirtilenlerin içinde yaşadığınız kentin ana sorunlarına eğilmek yok muydu ? ALT YAPI bozuksa onunla ilgili öneri, karar, çözüm, proje yok muydu ?

 

Geçmiş Belediyeler de bu FELÇ ten ve rezaletten sorumludur elbette. Ama ben biraz da Belediye Mühendislerimizi yadırgadım…Eyyyy Mühendisler, dünyanın neresinde görülmüştür deniz kıyısındaki bir kentin sele maruz kaldığı ? Tsunami olsa tamam diyeceğim ama değil…İstanbul’ daki yedi tepeden akan sular denize düzenli olarak akıyor geçmişteki mimar ve mühendislerimiz de bunu 500 sene evvel kıtmışlar. Bandırmada öyle. Tepelerimiz var ve biz suyu deniza akıtamıyoruz, neden ? ŞEHİR PLANCILARI, ALT YAPICILAR siz ne işe yararsınız arkadaş ? KENT KONSEYİNİ komedya yapan bir delil oldu bu rezalet…

 

Yoksa KENT KONSEYİ, kentte yaşayan partili 3-5 kişinin branşlarındaki, mesleklerindeki başarılarını, REKLAM için mi kurulmuştur ? Nedir o rezalet ?

 

İşbu KENT KONSEYİ ile ilgili geniş değerlendirmemi yazacam daha belki SERİ BİLE olabilir…

 

                DİNAZORLAR SHOW…

 

Kentimizdeki internet medyasının önemli ismi, en çok okunan ve izlenen ismi BANDIRMA HABER, bu genel kurulu bir DİNAZOR SHOW a benzetmiş…Haksız da değil ama ekleyeceklerim var bu tespite…

 

Sayın Cemal ÖZTAYLAN, kendisinin de bizzat ve sık sık belirttiği gibi 3 dönem milletvekilimiz, bir dönem Belediye Başkanımız, bir dönem İGM üyemiz, gelecek yerel seçimde de kendisinin belirttiği gibi tekrardan ikinci dönem belediye başkan adayımız….Yani Bandırmanın yetiştirdiği alternatifsiz bir siyasetçimiz. İşbu uzun yıllardaki değişmezliği noktasında BANDIRMA HABER <DİNAZOR> benzetmesini yapmış olabilir…

 

Sayın Belediye Başkanımız Sedat PEKEL’de Cemal ÖZTAYLAN’a yakın bir sicile sahip…Sosyal hayatına MUHASEBECİ olarak giren sayın PEKEL’de siyasetin getirilerini yaşamış hep ve yaşamaya da devam ediyor ve alternatifsiz…O’nun da söyledikleri içinde doğrular vardı yanlışlar vardı ama kaynadı…

 

KENT KONSEYİ nin genel kurulunda ikisi de SHOW yaptılar. Onların şahsi kavgaları, ertesi gün felç olacak Bandırmanın habercisi gibiydi…Ama izleyenler yarın gelecek felç yerine işbu showu izlemeyi ve alkışlamayı uygun buldular. Milletvekilimizi alkışlamak adına salona giren 40-50 kişilik taraftar grubu Sedat PEKEL konuşurken dışarı çıktılar, Sedat PEKEL taraftarları da aynen mukabele ettiler…  Aslında bu toplantı, bir tv de pekala reyting rekoru kırabilecek bir SHOW programı olabilirdi bu görüntüsüyle…

 

Sayın Cemal ÖZTAYLAN ; benden 3 yaş büyük olsa da, aynı dönemin insanıyız ve öğrencilik yıllarımızdan itibaren bir sosyal ilişkimiz var. Sıfatları münasebetiyle de, Bandırma’nın bütün sorunlarına hakim olması gerekir ve bence hakim. Bandırma’nın 40 yıl öncesini de biliyor, 10 yıl sonrasını da zorlasa kendini rahatça bilebilecek bir zeka düzeyinde arkadaşımız. Üstelik genel iktidarın temsilcisi. Söylediklerinin içinde o kadar çok doğru şeyler de vardı ki, tarafların SHOW ısrarı (mimikler) yüzünden, bunlar kaynadı gitti. EDİNCİK konusu mesela…İlçe yapılırsa ne olur ? Mahalle yapılırsa ne olur ? Sayın Cemal ÖZTAYLAN, sizden seçmen milletinin bir ferdi olarak ricamdır, iktidar gücünüzü ve birikiminize böylesi showlara kurban edip, DİNAZOR olacağınıza, lütfen Bandırmanın BABAYİĞİTİ olunuz…

 

Geniş değerlendirmemde değineceğim bir diğer atlanan DOĞRU da, Bandırmalı CHP Milletvekilimiz Av. NAMIK HAVUTÇA’nın dediklerinde vardı. Yeni çıkan BÜYÜKŞEHİR Yasası ve uygulamasına göre, BANDIRMA’nın İL olması konusu artık hayal olmuştur…!

 

AKSAKAL BELDE DEĞİL Mİ ve NEDEN YOKTU?

 

Ama burada, o günkü bir eksiği hemen hatırlatmadan da geçemeyeceğim. Eyyy KENT KONSEYİ Toplantısını düzenleyen eski yönetim, eyy yeni yönetim ve eyy Belediyemiz ve eyy o gün AKSAKAL adını ağzına adına almayan siyasilerimiz…

 

AKSAKAL….Bandırmanın beldesi değil mi ? AKSAKAL’ın sorunu veya sorunlara katkısı olamaz mıydı ? Neden AKSAKAL Belediye Başkanımız ve Aksakal MHP belde delegesi çağrılmamıştı oraya ve neden temsilcileri yoktu ? Çağrıldığı halde gelmediyseler de, bu konudaki karanlık aydınlatılmalıdır diye düşünüyorum. Ve  MHP li Belediye olduğu için mi yoksa…! Sorusunu mecburen soruyorum. KENT KONSEYİ oluşumları, yerel iktidarın salt inisiyatifiyle ve özel birim ve özel kurum değildir, olmamalı… Ayıp olmuştur, ayıp edilmiştir…KONSEYİN Delegasyonu MHP İlçe örgütünün başkanı veya temsilcisinin de, orada kürsüye çıkıp bunu dillendirmemesi apayrı bir ayıp ve eksiklik olmuştur.  Birilerinin buna cevap vermesini arzu ediyorum… <nogaytürk>

 

 


( Bandırma Kent Konseyi Komedyası Ve Dinazorlar... başlıklı yazı NOGAYTÜRK tarafından 26.09.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.