Bu sabah işe gitmek için kalktım, camdan denize baktım, güneş ışıl ışıl parlıyordu, camı açtım derin derin nefes aldım ( fabrikanın kirlettiği hava ne kadar temizse) ciğerlerimi temiz olduğunu düşündüğüm hava ile doldurdum… Pozitif enerji ile kuşattım kendimi, giyindim, evden çıktım ve durağa doğru yürümeye başladım  …  etraf cıvıl cıvıl okula giden çocuk sesleri ile çınlıyordu…
 
Durağa doğru yaklaştığımda birde ne göreyim…Çöp konteynırına  yada yanına atılmış çöp poşetlerini gece köpekler parçalamış ve bütün çöpler yerlere yayılmış… Aman Allahım o kadar çirkin ve o kadar mide bulandırıcı bir görüntü anlatamam size… Çocuk bezleri, kadın pedleri, ev ve mutfaktan atılan çöplerden ne ararsanız hepsi yola yayılmış vaziyette…Sabah kalkıp aldığım tüm pozitif enerji birdenbire negatif bir enerjiye döndü…
 
 O an sokaktaki çocukları düşündüm …  Gözümüz gibi baktığımız, mikrop kapmasın diye her değdiği yerden sakınıp ellerini sildiğimiz yavrularımız ,oralara  ayaklarımızla basıp evimizin kapısına kadar getirdiğimiz bu mikroplardan  ne kadar etkileniyordu acaba… ? Görüntü kirliliği dersen hakeza o hepsinden kötüydü…
 
Ben her zaman evimin içinden önce dış görünüşüne önem veririm, perdeleri düzgün çekmeye özen gösterir, kapımın önünün temiz olmasını isterim. Balkonlarda çiçeği de   çok severim, onlar renk renk açtığında bende mutlu olurum…
 
Öncelikle temizlik işine mutfağımızdan çöpü ağzı bağlı çöp poşetlerine atıp ağzı kapalı kovalarla kapımızın önüne koyarak başlamalıyız. Bu zaten toplu oturulan konutlarda kuraldır ve bu kurala uymalıyız.
 
Atalarımız insanlarımızın  temizliği kapısının önünden belli olur demişler, kadınların temizliği mutfağından ve tuvaletlerden, lavabolardan belli olurmuş, öyleyse mutfağımızı evimizi temiz tutmak adına çöplerimizi atarken neden dikkat etmiyoruz.,. Çöpleri ağzı kapalı poşetler kovalarla koyduktan sonra, attığımız bu poşetleri konteynır içine atıp kapağını kapatmaya özen göstermeliyiz, yoksa evimizi temizliyoruz sanarak her türlü kirlenmeye sebep oluruz…
 
Çevremizi temiz tutmadığımız zaman, apartmanımız buna bağlı olarak etrafımız, evimiz temiz olmayacaktır. Sonucunda da çocuklarımızın ve bizlerin sağlığı  tehlikeye girecektir…
 
İstersek en lüks semtte oturalım, asla lükslüğü, güzelliği kalmayacaktır. Tabi bu tek taraflı değildir belediyenin de buna çok özen göstermesi gerekiyor. El birliği ederek evimizi, semtimizi, şehrimizi  temiz tutmalı, böylelikle geleceğimiz olan çocuklarımıza  sağlıklı, temiz,  pırıl  pırıl  bir dünya  bırakmalıyız…
 

Peygamber efendimizin ’Temizlik imandandır ,, hadis –i şerifine uyarak her türlü temizliğimize dikkat edelim, öyle bir nesil yetiştirelim, dünyamızı yaşanabilir bir dünya olarak gelecek nesillere bırakalım dileklerimle hoş kalın, hoşçakalın…

                                                                                          

 

( Temizlik İmandandır başlıklı yazı SakineBAHADIR tarafından 26.11.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.