“Gecelerine sahip olamayanlar sevemezler.”(BİZ İNSANLAR,s.218)

“Verem mi?Razıyım.Kanser mi?Ona da razıyım.Tek etrafımda herkesi ahlak veremine,seciye kanserine tutulmuş görmeyeyim.”(BİZ İNSANLAR,s.236)

“İdeal buhranı nedir?Aşk buhranıdır,sevmek kabiliyetsizliğidir.”(BİZ İNSANLAR,s.285)

“Ebedilik…Bu,benim gözlerimin altında senin bakışındır.”(MATMAZEL NORALİYANIN KOLTUĞU,s.119)

“Deli ol,aşık olma…Delilik,şüphesiz aptallıktan iyidir.Delilik var olmuş bir zekanın yok oluşudur;aptallık,var olmamış bir zekanın var olmamağa devam edişidir.”( MATMAZEL NORALİYANIN KOLTUĞU,s.120)

“Tarihi beşeri dolduran bütün muharebeler,benliğini öldürmesini bilmeyen insanın bir gaye uğrunda ölmesini öğrenmesi için Cenabıhakkın ona verdiği kanlı derslere benzer.”( MATMAZEL NORALİYANIN KOLTUĞU,s.251)

“Tahsil denilen şey,hayatımızda on beş seneden fazla süren bir hastalıktır ve mektepten kaçmaktan başka ilacı yoktur.”(YALNIZIZ,s.50)

“Müfredat programlarının ezici yükü altında bunalan şimdiki mekteplerde her çocuğun ayrı ihtiyaç ve istidadı hesaba katılamaz.Talebe derse çalışmaktan ve imtihana hazırlanmaktan şahsi araştırmalara da vakit ve enerji bulamıyor.Halis kültürü de meslek bilgisini de bu şahsi araştırmalar verir.”(YALNIZIZ,s.53)

“Ümitsiz bir aşkın panzehiri nefrettir.”(YALNIZIZ,s.68)

“İnsanın en kolay aldatabildiği budala kendi kendisidir.(YALNIZIZ,s.116)

“Tecrübeden sonraki idrak evvelkinden çok daha pahalıdır.”(YALNIZIZ,s.153)
 
 
 
Hazırlayan:Dursun Tiftik

( Peyami Safa’nın Romanlarından İnciler-2 başlıklı yazı DursunTİFTİK tarafından 17.10.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.