Gerek Ahirde Gerek Dünya Zamanda

Amacla sonuc arasidir dag bayir dere tepe düz yaz güz…güvercin ucurdugun iklim ve mevsimler göcürdügün dünya hayatini katar kervan ederek, suyu samanla karistirmanin kerpic kerpic üstüne konulan SÜR SAVRUM HARMANLARIYLA ora seniiiin, bura benim yollari izleri duraklari damlari ve duvarlarina yüklenip yaslanan; ve son kehte dermaan derman diye ucun kuslara göcen zamana giden ömre tükenen vadeye; aslinda dogarken insanin kendine duydugu hasretin dünyaya gelisi sirasinda fisildanip müjdelenen seylerdi HAYAT SERÜVENINDE kisinin kendini buldugu…

Yasamanin ne denli kaliteli olup olmadigiysa, geze göre aski sevgiyi zamani ve insanligi birbirine baglayan iz ve yol sürümleri boyunca, haram ziyan etmeksizin ve sürü bagisikligina ahut takma kafaliligin esaret harcina kul kurban etmeksizin, etkin yetkin ve bilgin iradeyle hayatin dolanip döndügü cagdasliga göre her liyakatli müdahalesi kendisiyle özdes ve özgürlüge denk akla fikre resit vicdana ve sorumluluga cesurca; tüm yasadiklariylamutlu memnun samimi ictenlikle ve  barisik; degisim dönüsümleri kendinden duyarli ve kaynakli ; ölünceye kadarÖZGÜVEN  istikrari hic degismeyen hazza ve doyuma yetistirip ileterek kendini insan…SALACA GÜNLERINE giderken de dünya güzeli herseye takdir ve tesekkür etmenin dünya hayatiyla ilgili SONUCUNA varabilmeli insan…

Cünkü ne kusursuzdur ne mükemmel ne de hic bir eksigi olmamaya tastamamdir insan. Tanrisal yüceligi bu yüzden arar cirpinir ve cagirir, cünkü hep bir eksigine yasamanin insancasidir ziyaret sirasinda burasi dünya orasi sonsuz kainat hesabiyla, bir kaybolur bir görünür ve göründügü her güzellikte saniyeleri sonsuzluga fdenk getirerek cezbeden konar göcerligi amacla sonuc arasinda bazan durmaksizin sarkaclarinda bazan karanliga yol gösteren ciralarda bazan da ciktikca derilere inen kaypinca kuyularda  görünen ve gösteren aynalardan topraga düsen cemreyi, suya düsen ay ve  yildizlara bakinir.

Cayda dem gözümde nem icerimde kül desip sanciyan yangin aklimda estigin bagrimda kanadigin ömründe hasretligini tütüyorsun gözümde

Ki…amacla sonuc arasinda hic sasmadan gerek keder gerekse neseden kaynakli ilerleyip giden ne varsa, yasadiklarinin anafikri ve amactan sonuca giden hayat hikayesidir insanin.

Seyfi Karaca……Subat / 24

( Gerek Ahirde Gerek Dünya Zamanda başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 27.02.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.