Sadece  eski bayramların mı tadı tuzu kalmadı,eski dostlukların,eski arkadaşlıkların,eski komşulukların ve eski çarşı pazarların...

Çocukluğumuzda can atardık babalarımızın bizi pazara götürmesi ve ordan üst baş alıvermesi için,tarih işte,bir zamanlar gitmek için can attığımız o yerler,şimdilerde can çekişip kan ağlıyor....

-Onlar buraya gelse de  göstersek şu hali,diyor,bir satıcı, malum seçim yarışına girmiş siyasi liderleri kastederek.
-Onların buraya yolu düşmez,düşse de üç dakikayı geçmez,diyor diğer satıcı sabahtan beri siftah yapamamanın verdiği  hüzün ve endişeyle.

"Gel kardeşim,iki alana bir bedava."
"Kimse mağdur olmasın,herkesin yüzü gülsün,üç alana bir bedava."
"Alsan da almasan da gel abim,bir çayımızı iç!"
"Aramızda üç beş kuruşun lafı olur ya,ne sen fakir olursun ne ben zengin olurum, verdim gitti."diyerek pazar atmosferini  canlandıran,avazı çıkana kadar bağırıp müşterilerin dikkatini çekerek kesesini dolduran satıcılar yok artık pazarlarda,herşey ateş pahasına...

Alan da mutsuz satan da.
Alan da umutsuz satan da bu gidişatlardan.
Alanın pişmanlığı satanınsa kararsızlığı..
Şimdiye kadar et ile tırnak gibiydiler oysa,ne oldu onları böylesine birbirlerine düşüren?

Pazarlar hem ticaretin kalbidir hem de sosyalleşmenin kaynağıdır,inşallah,tez zamanda  eski heyecanına kavuşması dileğiyle...

( Ateş Pahası başlıklı yazı berberce tarafından 24.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.