OĞUZ ALP  PAKÖZ’ÜN  ARDINDAN

 

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 28 Şubat 2023

…………………………………………..

 

 

Uzman Doktor-Yazar, kültür sanat ve  edebiyatımızın emekçilerinden olan  Oğuz Alp Paköz’ü   kaybettik. Gaziantep’te kısaltılmış adı GASED olan,  benim de kurucusu olduğum, Kültür Sanat ve  Edebiyatçılar derneğinin bir etkinliğinde Tamer Abuşoğlu’nun vesilesi ile tanışmıştık. Mütevazı ve saygın bir duruşu vardı. 21 yıldır yayımlamış olduğu ALKIŞ Dergisinin şimdi elimde, 126. Sayısı var. Kendisi ile zaman zaman telefon görüşmesi yapardık. Derginin bütün sayılarından ev adresime gönderirdi. Dergiye şiir göndermesem de, bir yerlerden alıp, bazı sayılarda bir şiirimi yayımlardı. Başta Sivas olmak  üzere  kendisi ile Kültür_Sanat ve Edebiyat etkinliklerinde buluşur sohbet ederdik. Yazarımızın şimdi aşağıya resmini ve öz geçmişinden kısa bir kesit alıyorum.

OĞUZ ALP PAKÖZ

       Yazar Oğuz Alp Paköz, 11 Ocak 1947, Kahramanmaraş doğumlu. Tam adı olan Oğuz Alp Paköz imzasını da kullandı. Kahramanmaraş İstiklal İlkokulu (1960), Kahramanmaraş Lisesi (1966), İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi 1974 mezunu. 1984 yılına kadar Adana’da tıbbi klinik kimya işi ile uğraştı ve Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesinde görev yaptı. 1984 yılından itibaren Kahramanmaraş’ta, sahibi olduğu tıbbi tahlil laboratuarını işletti.

İlk makalesi, 1976 yılında, Kahraman Kent gazetesinin “Çağşah” köşesinde yayımlandı. Sonraki yıllarda denemeleri ve diğer türlerde yazıları Kahramanmaraş’ta; Aksu, Kahraman Kent, Yorum, Doğuş gazeteleri ile Madalyalı Tek Şehir ve yönettiği Alkış dergisinde; ayrıca Milad gazetesi (Adıyaman) ve Türk Yurdu dergisinde (Ankara) yayımlandı. Kahramanmaraş’ta yayın yapan Esko FM radyosu ile Birlik TV ve Yunus TV’de kültür sanat programları hazırlayıp sundu. 1997 yılında Türk Tabipler Birliği Behçet Aysan Anlatı Özendirme Ödülünü aldı. Kahramanmaraş Kültür Sanat Evi üyesidi.      O’nu 6 Şubat 2023 günü Kahramanmaraşta olan depremde kaybettik. ALKIŞ Dergisinin yazarları, Şairleri ve Okurları, hepimiz öksüz kaldık. Işıklar içinde uyusun, mekanı cennet olsun. O, kültür, sanat ve edebiyatımıza katkıları ile yaşayacaktır.

 

 

( Oğuz Alp Paközün Ardından başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 28.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.