6 ŞUBAT 2023 DEPREMİNİN ARDINDAN

 

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep  Güneş Gazetesi 21 Şubat 2023

 

      Saygı değer okurlarım “Görelim Mevlam neyler, eylerse güzel eyler” diyerek, biz böyle düşünürken, bazen de hiç güzel eylemiyor. Ortalığı kel alinin bağına benzetiyor.

         7 Şubat 2023 güne Ankara’da Gaziantepliler Derneğinde, Gaziantep’e, Gazilik Ünvanı’nın verilişinin 102. Yılı kutlanacaktı. Gaziantep Valisi Davut Gül, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Gazi Kültür A.Ş. nin kurucusu ve Genel Müdürü Prof. Dr. Halil İbrahim Yakar, ve Gaziantep kent Konseyi Başkanı  Dr. Samet Bayrak, müzikli kokteyl ile kutlayacaklardı. Ben de  çocukluk arkadaşım ve başkan yardımcısı Mehmet Şevket İspir ile  aralarında olmayı  düşünürken, eylerse güzel eyler dediğimiz Mevlam, karşımıza  6 Şubat 2023 Depremini çıkardı.  Gaziantep’te  evimde korkunç deprem ile karşı karşıya kaldım. Allah bir daha göstermesin.

       Saat 04.30 sıralarında uykuda uyurken son hızı ile bizi yatakta havaya zıplatmaya başları. Eşimin tekbir ve şahadet sesleri ile uyandım. Yerimden kalkmadan durmasını bekledim. Bittiğini sanarak saat 13.30 sıralarında bilgisayarımı önüme alırken şiddetli bir şekilde yeniden sallanmaya başladık. Yine eşim şahadet getiriyor, yeter Allah’ım diye bağırıyor.  Koridorda duvara tutunmakla yetindik. Apartmanda açık çıplak herkes dışarıya koştu. Dışarıda bir yağmur var ki, sicim gibi indiriyor. Acıt çıplak  dışarıya koşan insanlar nereye sığınsınlar? Aman Allah’ım bu ne felaket. Güya deprem durdu sanıyorduk. Fakat, vakitli vakitsiz sallanma devam  etti. Ülke genelinde 11 ilimizi etkisi altına alan depremde 36.187 ölü var. 216.347 yaralı. 84.726 bina acil yıkılacak. Yer ile bir  olan Nurdağı İlçemiz, Pazarcık, Hatay, Kahramanmaraş, içler acısı. İnanın piskolojim bozuldu.  Her an deprem olacak sanıyorum. Birisi evimde masayı oynatsa, içimi korku sarıyor. Titremeye başlıyorum. Azıcık uykuya dalsam, korkulu rüyalar görüyorum. Deprem oluyor sanıyorum.

         Şu acı ve üzüntü  verici tabloya bakınız.  Bakanlık, yapılan hasar tespit çalışmalarında 481 bin 865 binada yer alan 2 milyon 196 bin 88 bağımsız birimde incelemede bulundu. Yürütülen çalışmalar kapsamında 61 bin 722 binada yer alan 263 bin 800 bağımsız birimin acil yıkılması gereken, ağır hasarlı ve yıkık olduğu belirlendi. Sallanma hala zaman zaman devam etmektedir. Yıkılan bir çok binalar demir ve çimento eksikliğinden olduğu söylenmektedir. Bu binaları yapan mimar-mühendis-müteahhitler utansınlar. Onlarda Allah korkusu olsa böyle yapmazlar. Devlet baba onların yakasını bırakmamalı, cezalarını çekmeliler diyorum.

             Bu şartlar karşısında Allahtan başka bir sığınağımız yoktur. Ancak, diyorum ki,  Ya Rabbim,  bir daha böyle bir felaketi, hiç bir yerde, hiç bir kimseye göstermeyesin.

( 6 Şubat 2023 Depreminin Ardından başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 20.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.