KAZIM ÖZTÜRK

ÖZTÜRKÇE

[email protected] 

[email protected]  

[email protected]

semazen.net         

 TÜRKİYE TEK YÜREK OLDU!

 

 Ne zaman ülkemiz darda kalsa, ne zaman sıkıntıya girse… “ama”sız, “fakat”sız, “şartsız” olarak hiçbir ön yargıya girmeden, elsiz ayaksız hemen yardıma koşuyor. Yeter ki ülkemde kimsenin ayağına diken batmasın, yeter ki ülkem ihya olsun, yeter ki sanayinin çarkları dönsün, yeter ki huzur ve güven içinde olalım… anlayışı hakim.

Bu, öyle bir anlayış ki tarihteki savaşlara baktığımız zaman açık ve net olarak görürüz destek olmayı, yanında yer almayı, eli taşın altına koymayı. Bu duygu; “Müslümanlar ancak kardeştir” anlayışından gelir. “Müminler bir binanın taşları gibidir” ilahi fermanı bizleri bir arada tutar. Bu şuur çimento gibi bizi biribimize yapıştırır bir harç gibi.

Bu fedakârlığı, vefakârlığı, diğergâmlığı en yakın zamanda ve hafızalarımızdan çıkmayan 15 Temmuz’da yaşadık. Depremdezedelere destek olmak için ondan kat be kat daha fazla özverili çalışıldı. Millet bilincinin, Ümmet mantığının özünde bu hassasiyet yatar. Bunu ilimle izah edemezsiniz. Bunu akıl çözemez. Bu duygular ancak yaşanmakla mümkündür. Hamdolsun ki böyle bir duyguya sahibiz. Şükürler olsun ki Müslümanız.

Çarşamba günü saat 20.00’dan itibaren bütün Radyo ve televizyonlar ortak yayına girdiler. Hepsinin amacı tekti. Hepsi tek yürek olmuştu. Zaten programın adı da; “TEK YÜREK” idi. Hakikaten Türkiye tek yürek oldu. Sadece yurt içinden değil, yurt dışından da yardım yağdı. Her zaman yağmur yağmaz, bazen de yardım yağar. Bu akşam da öyle oldu. Millet birbiriyle yarışa girdi sanki. “İyilikte yarışın” ilkesi tecelli ediyordu. Aslına bakarsanız Kur’anın bütün ayetleri tecelli ediyor.

Akla hayale gelmedik meblağlar geliyordu. Asıl bendenizi duygulandıran ve gözyaşına boğan hadise; küçücük çocukların kumbaralarında biriktirdiği harçlıkları depremzedelere ulaştırmak için çabalamalarıydı. Dahası vardı Umreye gitmek için biriktirdiği parasını olduğu gibi depremzedelere bağışlayan hacı amcanın o asil davranışıydı. Allah neye kadir değil deriz değil mi? İşte bu bir kez daha kendini gösterdi. Hacı amca, Umre parasını bağışlayınca, bir hac ve umre şirketi bu hacı amcayı parasız umreye götürmeye söz verdi. Hikmetinden sual olunmaz dediğimiz her halde bu olsa gerek.

Bu ortak yardım kampanya programı şunu gösterdi ki kim veya kimler bu cennet vatanı yıkmak, ilerlemesinin önüne engel koymak, ayağa kalkmasına mani olmak, dış güçlerle birlikte hareket edip, onlara selam çakıp, darbe yaptırma sevdasına girenler varsa hepsine elimizin tersiyle Osmanlı tokatı vurmaktı. Nitekim öyle de oldu. 

Sert rüzgâr nereden eserse essin, boralar, fırtınalar nasıl ve ne şekilde olursa olsun Türk Milleti tüm olumsuzluklarda kaya gidi set oluşturmakta, yıkıcılığa, kardeş düşmanlığına, barışı baltalayacak, birliğimizi bozacak davranışlara izin vermeyecektir.

Eli öpülesi insanlarımız, başımızın tacı gençlerimiz, Fatih’ler doğuran kadınlarımız var hamdolsun. Hala; Kara Fatma’larımız, Nene Hatun’larımız, Şerife Bacılarımız, Sütçü İmamlarımız, Şahin Bey’lerimiz… eksik değil bu cennet diyarda!   

Yediği ekmeğin, içtiği suyun, faydalandığı nimetlerin hakkını veren çok yiğit ve fedakâr insanımız bu vatanda. Vatanın kalkınması için aklını ve alnını terleten, gecesini gündüzüne katan, vefadan asla taviz vermeyen gönül ehli milletin mensuplarıyız. Ne mutlu.   

 

( Türkiye Tek Yürek Oldu! başlıklı yazı Öztürkçe tarafından 16.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.