Günlerden Deprem Ayazı Körkıyamet Zemheri 4

Deniz Feneri gibi asrın soygununa nasıl ki medyatik algı yönetimli ajitasyon duygu sömürüsü ve fırsat ganimetçisi istismarcılığın Bop tezgahında toplanan ; her dişten tırnaktan artırılarak yoksulluğa bindiren birikimin haydut haramilik güç ve gösterişine harcandığı gibi; Pekaka -Fethulmetal gillerle birlikte sanatçı açılımlarıyla Türkiye’ nin yağma talan rant yıkımının imarını yapılandırdığına benzeri; aynı yolun kalan kısmı devamına toplumun sorgulamasını tepkisini aklını ilgisini duyarlılığını mafyatik pilan program kanallarınca ve dizilerin magazin poz u ve caka satımı furyasında ayarlı kurulu ortamı en münasip kıvama uyuşturmaya küçültüp kuraklaştırarak ; her balına buyruk keyfiyete özelleşmiş toplumsal hayatı nereye nasıl ve hangi felaket büyüklüğünde dilerse oraya yıkıp yuvarlayan etkin uyuşturucu etkisinden güvendiği şöhretli şöhretsiz isimler sayesinde -daha önce toplanan deprem vergilerinin hangi akibete uğradığına işaret tutan - dosyası yüzyılın en büyük soygunu olarak ortada duran Deniz Feneri örneği ; olası her türlü çar çura uyarıcı kılavuz olarak en güncel gündeme rehberlik etmekte sanki…

 

Devlet yükümlülüğünü yetkisini ve otoritesini rastgele her yerden yoldan fırsattan hortlayıp fışkıran her başına buyruk sivilleşmeye özelleştirirse, sorgulanmasını irdelenmesini denetimini kontrolünü ve hesaba çekilmesi gereken tüm yalan yanlış ve talanlarını soyut şekilci istismar maskelemeleriyle yönettiği algılara uygun ayar kıvamına getirdiği toplumsal çöküş ve bozuluşlara yedirerek - asıl kırılma kuşaklı fay hattının köyden kente göçüşlerle başladığı ve asıl yıkım felaketinin popüler medya magazinciliği afyonlamalarıyla depremsel tufanın boy verip kök saldığı bağımlı güdük ve güdümlülüğü yapılandıran çürümüş kokuşmuşlukla - perdeleyip , öncesinden yenilerinin aynısına devamlılığı sağlama alıp pekiştirmek içindir .

 

Önceliği hiç bir zaman insan ve insanlık değerleri olmayan; rant ganimetine düşkünlükte bütün kişilik kimya ve karakter bozukluğunu her şeyden çok fazlasıyla önemseyip görgüsüzlüğün gösterişin markası reklamı pazarlamacılığı olarak öne çıkaran hamasetle keşkelerle ahlarla eyvahlarla lakırdı çevirip toplumsal avanaklık yozuntusu avlamanın Bop marifetinden hünerli icattır.

 

Ormanların yanmasına, ekonomik iflasa, gıdaya, güvenliğe, eğitime, barınmaya, ulaşıma ve iletişime el koyan soyguncu vurguncu haydut haramiliğin bütün dayatmacı zorbalığına ilgisiz duyarsız kalan ; ve bütün toplumsal değerlerinden caymış bıkmış yılmış yenilmiş ve yanılmışlığı esir alanların güdümlü bağımlılığı özenerek yapıp yönettiği acı korku cehalet bilinmezlik karanlık sefalet ve felaketler toz dumanında fırsat ganimetçiliğünin bütün haydut haramileri devreye girerek vitrine konmuş uygun ortam ayarlayan araç gereçler sayesinde tüketim piyasası zincirleşmrlerine patron tanrıcılık ederler.

 

Her bakımdan piyasa patron tanrılarının kurguladığı gösterişe güce ve görgüsüzlüğe tapınıp adanarak düzen icat edilen düzen ayarda, kendine toplumuna ve dünyasına tıkanmış kalmış duyarsız ilgisizliğin müşterisi kul kurban kalabalıklar, iradesi idrakı elinden alınarak damaar damar kokuşmuş çürümüşlüğün tüketim ve gösteriş bağımlılığına muhtaç ve mahrum ibütün sağ yerleri ölür, sağlam halleri de oraya topyekün hükmeden vurguncu soyguncu haydut haramiliğin kendilerini asla yanılmaz sorgulanamaz yargılanamaz seçkin imtiyazlı ve keyfiyet yetkisinde kutsadığı her felaketi bir büyüğüyle korkutup sindirerek yaşadığından hiç bir akıl fikir deneyim gözlem ihtiyat tedbir ilim bilim beceri hüner tedarik çıkarmayan; ve sorunlarının üstesinden gelebilme birikimleri edinmeyen ; felaketleriyle yerleşik yaşamayı alışmış kanıksamış koşulsuz itaatliliğin birbirinden özenip imrendiği bop çarşı pazarında ve raf ürünleşmesinde saplantılı ve hastalıklı sorunlarıyla dolaşır didişir ve dönüşür tek tip model insan ve hayat.

 

Kuvvetle inanıp güvendiği akla fikre sorumluluğa hukuka hakka adalete özgürlüğe üretime paylaşmaya dayalı ilim bilim yol yordamları değil; erişimi uğruna her türlü yolsuzluğu kanunsuzluğu kepazeliği cehaleti kültürsüzlüğü ayrışmayı nefreti kopukluğu karanlığı korkuyu ve gösterişi keyfiyet hükümranlığının bulunmaz ve benzersiz servet kaynağı bilerek; uğrattığı bütün yağma yıkım hasar zarar ziyan sefalet felaket yoksulluk gericilik yozlaşmalarının suçunu sabıkasını göstermelik ahkam kesme -allem kalkem kata kulle -manevralarıyla kendini hesaba çekilmez kutsallıkta eşsiz rakipsiz muhalifsiz seçeneksiz vazgeçilmez her yanlışı doğruyla eşitlenenden kılıp , mafya medya tarikat tefeci aracı gammaz holding banka borsa gibi haydut harami bütün ortak çıkar gürühuyla beraber birdahaki alışılmış kanıksanmış toplumsal yıkılışların sorgusuz sualsiz ganimetine çökme derdi davasına tarih sıfırlayan takvimlerle meşgul olmakta böyle ve böylesine Bop….

„Bana hele bilmem şu kadar saray villa saltanatı verin sizi hiç aklınız hayalinizin tahmin bile edemeyeceği geleceğe uçurayım „ derken ederken… demek ki burasıymış ve böyleymiş hakkaten, herkes herşey tepe takla darmadağılarak uçtu gitti kaçak ve çarpık yapılaşmalı rant talan vurgun kuru ve kurak kıyamet benzeri gürültülerine.

 

 

Böylece kendisini hep her durumda haklı her ne bozukluk varsa bir başkası suçlu sorumlu ayak oyunları numarası da iyiden iyiye kusuntu tetikledi , eskidi bayatladı artık.

Yerden göğe uygunsuz kanunsuz hukuksuz gece kondu binalaşmasını sivriltilerek kaçak yapılaşmalı beton yığınlaşmasıyla yasal kalıcı meşru doğal olağan hale getirip, üzerinden yağma yıkım ve talan ekonomisinin ganimet servet ve geçim kaynağını sağlayan çürük,dayanksız ve çoktan enkaz temelsizlikte soyan sömürenlerin keyfi ihtiyacına göre tüm değerlerinden vazgeçip, haydut haramilerin buyurduğu ve beklediği toplumsal bozulmuşluğun söktüğü kopardığı ya da sürüklediği dayatmalara hiç bir dayanıklı direnci ve bağışıklığı kalmaksızın devrilip düşerek çırpındıran tüketim bağımlılığı kuşatılmışlığı ve çıldırmışlığından bir daha kolay kolay kendini bulup çıkaramaz insan .

 

Doğruluğunu , sağlayan kaynakları , ortak değerlerini ve koordinatlarını yitirmiş kaybetmiş her yıkım yağma bozgunlarından sonraya bilinmezler belirsizi kaygı karğaşa karamsarlık korku ve sefaletin sisli dumanlı gerilim bunalımlarını yükleyip bindirici yerleşik ve yaygın getirerek, her yıkım ve karğaşadan kendine uygun fırsat çıkarcılığı ve rant devran mülklüğü kundaklayıp kotararak devlet toplum ve ülkenin bütün kurum birim imkan ve kaynaklarının üstüne çöküp çöreklenen ; gelir dağılımı eşitsizliği dengesizliği ve ölçeğini sürünen yoksul kalabalıklar kulluk köleliğine bankalayıp borsalamanın esaret ve haciz zincirinde herşeyin kaderini yüksek kazanç esasına bağlayıp ; serbest piyasa hırs yarış sevk tayin ve nabız yoklayışlarııyla belirleyen altın kafeslere özel parıltılı konforlu gösterişli dekorların boğduğu hayat gerçekliğinden güç zehirlenmesine sür sefalarla dekorlanırken; bütün gün boyu hükmettiği herşeyin üstün tanrısal gücü kudretiyle herkese serbestçe ve sorgusuzca kızıp köpüren bağırtılarda kundaklayıp kovaladığı toplumsal enkazı eleştirenlere dahi tahammülü olmayan yarınsızlığı tetikler toplar biriktirir Bop.

 

Çünkü aynı anda her yerde olmak isteyen hırs yarış telaş hektik sitres gerilim bunalımlar; huzurunu dirliğini yolunu sakinliğini mutluluğunu ve tüm insanlık yaşam pusulasını yitirrip şaşırarak hiç kimsenin hiç bir yere varamayacağı ve kayda değerlilikte bulunamayacağı gibi; olduğu durduğu ve bulunduğu karmakarışıklıkta en can yakıcı yıkıcı depremsellerin ezik bozuk param parçalanmalarıyla cebelleşip derdi belası hiç bitmeyenlerle durmaksızın boğuşarak can çekişir insan. Tamir islah tedavi yapilandirma yahut onarmalarla birlikte,  saglam güvenilir gerçekçi ve inanilir güvenilir bütün iyileşmeleri önceleyen imar -mamur olmaya dönük saglam ve kalici temelli gelisme büyüme ve kalkınmaksa, ` itibardan israf -masraf kısıtlanamaz ` körkaranlık noktasında had hukuk tanimayan saplantlıarından ve kuruntularindan ve keyfiyetinden ve durumun icabına göre fır dönen azap yahut takdir yahut kader istismar fırsatcilıgından  ve kendine benzetip buyurdugu terbiyesi verilmişler dişindaki herkesi hice sayan üstenci, baskici, dayatmaci, imtiyazli , ayricalikli, özel ve seckin güç gösteris BOP  sür saltanatligini birakip terkettigine dair köklü işaret ve imareleri olmasi gerekir oraya koşulsuz itaatle bagli güdümlü hayatin.

 

Çünkü insan ve hayat meziyetinde karakterinde tabiatında niyetinde ne varsa onu işler çalışır. Kökünde sicilinde ve insan değerliliğine gerçekçi samimi deneyimli ait hiç bir birikim kazanım gelişme ve büyümesi olmayan kişilik ve karakter bozukluğu ; hep kuru gürültülere bağırıp kükreyen ve kışkırıp kamçıladığı kendine bağımlı sorgulamasız itaatlere tabi kulluk köleliği kendi benzeri yüksek mertebelere mezun eder ; huy ve hünerinde hiç başkacası da bulunmayan kahır küfür kusuntu ve kaba dilli hakaret sayıp sövmeleriyle meziyetinde mevcutluğu tüketimmpiyasasınınndönümmdolaşımına sunar.

 

Üstüne çöküp çullandığı sağlıklı diri coşkulu sevecen samimi sorumlu işler çalışır akla fikre dayanıp güvenen yolları ve toplumsal hafızayı ; insan ilişkilerini ; duyarlı kanalları ;hassas ve haysiyetli onurluluğu türlü çeşit tiksinti kusuntu çalkalayarak iç bulantısı tetikleyen kuru gürültü ve şiddetli bağırtılarla kendi keyfiyet hükmüne yorup harcayan tükenmiş sinmiş yılmış yozunmuş ve tıkanmış sürekli tekrarlayan enkazlarda korkuyu kaygıyı endişeyi bilinmezi ve belirsizliği yaşamaya alışarak; doyan sömürenlerin dayattığı acıya endişeye şiddete gerilime bunalıma sefalete korkuya bağlı ve bağımlı bütün her çevrim çarkını kolayca sevk tayin ayar ve idare etmenin alt yapısıdır çünkü tüm bu kaçak kanunsuz kuralsız keyfiyetin mafyalaşmayı hüküm sahibi kıldığı Bop merkezli sosyal siyasal ekonomik ve kültürel yağma yıkım enkaz endüstrisi.

 

Yerleşik hayatın toprağı dağı köyü kasabası sokağı bilgisi becerisi deneyimi belleği bilinci muhasebesi mantığı yüzleşmesi sorgulaması

dili kültürü iletişimi dayanışmasıyla; barınıp yurtlandığı doğal dolaysız ve gerçekçi köklerinden beslenip kaynaklanmayan bütün yapay yollu suni soyut dönüm dolaşımlar, tez zamanda bütün her damardan sirayet eden bozulma kokuşma ve çürümüşlüklerin ganimet düşkünü takancılarına ve kişi keyfiyetine terkedilen toplumsal yapı bütünlüğü sonu gelmez ve birbirini tetikleyen yıkımlara uğrayarak laçkalaştırdığı değerlerle birlikte sönüp yok olmaya mahkumdur.

 

 

Buradaki fay kırıklıklarını dilediği fırsat düşkünlüğünün sür saltanat serveti olarak çekip çeviren ve kendi çıkar önceliğinden başka hiç bir ihtiyatı tedariği duygusu derdi ve düşüncesi olmayan güç gösteriş düşkünü mafya medya banka borsa soyguncu sömürücü tefeci reklamcı pazarlamacı holding akademisyen tarikat ve siyaset topluluğu; hayatın bütün sefalet ve felaketlere odaklı tıkanmış kanallarına şiddeti nefreti ayrışmayı işsizliği istikrarsızlığı bencilliği itibarsızlığı iletişimsizliği belirsizliği çaresizliği korkuyu zavallılığı tepkisizliği terbiye edip dayatarak; herkesin kendi can derdine düştüğü ve seyrettiği rezillik kepazelik ruhsuzluk dolusu popüler kültür afyonlarının bütün etkileşim gücüyle özenti aşılayan ve alıştıran gösteriş bağımlılıklarına saplanıp tıkanan toplumsal kanalların her yerine kendinden başka hiç bir şey göstermeyen ; dinlenip duyulmasını istemeyen; her yakan talan yapma ve yanlışını hiç bir itiraza veya tepkiye mahal vermeksizin kutsanıp yüceltilmesini buyuran ve bekleyen; ilahi kudrette seçkin ve imtiyazlı olarak herşeyin şahsına mülk olduğuna dair arkaladığı bütün kurum birim devlet ve toplumsal imkan kullanımıyla kıyassız rakipsiz ve vazgeçilmez bildiği kabulünü zorladığı sür saltanat hükümranlığını çöküp çöreklenen Bop devran düzenine mahrum ve muhtaç olur hayat.

 

Bir kez daha yukardaki cümlelerden devamla ve  tekrarla ..:

 

 

Deniz Feneri gibi asrın soygununa nasıl ki medyatik algı yönetimli ajitasyon duygu sömürüsü ve fırsat ganimetçisi istismarcılığın Bop tezgahında toplanan ; her dişten tırnaktan artırılarak yoksulluğa bindiren birikimin haydut haramilik güç ve gösterişine harcandığı gibi; Pekaka -Fethulmetal gillerle birlikte sanatçı açılımlarıyla Türkiye’ nin yağma talan rant yıkımının imarını yapılandırdığına benzeri; aynı yolun kalan kısmı devamına toplumun sorgulamasını tepkisini aklını ilgisini duyarlılığını mafyatik pilan program kanallarınca ve dizilerin magazin poz u ve caka satımı furyasında ayarlı kurulu ortamı en münasip kıvama uyuşturmaya küçültüp kuraklaştırarak ; her balına buyruk keyfiyete özelleşmiş toplumsal hayatı nereye nasıl ve hangi felaket büyüklüğünde dilerse oraya yıkıp yuvarlayan etkin uyuşturucu etkisinden güvendiği şöhretli şöhretsiz isimler sayesinde -daha önce toplanan deprem vergilerinin hangi akibete uğradığına işaret tutan - dosyası yüzyılın en büyük soygunu olarak ortada duran Deniz Feneri örneği ; olası her türlü çar çura uyarıcı kılavuz olarak en güncel gündeme rehberlik etmekte sanki…

 

Oysa kişinin veya toplumun köklerine bağlı sağlamlıkta hoşgörü barış dayanışma şefkat vicdan akıl hoşgörü onur haysiyet fikir emek hak hukuk vicdan bilgi beceri cesaret ilim yol yordam gibi esaslı yaşamsal temellerde, soyut sahte yapay ve yapmacık düşkünü gösterişten ziyade RAHAT huzurlu güvenli duyarlı düşünceli ortakça yaşamak önceliği hem insanlığın hem de toplumumuzun vazgeçilmez değer birikim ve zenginlikleriylen; bütün bu değer kodlarını Bop sür saltanat keyfiyetinin doyumsuzluk kanaatsizlik tahammülsüzlük hırsı kibiri yarıştıran iradesiz idraksız susmuş sinmiş kuru kalabalıklar yığını olmaya göre alt üst ederek , ayrışmayı ve çatışmayı körükleyip köpürten bencillik bağnazlık cahillik kopukluk iletişimsizlik azdırıp kudurtan ihtiras gösteriş çalım poz gibi gibilere alıştırıp dönüştürmeyi tüm yapma yıkımlarının kaynağı tükenmez servet sermayesi kılan kılan Bop ; Sebeplisi olduğu ve sadece büyük felaketlerde ancak bir araya gelip buluşabilmenin bütün toplumsal çürüme ve çöküşlerini artçıları hiç bitmeyen sosyal siyasal ekonomik enkaz ve kültürel kırılmalarının üstüne bina etmişti zaten.

 

Seyfi Karaca ….Şubat / 23

( Günlerden Deprem Ayazı Körkıyamet Zemheri 4 başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 16.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.