Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 19.12.2022
Okunma Sayısı : 667
Yorum Sayısı : 2

Hakaret nedir, ne değildir

Hakaret, elbette ve yalnızca; “ana-avrat küfretmek, karşınızdakinin onur ve haysiyetini zedeleyici söz söylemek, küçük düşürücü, toplumsal imajını karalayan cümle kurmaktan ibaret değildir. Bu kelimeyi sadece “kişisel olumsuz etkiye” indirgemek hata olur. Sosyolojik, ekolojik ve kurumsal değer/yapı ve kazanımlar da “hakaret girişimlerinin” olumsuz etkilerinden korunmalıdır.

Buradan hareketle, kısa ve öz tespitlerimi sıralayayım:

/Adaletin gücü/etkisi ve namusunu koruyamamak, hukuka hakarettir.

/AYM’nin kendisini ve kararlarını tanımamak, anayasaya hakarettir.

/Yasaları, herkese eşit uygulamamak, hakkaniyete hakarettir.

/Tüm evrensel hak ve kazanımları dikkate almadan iddia ve hüküm kurmak, meşruiyete hakarettir.

/ “Allah ile aldatmak” dine ve samimi inançlara hakarettir.

/Bir insanı inanmaya veya inanmamaya zorlamak, özgürlüğe hakarettir.

/Yetki gaspı, ilgili kuruma hakarettir.

/Vicdanlara kayyum atamak, insanlığa hakarettir.

/Ürünün gramından çalmak, tüketiciye hakarettir.

/Sokaklara çöp atmak, doğaya hakarettir.

/Hayvanlara eziyet; tüm canlılar alemine hakarettir.

/Yalnızca kendi çıkarını düşünmek, topluma hakarettir.

/Haddini ve hakkını bilmemek, kazanımlara hakarettir.

/Yalan, algı ve saptırma ile yol almak, zekâmıza hakarettir.

 

Bilim-mantık-ahlak-adalet süzgecinden geçemeyen her eylem ve söylem; doğrudan veya dolaylı bir haksızlık ve hakaret niteliği taşımaktadır.

Siz bu listesi daha da uzatıp tablo haline getirebilirsiniz.

Esenlikler

19.12.2022
Ali Rıza Malkoç
arm.web.tr

( Hakaret Nedir Ne Değildir başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 19.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.