Görünüşümüzün Dışa Vurumu Ya da Dışa Yansımama Durumu

 

Görünüşümüz, aynaya bakarken dış yansımamızın yansımasından söz etmiyorum. Belirli bir gözle duygu ve hislerin kapladığı alana göre ölmekten kapladığı yerin durumunu değiştirerek güzelleştirmekten, gözle duygu ve hislerin çarpımıyla çarpılarak ortaya bir değer ifade mana değer katmasından söz ediyorum. Yoksa kendimiz için kendimize uyan bir şeylerin sadece dünyamıza yansırken kendimizi mutlu ettiğini sandığımız mutsuzluğun fırtınasına kapılarak, topluma çevremize katkı sağlamayan adımların fikirlerin düşüncelerin olmamasından söz ediyorum yansıma olarak.

 

Bizde gönlümüzde fikrimizde var olanlar para ile ölçülüyorsa bu yansımaktan öte hiç alakası olmayan, yansımaması gereken karanlık mutsuzluk dolu yansımalar olarak ifade ediyorum. Karşılaştırma gönül diliyle, duygu ve hislerin ekseninde el alınarak bir yansıma bu yansımanın dışa vuruşunun gülümsemesi toplumu içine alışı ile değilse bu karşılaştırma, yansımadan çok, karıştırma karıştırırken kırma yok etme anlamına gelir ki bu da bizi mutsuz ve yalnız kalmamıza sebebiyet verir ki uzak durmam gerektiği bilinci ile hareket etmeye gidiyorum sizler gibi…



Yansıma dediğim gerilemeyle bizi geride bırakan duyguları fikirleri alarak yenileyerek bizi yarınlara huzura götüren gönlümüzdeki aşkla sevmekte yansıyan yansımalardan söz ediyorum. İç değeri dıştaki maddi değerle değil, içteki değeri içteki değerle ölçmek, dış değerlerin içte ki değeri ölçemeyeceğini vurgulayarak var olan tabloyu yok eder ki bu da tablolardaki ilerlemeleri görmeyerek analiz ederek çizimlemeyerek yok etmemizi sağlar ki, bu da yıkımdır. Dıştaki değer ifadesi görüne yüzüyle altın mı, bakır mı, gümüş mü diye değer biçerken, içteki ölçümle her zaman güzelliğin kapısını açan aşk, sevmeler kıymet vermeleri bunu ölçemeyecek ve error vererek diyerek boş boş gereksiz ötmelerle kafamızı şişirecektir vesselam, selamlarımla.

Mehmet Aluç

 

 


( Görünüşümüzün Dışa Vurumu başlıklı yazı kul mehmet tarafından 11.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.