Zeki  insanları severim ancak benden zeki olmamaları şartıyla.Çok şey bilmek,az bilip kıymetini bilmek kadar güzel değildir,bazen sizi zora sokabilir.

Askerde şöyle derlerdi:"Burada hiçbir şey bilmeyeceksin!"Aslınsa bu  bildiklerinden kimsenin bilgisi olmayacak  anlamında  kullanılır.

Komutan sorar:
-Aranızda terzi var mı?
 Erlerden birisi gür sesiyle kükrer:
-Emret komutanım...
-Bölüğün üniformaları artık senden sorumlu;temizliği,ütüsü,dikimi.

Ne kadar şair ve yazar varsa hepsinin doğum-ölüm tarihlerini,önemli eserlerini,hangi dalda ne ödül aldıklarını;tarihten hangi savaşın kimler arasında olup  sonuçlarını ve antlaşma maddelerini,bazı siyasi  adamlarının çıkarttıkları tüm kanunları,1990-2000 yılları arasında yurtta ve dünyada  gerçekleşen önemli olayları,ünlü futbolcuların hangi kulüpten ne kadar bonservis aldıklarını,hangi sanatçının kimlerle yasak aşk yaşayıp ayrılma nedenlerini....

Biliyor da biliyordu,zekiydi,onun hem öğrenme isteğine hem hafızasına hayrandım.

Sordum:"Bunların bize ne faydası var?"
Sert sert yüzüme şöyle bir baktı,yutkundu,bir şeyler geveleyecek oldu çünkü  benden böyle bir tepkinin geleceğini bilmiyordu.

Dedim:"Öğrendiklerimiz bu dünyada ve ahirette işimize yaramayacaksa neden onlara değer verip beynimizde yer ayırıyoruz?"

Yüzüme bir şey demedi ama içinden deli olduğumu düşündüğüne eminim.Olsun,arkadaşım o benim istediğini  söyleyebilir,darılmam. Zaten:

Deliler önceden  zekiydi,zekiler de sonradan olur deli.
( Zekiler başlıklı yazı berberce tarafından 11.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.