2014 yılında Ukraynada protestolar vardı, Batı yanlısı Ukraynalılar Rus yanlısı hükümeti istifaya zorlamışlardı.  Rusya ise  burnunun dibinde kendi adamı sayılan bir liderin devrilip Batı taraftarı olan birinin başa getirilmesine  duyarsız kalmayıp askeri tepki gösterdi.   2014 martta Rusya Federasyonu Kırımı işgal etti. Dünya çapından bir kaç cılız eleştrili veya yaptırımdan başka bir şey olmamıştı. Göz göre göre büyük balık küçük balığın bir parçasını yutmuştu. Bu gelişmenin çok büyük bir planın bir parçası olduğunu hep iddia etmiştim. Rusyanın  Kırımı işgaline göz yumulmuştu ama neyin karışılığınaydı?


Yaklaşık 8 yıl sonra Rusya tüm Ukrayna’yı işgal için çok büyük savaş başlattı. Sebebi, Ukrayna’nın Nato ve AB sevdasına tepkiydi. Rusya, Nato’nun burnunun dibine kadar sokulmasını her ne pahasına olursa olsun engellemek istiyor.  İşin en garip yönü ise Ukrayna batı sevdasından yanıp tutuşurken, ne AB ne de Nato Ukraynayı kabule pek yanaşmıyor. Batı açık ve net bir şekilde Ukraynayı oyalıyor. Ukrayna gaza gelip boşu boşuna Rusya’dan şamar yemeye başladığı baştan belliydi. Tekrar edelim, Rusya Ukrayna savaşı büyük bir planın parçasıdır.


Daha savaşın başından iddia ettiğim fikir: Ukrayna parçalanacaktır. Planlar, projeler hazır, sadece bunların icraatı gerekmekteydi.   Aylardır savaş sürüyor, gelinen nokta Ukrayna için hiç de iç açıcı değildir.  Batılı liderler koro halinde Ukrayna’nın Ruysa ile masaya oturup gerekirse toprak vermesi gerektiğini söylüyorlar. Bu günlerde AB’nin ileri gelenleri Almanya, Fransa ve İtalya Ukrayna’dalar. Galiba Ukraynayı masaya oturtmak için ikna turu var. Bunların yanı sıra,  Ukraynayı bu savaştan sorumlu tutanlar ve Rusya’nın kışkırtıldığını iddia edenler bile bulunmaktadır. Evet, Donbas Ruslara verilip geri kalan ise Batı yanlısı Ukraynalılara bırakılacaktır. Kesin olarak iddia edebilirim, Donbas tampon devlet/bölge olacaktır.


Tampon devlet deyince aklıma ikinci dünya savaşından sonraki Doğu Avrupa ülkeleri geldi; Doğu- Almanya, Polonya, Çekoslovakya, Macaristan, Romanya, Bulgaristan gibi devletler tampon olarak görülüyordu. Şimdi ise tampon devletler yerine tampon devlet veya bölge olacak. Dikkat edilirse, tampon müthiş bir şekilde doğuya kaymış olacak.


Tampon devletlere veya bölgeye soğuk savaşta ihtiyaç duyuldu. Devasa plan; galiba ikinci soğuk savaş başlayacaktır. Katkılarından dolayı Donbas ve Kırım veya Karadenizin bir kısmı Rusya’ya hediye edildi diye düşünüyorum. Durduk yere nerden çıktı bu soğuk savaş?


Sebebi kesin çoktur ama benim aklıma gelen küresel bir soğuk savaş sayesinde, devasa silahlanma yarışı yani silah üretimi  başlayacaktır.  Ayrıca soğuk savaş olmadan: dünya  ekonomisi,  pandemi,  enerji, gıda ve su  kolayca kontrol altına alınıp nasıl yönlendirilebilir ki? Bunların yanı sıra, burnunun dibinde Nato ile meşgul olmak zorunda kalan Rusya, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’dan ayağını kesmek zorunda kalabilecek. 


Sonuç olarak, savaşın başlaması büyük bir hata idi ve savaşın bitmesi barış getirmeyip daha büyük bir savaşın yani 2. soğuk savaşın başlangıcı olacaktır diye düşünüyorum. Bütün bu devasa gelişmeler yanı başımızda cereyan ediyor, bize bakan yönleri bir hayli fazladır…



abdullah konuksever

( 2. Soğuk Savaş başlıklı yazı hotamisli tarafından 16.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.