Aslında ateizm`de bir inançdır


Bismillahirrahmanırrahim
´Başını ne yana çevirirsen, Allah´ın vechini görürsün´K.K. Bakara 115

Her ne kadar ateizm inanç değil inançsızlık olduğu söylensede
Aslında atizmde bir inançdır.Hemde öyle bir inançdır ki, somut hiç bir delile dayanmaz.
Dini inançlar varlık alemine, fıtratın gereksimlerine dayanırken,
semavi din ve inançlarda aynı dayanaklarla beraber,ilahi buyruklardan öğretisini alırken;
Ateizm bilimsel verilerle kendine dayanak arasada,ilmi aklı hiç bir somut delille desteklenemez.
Ateizm düşünceyi derinlemesine incelersek, ya gerçeklerden kaçıştır, ya da, sınırsız bağımsızlık,
kanun nizam tanımamazlık inançıdır.

Akıl her eserin bir ustası vardır, Käinatın da bir sanatkarı olmalı” hükmünü verirken; Nakil “O sanatkär zat Allah (cc) dir.derken; göz şaşkınlık içinde “nere de, ben göremiyorum” diye sızlanıyorsa..Hangisine inanacağız ? Benzeri hayvanlarda da bulunan göze mi, yoksa insanı diğer varlıklardan üstün kılan akıla mı? işte konunun can alıcı noktası burda , insan gözüyle deyil akliyle düşünerek karar vermelidir!

Kendisiyle akledecekleri bir kalplerinin ve işitecekleri bir kulaklarının olması için yeryüzünde dolaşmazlar mı? Çünkü gözler kör olmaz. Asıl kör olan sinelerdeki kalplerdir. (22/Hac 46)

Dirilten ve öldüren O’dur. Geceyle gündüzün peşi sıra gelmeleri O’nun (işidir). Akletmez misiniz? (23/Mü'minûn 80)


Atoma bak o nu gör
Yıldızlara onu sor
Eğer bulamiyorsan
Bil ki sende akıl kör

Mustafaoğlu ilyas
( Aslında Ateizm`de Bir İnançdır başlıklı yazı Mustafaoglu tarafından 5.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.